تأکید استاندار چهارمحال و بختیاری بر رعایت سهم ابلاغی استان از حوضه زاینده رود

استاندار چهارمحال و بختیاری بر رعایت سهم ابلاغی استان از حوضه زاینده رود و طرح بن – بروجن تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ،اقبال عباسی در نشست شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود با حضور وزیر نیرو و معاونان وی، استانداران چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد، معاونان وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست به میزبانی وزارت نیرو گفت: رهاسازی آب از سد زاینده رود به دلیل حجم کم آب موجود در این سد منطقی نیست.

وی تأکید کرد: با توجه به شرایط ناشی از تأخیر در اجرای نهایی طرح انتقال آب بن - بروجن باید هر چه سریع تر این طرح فعال و به صورت ضربتی اجرا شود.

عباسی افزود: تسریع در اجرای طرح انتقال آب بن - بروجن بسیاری از تنش های احتمالی موجود در چهارمحال و بختیاری را رفع می کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: افزایش نظارت کمی و کیفی مصرف آب در استان ها و اجرای کامل طرح نصب دستگاه های کنترل مصرف بر مجاری مصرفی آب باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی بیان داشت: وزارت جهاد کشاورزی در راستای اصلاح الگوی کشت و استفاده از ارقام کم آب بر در زمین های کشاورزی باید به صورت جدی اقدام کند.

عباسی اضافه کرد: بررسی دوباره سهم چهارمحال و بختیاری، توجه به حقآبه کشاورزان و تأمین آب 31 طرح مشکل دار استان نیازمند توجه جدی مسئولان وزارت نیرو است.

افزوده می شود، خشکسالی های ناشی از کاهش بارندگی در دهه اخیر وضعیت آب آشامیدنی و طرح های آبی چهارمحال و بختیاری و بسیاری استان های وابسته به آب این استان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =