شاید تابستان و عید نوروز بیشترین میزان سفر و مسافرت در ایران را به خود اختصاص داده، اما سفرهای پاییزی و زمستانی هم طرفداران خاص خود را دارد.

برخی از افراد سفر در هر فصلی را انتخاب کنند دوست دارند روزهای مسافرت خود را در خانه یا ویلا بگذارند تا اینکه به هتل بروند.

از این رو اجاره ویلا یکی از ملزومات سفر برای این افراد محسوب می‌شود و افرادی هم که در این زمینه کسب درآمد دارند. اگرچه اجاره ویلا در شمال کشور رایج است اما این کار در شهرهای دیگر کشور مانند کیش، قشم و بندرعباس نیز رواج داشته و بازار خوبی برای مالکان، مشاوران املاک و دلالان درست کرده است.

برای اجاره کردن ویلا در شهری که می‌خواهید به آن سفر کنید، باید اطلاعاتی را کسب کرده و معیارهایی را در این زمینه برای خودتان انتخاب کنید. در موراد بسیاری مشاهده شده، افرادی که در ایام مختلف سال بسیار سفر می‌کنند هم در اجاره ویلا مشکلاتی داشته یا نمی‌توانند ویلای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

از این رو بهتر است قبل از سفر کردن نکاتی در مورد اجاره ویلا برای شهر مورد نظر خود بدانید و با استفاده از این نکات، انتخاب بهتری برای اجاره کردن ویلای مورد نظرتان داشته باشید.

سعی کرده‌ایم در این مطلب نکاتی مهم و کلیدی را به صورت خلاصه با هم مرور کنیم.

اقلیم شهر مورد نظر

یکی از مهم‌ترین نکات در سفر و اجاره ویلا، آشنایی با اقلیم شهر مورد نظر است. وضعیت آب و هوایی، فرهنگ مردم شهر و بافت شهری سه مورد اساسی در این میان است که باید برای اجاره ویلا در شهر مورد نظر خود بدانید. این اطلاعات اولین گام برای انتخاب محل مناسب برای اجاره ویلا است.

شناسایی نقاط مهم شهر

اگر برای گردشگری و تفریح به شهر مورد نظر خود سفر می‌کنید باید بدانید که مناطق گردشگری در کجای این شهر قرار دارد تا ویلای خود را نزدیک به آن محل انتخاب کنید. این شناسایی برای سفرهای مذهبی به اطلاع داشتن از محل زیارتی یا عبادتی شهر، برای سفرهای اقتصادی و کاری به محل استقرار اداره یا شرکت مورد بازدید،

برای سفرهای علمی به محل برگزاری کنفرانس یا آزمون و در سفرهای ورزشی به محل برگزاری مسابقه مربوط می‌شود.

دسترسی به منطقه دلخواه

بعد از اینکه منطقه دلخواه خود را شناسایی کردید باید دسترسی به این محل را برای مناطق مختلف شهر که در آن ویلا وجود دارد بررسی کنید تا در طی سفر خود رفت و آمد راحت‌تر داشته باشید و زمان سفر خود را به بهترین شکل مدیریت کند.

زمان اقامت

در هنگام اجاره ویلا باید توجه داشته باشید که چه ایامی به شهر مورد نظر خود سفر می‌کند و برای چند روز در آن شهر می‌مانید. اطلاع از زمان سفر می‌تواند به شما اطلاعات خوبی در مورد پیک سفر یا آب و هوای شهر بدهد تا بتوانید از هزینه ویلا در آن شهر و منطقه مناسب برای اقامت با خبر شوید.

امکانات مورد استفاده

ویلاها امکانات مختلفی دارند. برخی از ویلاها کمترین امکانات و برخی بیشترین امکانات موجود را در اختیار دارند. امکاناتی از قبیل: استخر، سونا، جکوزی، ابزار ورزشی، وسایل سرمایش و گرمایش، تعداد اتاق خواب، میزان تخت خواب، مبل و وسایل مدرن آشپزخانه نمونه‌ای از این امکانات است که قبل از اجاره ویلای مورد نظر باید آنها را انتخاب کرده و مدنظر داشته باشید. هنگام تحویل گرفتن ویلا نیز باید امکانات بیان شده را چک کرده و از وجود آنها اطمینان کسب کنید.

محدوده قیمت

اطلاع داشتن از هزینه اجاره ویلا می‌تواند یکی از مهم‌ترین معیارهای اجاره کردن ویلا باشد. اجاره ویلا در شهرهای شمالی و جزیزه‌های جنوبی دارای محدوده گسترده قیمتی است. شما در این مناطق می‌توانید ویلای دلخواه خود را از شبی ۵۰ هزار تومان به بالا اجاره کنید. البته این قیمت بسته به امکانات به شبی ۲ میلیون تومان هم خواهد رسید. این قیمت اجاره ویلا بر اساس معیارهای قبلی که گفته شد بالا و پایین می‌شود.

نحوه اجاره

برای اجاره ویلا راه‌های مختلفی وجود دارد. اجاره از واسطه‌های خیابانی، اجاره از مشاوران املاک، اجاره از مالکان، اجاره تلفنی ویلا، اجاره از سایت‌های مسکن و مستغلات و اجاره از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های آگهی همچون دیوار، راه‌های مختلف اجاره ویلا برای مسافرت است.

اجاره قبل از سفره

پیشنهاد ما این است که حتماً قبل از سفر خود ویلای مورد نظر را اجاره کنید تا بیشتر از زمان خود در سفر استفاده کرده و دغدغه‌ای برای انتخاب محل سکونت در زمان مسافرت نداشته باشید. مخصوصاً وقتی زمان خاصی چون عید نوروز، تابستان، ایام تعطیلات رسمی و ایام مناسبت‌های سنتی، آیینی و مذهبی به شهر مورد نظر مسافرت می‌کنید، به دلیل تعدد مسافر شاید نتوانید ویلای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730927