عملکرد حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری سقز تشریح شد

معاون حمل و نقل و ترافیگ شهرداری سقز ضمن تشریح عملکرد 3 ماهه اول سال1396 گفت: روزانه با استفاده از 49 دستگاه اتوبوس و میدل باس فعال، 800 دستگاه تاکسی تلفنی، 280 دستگاه تاکسی خطی، 745 دستگاه تاکسی گردشی و 35 دستگاه مینی بوس به شهروندان سقز و حومه خدمت رسانی می کنند.

به گزارش خبرانلاین از سقز؛ امیر مرادی با بیان اینکه سیستم هاي حمل و نقل، امروزه در جوامع شهري، شاهرگ حياتي ارتباطات و توسعه محسوب مي شوند، خاطر نشان ساخت: در شرایط کنونی حمل و نقل عمومي و جابجائي بموقع شهروندان و مسافرين از كاركردهاي اصلي و حيات شهري و از نيازهاي اوليه يك شهر زنده و پويا محسوب مي شود كه در اين راستا معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداری سقز در 3 ماهه اول سال 96 اقداماتی و فعالیت هایی از جمله؛ ارائه 280 سرويس رايگان به نماز گزاران در روزهاي جمعه و 230 سرويس رايگان به ارگان ها، هيآت هاي ورزشي، بهزيستي، كميته امداد، نصب و بازسازي تعداد 150 تابلو و علايم راهنمائي در سطح شهر، همكاري با واحد عمران در پروژه هاي عمراني و حمل و نقل سطح شهر (بيش از 30 مورد)، را به انجام رسانده است.
امير مرادي ايجاد 65 مورد سرعت كاه برابر مصوبه و نظر كارگروه و نيز شوراي ترافيك، رنگ آميزي سرعت كاه ها و گذرگاه هاي عابر پياده سطح شهر، خط كشي طولي معابر و خيابان هاي سطح شهر در دو مقطع بيش از 50 كيليومتر، نصب و راه اندازي چراغ هاي راهنمايي تقاطع پل جديد "كه وه سوار"، نصب گل ميخ، جداكننده پلاستيكي، علايم هشداري و ... در مكان هاي مورد نظر برابر نظر راهور و شوراي ترافيك و راه اندازي مركز معاينه فني شماره 3 سقز در كيلومتر1 جاده بوكان توسط بخش خصوصي از ديگر اقدامات اين حوزه برشمرد.

وي گفت: نظارت و بازرسي، مدون و ادواري بر عملكرد بهره برداران بخش خصوصي اتوبوس، تاكسي، آژانس ميني بوس راني و ...، نظارت بر عملكرد 6 جايگاه شبانه روزي CNG، نظارت بر عملكرد و نيز تاييد برچسب هاي درخواستي 3 مركز معاينه فني خودروهاي سبك سطح شهر، پيگيري و انجام مصوبات شوراي ترافيك (18 مورد)، نظارت بر عملكرد پيمانكار كارت پارك هاي سطح شهر(پاركومتر)، صدور دفترچه دائم و كمكي، برگ مرخصي، تشكيل پرونده و ... در واحد تاكسيراني ( بيش از 200 مورد) از فعاليت هاي انجام شده 3 ماهه اول 96 معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري سقز مي باشد
وي اظهار داشت: در راستاي سامان دهي ناوگان باري و مسافربري درون شهري و حومه‏، بر اساس دستورالعمل و مصوبات دفتر حمل و نقل عمومي سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور و شوراي شهر سقز تاكنون 400 مورد ثبت نام، صدور احكام فعاليت و اشتغال انجام شده است.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري سقز بيان داشت: راه اندازي سيستم هوشمند حمل و نقل اتوبوسراني(كارت بليط، مديريت ناوگان از طريق GPRS و مكان يابي اتوبوسها از طريق GPS) و توزيع كارت الكترونيكي در ميان شهروندان ارجمند و كنترل بصورت الكترونيكي و از طريق AVL ، نظارت، بازرسي، برخورد با رانندگان خاطي، تشكيل كميته انضباطي و ... در اتوبوسراني و تاكسيراني بر اساس ضرورت، تشكيل جلسات هيآت مديره اتوبوسراني، مكاتبات با دفتر فني و اتحاديه اتوبوسراني هاي شهري كشور و تاكسيراني هاي شهري كشور و ... با توجه به نياز و ضرورت آن در اين مدت صورت گرفته است.

مرادی در پايان ارتقاء، بهبود و نوسازی اتوبوس ها در حد امکان و افزایش خدمت رسانی، رفاه شهروندی و توسعه سرویس دهی و... از دیگر برنامه های این سازمان دانست.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685687

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =