همگان از حضور تیم کوک و ساندر پیچای مدیران اپل و گوگل در کنفرانس جهانی 2017 اینترنت در چین تعجب کرده‌اند.

 

به گزارش خبرآنلاین، چهارمین کنفرانس World Internet Conference در ووژن استان ژجیانگ با حضور بزرگان قوم اینترنت و آی‌تی از سوی حکومت کمونیست چین در حالی برگزار شد که موضوع اصلی آن اقتصاد دیجیتال و استراتژی کنترل آنلاین بود و حضور افرادی مانند تیم کوک و ساندرپیچای قابل توجه بود.

رئیس جمهور چین در مراسم افتتاحیه تاکید کرد که کشورش قصد محدود کردن اینترنت را ندارد اما حق حاکمیت سایبری برای خود قائل است که از دید آنها کلید توسعه اینترنت در چین محسوب می‌شود.

سخنان افتتاحیه تیم کوک درباره آینده اینترنت، هوش مصنوعی، حریم خصوصی و امنیت بود در حالی که «وانگ هونینگ» یکی از 7 مرد تصمیم‌گیر در عرصه اینترنت چین، از ایجاد تیمی ضربتی علیه جنایتکاران و تروریسم آنلاین در سطح جهانی صحبت کرد. البته تیم کوک آماری هم داد و یادآور شد اپل در چین 5 میلیون شغل ایجاد کرده است. به گفته مدیر اپل بیش از 1.8 میلیون اپ محلی وجود دارد که توسعه دهندگان چینی بیش از 16.9 میلیارد دلار کسب درآمد کرده‌اند.

 تیم کوک ماه اکتبر نیز به چین سفر کرده و با رئیس جمهور این کشور دیدار و مذاکره کرده بود.

از سوی دیگر، مدیر گوگل در مراسم افتتاحیه سخنرانی نکرد اما در پنل مباحثه با «لی جوون»، موسس شائومی(شیائومی) شرکت کرد و از کمک‌های گوگل به چین گفت. این در حالی است که سرچ گوگل، یوتیوب و ... سالهاست در چین فیلتر شده‌اند.

Vaughan Smith قائم مقام فیس‌بوک، «آلن بلو» قائم مقام لینکداین و «هری شام» قائم مقام مایکروسافت نیز در کنفرانس حضور پیدا کرده و مباحث اینترنتی را دنبال کردند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =