نماینده تهران گفت: «وزیر پیشنهادی نیرو مشکلات و چالش‌های پیش روی وزارت نیرو را می شناسد و بحران آب را می تواند به نحو احسن مدیریت کند.»

به گزارش خبرآنلاین، محسن علیجانی در موافقت با حبیب الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو، اظهار داشت: نگاه به آب نباید سیاسی، قومی، استانی و منطقه‌ای باشد، آقای بیطرف وزیر پیشنهاد‌ی نیرو از تمامی مشکلات و چالش‌های پیش روی وزارت نیرو مطلع است و  این امر در برنامه تقدیمی وی نیز مشهود است.

او اضافه کرد: وزیر پیشنهادی نیرو فردی متخصص و دارای کارنامه موفق است که می‌تواند بحران آب را به نحو احسن مدیریت کند.

علیجانی با بیان اینکه  تصمیم گیری های اساسی در حوزه آب بر عهده دولت و مجلس است، عنوان کرد: نباید در کنار منابع غنی آب زمینی تشنه و سوخته قرار گیرد؛ از آنجا که  ما هم اکنون با بحران آب در کشور مواجه هستیم ولی باید در نظر داشت که  بحران بزرگتر از آن مدیریت کردن است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه متوسط بارندگی سالانه در کشور 242 میلی متر است که کمتر از یک سوم میانگین بارش جهانی است،خاطرنشان کرد:با وجود بیابان‌هایی که در سراسر کشور داریم، استفاده از انرژی خورشیدی می‌تواند بسیار باصرفه باشد، برنامه آقای بیطرف بسیار جامع و در 53 درصد موارد منطبق با اسناد بالادستی و در 34 درصد موارد نیز هم‌سو با اسناد بالادستی است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه بیطرف انسانی اخلاق مدار و متعهد به نظام بوده و اصلاح طلبی کارآمد همسو با دولت، متخصص و دارای کارنامه موفق است،گفت: او می‌تواند بحران آب را به نحو احسن مدیریت کند.

علیجانی اضافه کرد: با مرور هشت سال مسئولیت وی در وزارت نیرو متوجه می‌شویم که سیستم مدیریتی هدف‌گرا در وزارت نیرو و در بخش‌های آب، آبفا و برق وجود داشته است.

او گفت: ارتقاء ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، حمایت از ایجاد نهادهای خدمات مهندسی و مدیریت پروژه و انتقال دانش فنی در ساخت نیروگاه‌ها از برنامه های بیطرف برای وزارت نیرو است و اولویت وی همچنین بر انرژی های تجدیدپذیر است.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    0 0
    یزدی ها و کرمانی های خبر آنلاین این تیتر را ساختند. بیطرف وزیر نبود خیانت ها کرد