۰ نفر
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۴

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت:«امروز به دلیل اینکه نتوانسته‌ایم فرهنگ قنات را صیانت کنیم، میراث ۲۵۰۰ ساله خود را از دست داده‌ایم.»

به گزارش  خبرآنلاین، هادی قوامی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو در مخالفت با حبیب الله بیطرف با اشاره به اینکه  برخی اشتباهات آقای بیطرف در دوران 8 سال تصدی‌اش در وزارت نیرو در دولت اصلاحات انتظار می‌رود که ایشان ضمن اذعان به این مشکلات راهکارهای خود برای اصلاحات را بگوید،گفت: در حال حاضر ما در حوزه برق و سایر انرژی‌ها مشکل داریم، اما مهمترین مشکل کشور ما آب است.

او افزود: در شرایطی که آب دارای ارزش‌های اقتصادی است و باید بر مبنای آمایش سرزمینی تخصیص پیدا کند، وزیر پیشنهادی نیرو در برنامه خود به چنین مواردی اشاره نکرده است.

قوامی با اشاره به تجربه هشت ساله بیطرف در وزارت نیرو،با بیان اینکه دولت اصلاحات از مجموعه شاخص‌های اقتصادی باثبات‌ترین دولت در میان دولت‌های بعداز انقلاب بوده،عنوان کرد:با این حال ایشان در همین دوران دچار خطای تشخیص درسرمایه‌گذاری‌ها برای تخصیص آب شد.

این عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات گفت: در حال حاضر 85 درصد از عامل ریزگردها به دلیل عوامل خارجی است. در دوران وزارت آقای بیطرف ابرسدها در ترکیه ساخته شد و انتظار می‌رفت آقای بیطرف در زمان وزارت خود با استفاده از ظرفیت دیپلماسی به این موضوع اعتراض می‌کرد تا چنین سدهایی بسته نشود.

او اضافه کرد:امروز نتیجه ساخت آن ابرسدها سبب خشک شدن دجله و فرات  شده و  ریزگردها به تمام کشور حتی تا تهران نیز نفوذ کرده است. 

قوامی تاکید کرد: در دوره شما سدهایی بدون انجام کار کارشناسی و محاسباتی ساخته شد که نتیجه آن را به طور نمونه می‌توان در سد گتوند دید که آب شیرین به آب شور تبدیل شده و به دنبال آن 240 هکتار از اراضی خوزستان تحت تاثیر این آب شور قرار گرفته‌اند و امروز می‌خواهند این آب را به خلیج فارس انتقال دهند. انتظار ما این است که شما به این اشتباه خود اعتراف کنید و بگویید که چطور می‌خواهید آن را برطرف کنید.

او ادامه داد: مطالعه سد گتوند قبل از انقلاب توسط آمریکایی‌ها صورت گرفت و قرار بود این سد ۱۴ کیلومتر بالاتر تأسیس شود؛ به چه علت سد در این منطقه جانمایی شد؟

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: آب این سد ۱۴ برابر شورتر از آب دریاست و شنیده‌ام که می‌خواهند آب آن را به خلیج‌فارس انتقال دهند.

3535

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =