۰ نفر
۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

ایسنا نوشت:

جب بوش، کاندیدای جمهوری خواه در انتخابات آتی آمریکا در کمپین خود درباره مهاجرت، آسیایی‌ها را به سوءاستفاده از قوانین این کشور که اجازه می‌دهد نوزادانی که در آمریکا متولد می‌شوند شهروند آمریکا شوند، متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جب بوش، کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور با رقبای خود از جمله دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون به دلیل استفاده از لفظ "کودکان لنگر" برای فرزندان مادران مهاجر غیرقانونی درگیر شده بود.

کودکان لنگر، اصطلاحی است که در آمریکا به کودکانی اطلاق می‌شود که در خانواده‌های مهاجر غیرقانونی در آمریکا متولد می‌شوند و با تولدشان علاوه بر بهره‌مندی از مزایای شهروندی این کشور مانند لنگری شرایط را برای پدر و مادر مهاجر خود بهتر می‌کنند.

اما بوش روز گذشته در پاسخ به سوالی درباره ایکه آیا سخنان او درباره کودکان لنگر به پیروزی او در ایالات مهاجرپذیر ضربه م‌ی‌زند اظهار کرد: شرایطی که من مطرح کردم بیشتر در ارتباط با برخی مهاجران بود.

وی توضیح داد: مساله‌ای که من درباره آن صحبت کردم شخصا سوء استفاده‌ای بود که با یکسری اقدامات سازماندهی شده از قانون ما صورت می‌گرفت و صراحتا می‌گویم که بیشتر آسیایی‌ها را در بر می‌گرفت که به کشور ما می‌آیند، در تلاشی هدفمند بچه‌دار می‌شوند واز مزایای حق شهروندی فرزند خود بهره‌مند می‌شوند.

بوش با این وجود تاکید کرد: من از ماده 14 قانون اساسی حمایت می‌کنم.

براساس ماده 14 قانون اساسی هر کسی که در آمریکا متولد شود حق شهروندی این کشور را خواهد داشت.

علاوه بر بوش، ترامپ نیز اظهارنظرهایی درباره این قانون داشته است ترامپ با اعلام این مساله که چنین قانونی مهاجرت غیرقانونی را افزایش داده است خواستار لغو آن شده بود.

ترامپ ادعا کرده که طی یک سال گذشته 300 هزار کودک از والدین مهاجر در آمریکا متولد شده ‌اند. این در حالی است که براساس آمارها در سال 2008 ، 340 هزار کودک از والدین مهاجر غیرقانونی متولد شده‌اند رقمی که 8 درصد کل تولدهای آن سال‌ را شامل می‌شده است. این آمارها نشان داده‌اند که آسیایی‌ها با 36 درصد بیشترین میزان مهاجران را تشکیل می‌دهند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    الان اینجا آسیایی ها منظور شرق آسیاست یا کل آسیا؟ آخه جغرافیای اینا با چیزی که ما خوندیم فرق داره. قاره آسیایی که ما میدونیم به چند قسمت تقسیم میشه برای غربیا: آسیا که سرزمین چشم بادمیاست، هند، خاورمیانه، روسیه، اسراییل، ترکیه. بقیشم مثل آسیای مرکزی مهم نیست. کلا نمیدونن همچین چیزی هم وجود داره