ایلنا نوشت: نماینده فلاورجان گفت: شخصا به رفتاری که در هیئت رئیسه وجود دارد، معترض هستم. آیا اعضای هیئت رئیسه تافته جدا بافته هستند یا نماینده‌تر از دیگران هستند.

سیدناصر موسوی لارگانی در جریان نشست علنی امروز مجلس در تذکری با استناد به ماده ۷۹ آیین نامه داخلی مجلس اعلام کرد: امروز دو نفر از نمایندگان استان اصفهان بر اساس قرعه درباره گزارش مربوط به کمیسیون حمایت از تولید ملی اظهارنظر کردند و همچنین از آنجا که آقای زارع بنا داشت در جلسه کمیسیون تلفیق حاضر شود وقت خود را به آقای حاجی دلیگانی داد و آقای فولادگر از یکی دیگر از دوستان وقت گرفت اما اینکه یکی از اعضای هیئت رئیسه بگوید اصفهانی‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند درست نبوده و محل سوال و تعجب است که چرا باید چنین برخوردی صورت گیرد.

وی افزود: شخصا به رفتاری که در هیئت رئیسه وجود دارد، معترض هستم. دیروز یکی از نمایندگان از نماینده دیگری وقت گرفته بود اما هیئت رئیسه اعلام کرد که با توجه به آنچه ثبت نام صورت نگرفته، این امکان میسر نیست اما امروز یکی از اعضای هیئت رئیسه بدون آ‌نکه ثبت نام کند با این بهانه که از نماینده دیگری وقت گرفته صحبت کرد.

نماینده اصولگرای فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آیا اعضای هیئت رئیسه تافته جدا بافته هستند یا نماینده‌تر از دیگران هستند.

وی همچنین علی مطهری نائب رئیس مجلس را که برای ساعاتی ریاست بر جلسه علنی امروز را بر عهده داشت خطاب قرار داد و گفت:‌ آقای مطهری شما هم در جلسه‌ای غیرعلنی گفتید چون من نائب رئیسم اجازه دهید یک دقیقه بیشتر صحبت کنم. این موارد تردید ایجاد می‌کند که شما خودتان را بالاتر از سایر نمایندگان می‌دانید که این مساله برای ما قابل قبول نیست.

موسوی لارگانی به بخشی از نطق امروز خود در صحن علنی مجلس نیز اشاره کرد و گفت: شاید این سوال برای مردم پیش بیاید که از آنجایی که از رئیس‌جمهور انتقاد می‌کردم از ادامه صحبت بنده جلوگیری شد این در حالی است که خود آقای رئیس‌جمهور می‌گویند همه باید انتقاد کنند و حتی از معصوم هم انتقاد کنید اما چون نام رئیس‌جمهور مطرح شد و گفته شد سران قوا به جای پرداختن به مسائل انحرافی و فریب مردم به فکر تولید و اشتغال باشند از ادامه صحبتم جلوگیری شد. مسئولان به فکر مردم باشند نه اینکه بگویند ۲۰۰ هزار میلیارد بودجه در اختیار دیگران است. آقای روحانی تو رئیس‌جمهور هستی و باید بدانی که به چه کسی بودجه می‌دهی.

علی مطهری در پاسخ به این تذکر نماینده اصولگرای فلاورجان گفت: اولا همین الان شما یک دقیقه بیش از زمان مقرر صحبت کردید و در هر حال تخلف صورت گرفت اما در مورد صحبت یکی از اعضای هیئت رئیسه در خصوص دوستانی که درباره گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید صحبت کرده و گفت که اکثر ناطقان اصفهانی بودند باید بگویم که این صحبت جنبه مزاح داشت در ثانی نوعی تعریف و تمجید بود و اینکه افرادی از یک شهر فعال باشند تعریضی به آنها نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دقیقا در جریان بحث مربوط به اظهارنظر یکی از اعضای هیئت رئیسه به جای یکی از نمایندگان در ابتدای جلسه امروز نیستم، گفت:‌ این مساله باید بررسی شود اما بنده دقیقا نمی‌دانم انتقاد شما مربوط به کدام یک از موارد بوده ضمن آنکه به گفته همکاران صحبت این عضو هیئت رئیسه نیمه کاره قطع شد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به انتقاد دیگر موسوی لارگانی علیه خود پرداخت و گفت: آنچه بنده عرض کردم به عنوان مزاح مطرح شد. در آن جلسه گفتم از آنجایی که نائب رئیس هستم اجازه دهید یک دقیقه بیشتر صحبت کنم که به روشنی جنبه شوخی داشت که اتفاقا یکی دیگر از دوستان که آقای ابطحی باشند در ادامه شوخی بنده اضافه کرد چون فامیل رئیس مجلس هستید یک دقیقه دیگر هم صحبت کنید.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین درباره بحث قطع میکروفن گفت: در آن زمان شما یک دقیقه و ۱۰ ثانیه اضافه صحبت کرده بودید و هر چقدر به شما گفتیم که صحبت‌تان را تمام کنید، توجه نکردید بنابراین ما ابتدا به طور موقت قطع می‌کنیم تا شاید اثر بگذارد. این در حالی است که در مورد صحبت دیگران هم گاهی ۳۰ تا ۴۰ ثانیه اضافه صحبت می‌کنند اما اینکه به جای ۵ دقیقه ۱۰ دقیقه صحبت شود پیش نیامده و لااقل بنده به خاطر ندارم اگر شما به یاد دارید بگویید که بررسی شود.

مطهری در پایان تصریح کرد: ‌قطعا هیچ‌گونه عنادی وجود ندارد و اینکه می‌گویید چون از رئیس‌جمهور انتقاد می‌کردید صحبت‌تان قطع شده درست نیست. ما صرفا به زمان توجه می‌کنیم و اگر بیش از یک دقیقه اضافه صحبت شود، شرعا و قانونا اجازه نداریم که موافقت کنیم.

دیوانه‌ای امریکا را به گروگان گرفته است

همچنین ایسنا نوشت:

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: همه آزادگان در مجالس کشورهای اسلامی با مقابله با دیوانه‌ای که آمریکا را گروگان گرفته، اتحاد مسلمانان را عملیاتی کنند.

نادر قاضی‌پور در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با استناد به ماده 110 آیین‌نامه داخلی مجلس، ابراز امیدواری کرد: مجلس و دولت و همه آزادگان در مجالس کشورهای اسلامی با احیای حقوق فلسطینیان و نجات جوانان کشورهای مسلمان از فقر و فساد، بیکاری و مقابله با دیوانه‌ای که آمریکا رابه گروگان گرفته است، اتحاد مسلمانان را عملی کنند.

چرا غارتگران بیت‌المال معرفی نمی‌شوند؟

همچنین محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز در جلسه علنی امروز در تذکری به رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد گفت: با تدبیر صورت گرفته بخشی از بدهی سپرده‌گذاران موسسات مالی پرداخت شد گرچه این پرداخت از جیب بیت المال و مردم بود و هنوز عده‌ای طلبکار هستند. 

وی افزود: در مورد غارتگران بیت المال چه اقدامی صورت گرفته، اینها چه کسانی هستند و چرا معرفی نمی شوند؟

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل قصور ناظرین حقوق مردم ضایع شده است، نقش بانک مرکزی در این ماجرا چه بوده و چه برخوردی با مسئولان بانکی صورت گرفته است.

صباغیان خاطرنشان کرد: چرا با قشر ضعیف برخورد می شود و با اختلاسگران برخورد نمی شود، قطعا این موضوع نارضایتی ایجاد می کند.

گزارش اجلاس بین‌المجالس به مجلس ارائه می‌شود

شهباز حسن پور نیز در تذکری در جلسه علنی صبح امروز گفت: حضور سران مجالس و هیئت‌های نمایندگی کشورهای مختلف جهان اسلام در ایران نشانه عزت، عظمت اقتدار و تاثیرگزاری جمهوری اسلامی ایران است، اما بهتر بود در ابتدای جلسه نمایندگان در جریان آن قرار می‌گرفتند.

وی با طرح این سوال که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری تدبیر مجلس برای ارتقای روابط با کشورهای منطقه و کشورهای سلامی چیست، گفت: آیا هیئت‌های دوستی پارلمانی نباید تقویت شوند و دولت چه برنامه ای برای تقویت آنها دارد؟

مطهری نایب رئیس مجلس در اینباره گفت: طبیعتا درباره اجلاس سازمان همکاری اسلامی گزارشی به مجلس خواهد آمد. وی اضافه کرد: نطق دیروز رهبری نکات جالبی درباره راهکار روابط بهتر کشورهای اسلامی داشت و اینکه مسئله فلسطین نباید از خاطره‌ها برود و بحثهایی هم درباره وحدت اسلامی داشتند که مسائل مهمی در آن مطرح شد.

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =