۰ نفر
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸
میلیاردرهای سینمای ایران را بشناسید

طبق گزارش آماری معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حد فاصل سال‌های 93 تا 96 مجموعا 11 فیلم به فروش بالاتر از 10 میلیارد تومان دست یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نکته قابل توجه در جدول 11 فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران که به فروشی بالاتر از 10 میلیارد تومان دست یافتند این است که سه فیلم صدرنشین این جدول همگی در سال 96 اکران شده‌اند و مجموعا از ابتدای سال 96 تاکنون 4 فیلم توانسته‌اند به فروشی بیش از 10 میلیارد تومان در گیشه دست پیدا کنند. 


طبق گزارش تحلیلی معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان امور سینمایی «نهنگ عنبر 2»،«گشت2»،«خوب ، بد ،جلف»،«فروشنده»،«محمد رسول الله(ص)»،«من سالوادور نيستم»،«سلام بمبئي»،«پنجاه كيلو آلبالو»،«ابد و يك روز»،«باركد» و «اكسيدان» 11 فیلم سینمایی هستند که موفق به فروشی بیش از 10 میلیارد تومان در گیشه شده‌اند که موضوع 7 فیلم کمدی، 1 فیلم مضمون تاریخی و دینی و 2 فیلم نیز از مضمونی اجتماعی برخوردار هستند.

فيلم «نهنگ عنبر 2» به كارگرداني و تهيه‌كنندگي سامان مقدم با 20 میلیارد و 941 میلیون تومان لقب پر فروش‌ترين فيلم تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داده است و پس از آن فيلم «گشت 2» ساخته سعيد سهيلي با مجموع فروش 19 میلیارد و 781میلیون تومان و «خوب بد جلف» ساخته پيمان قاسم خاني با مجموع فروش 16 میلیارد و 288 میلیون تومان در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

همچنین از مجموع 11 فیلم عنوان فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران، 6 فيلم را شركت فيلميران پخش كرده و هدايت فيلم و رسانه فيلمسازان مولود هر كدام دو عنوان و شركت پخش نورتابان پخش 1 عنوان فيلم را بر عهده داشته‌اند.



 

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    43 0
    بد نبود اسامي سهامداران هر كدام از شركتهاي پخش را نيز مي نوشتيد.
  • اهل منطق US ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    39 0
    این عناوین خود رفراندومی از نیاز جامعه و کمبود های جوانان است که اندکی براورده میگردد بهتر است مسئولین به تنگ نظریها تجدید نظر کنند
  • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    3 0
    سینمای انحصاری مثل بقیه چیزا
  • ناشناش A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    3 1
    سنیمای هالیوود جلوی اینها باید لنگ بدازد.
  • ناشناش A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    3 1
    سنیما امروز :مردم و سالها قدیم و جامعه کشور را به مسخره گرفته است و خوب پول در می آورد. یک فیلم از اختلاس درست شود فروش بالاتر می رود.
  • A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    1 0
    در بازاری که قبضه تولیدات داخلی است البته
  • لیلی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    9 0
    واقعا آفرین به تیزهوشی این کارگردان 20 میلیاردی که دقیقا میدونه مردم ما چه نقطه ضعف و قوتی دارن که همونا رو سوژه میکنه و فیلم میسازه و همچین درآمدی کسب میکنه،حالا میخواد فیلمش پرمحتوا باشه بی محتوا باشه .... میدونه که مردم ما دوست دارن در لحظه شاد باشن
    • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
      2 0
      مردم ما ان قدر فیلم خوب ندیدند به این ها می گن خوب این خوب بد جلف حتی خنده دارم نبود.
  • دلند IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    2 1
    هاليوود باليوود کيلويي چند ؟ با يه دوربين و کمترين هزينه پول ميلياردي رو عشق است