۰ نفر
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

کمیسیون تلفیق مجلس با حذف چند تبصره از لایحه بودجه سال 1397، نحوه برداشت از صندوق توسعه ملی را تغییر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دولت در بند الف تبصره 5 لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد کرده بود که به منظور تحقق بخشی از اهداف مندرج در قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری اختراعات مصوب 1389.8.5 به ویژه تبصره 2 ماده 5 قانون مذکور و ماده 51 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه معادل ریالی مبلغ 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی بابت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خصوصی و تعاونی اختصاص می‌یابد. مبلغ ارزی مذکور برای صندوق توسعه ملی بازگشت از منابع محسوب می‌شود. تبدیل دلار به ریال موضوع این بند زیر نظر بانک مرکزی صورت می‌گیرد.

براساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس، بند الف تبصره 4 لایحه بودجه سال آینده حذف شد.

همچنین در بند «و» تبصره 4 لایحه بودجه سال 1397 توسط دولت پیشنهاد شده بود به منظور تحقق اهداف مندرج در قانون برنامه برنامه ششم توسعه، به دولت اجازه داده می‌شود براساس جدول زیر، نسبت به برداشت از ورودی سال 1397 صندوق توسعه ملی اقدام و منابع حاصله را به ردیف درآمد عمومی به شماره طبقه بندی 310705 نزد خزانه‌داری كل كشور واریز کند. اعتبارات موضوع این بند برای صندوق توسعه ملی بازگشت از منابع محسوب می‌شود. هرگونه پرداخت در غیر از موارد مشخص شده از جمله حقوق و دستمزد از محل منابع این بند ممنوع است. تبدیل دلار به ریال منابع موضوع این بند زیر نظر بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

همچنین براساس بند «ز» لایحه پیشنهادی بودجه، به دولت اجازه داده شده بود به منظور تكمیل طرح انتقال آب كشاورزی با لوله به 46 هزار هكتار اراضی سیستان، مبلغ 350 میلیون دلار را از منابع صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات با نرخ سود متعارف نظامنامه آن صندوق برداشت کند. با اعلام سازمان برنامه و بودجه كشور به صندوق توسعه ملی، معادل ریالی تسهیلات یاد شده از طریق بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران در اختیار بانك عامل كه توسط دولت تعیین می‌شود، قرار می‌گیرد تا در چارچوب موافقتنامه های ذی ربط مصرف شود.

بنا به این گزارش، پس از بررسی لایحه پیشنهادی دولت در کمیسیون تلفیق مجلس، دو بند «و» و «ز» نیز از تبصره 4 لایحه بودجه سال آینده حذف شد.

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =