۰ نفر
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
نکات طلایی برای خرید فرش ماشینی

کاشان همواره از گذشته تا به امروز یکی از قطب های هنر در ایران بوده و هست به خصوص در زمینه فرش دستبافت که طرح ها و نقشه فرش های آن در دنیا نظیر ندارد. امروزه با توسعه صنعت و تکنولوژی و آمدن دستگاه های بروز بافت فرش و تولید فرش باعث شده تا فرش ماشینی هم پا و چه بسا بالاتر از فرش دستبافت قرار گیرد.

با توجه به افزایش مدام فروشگاه ها و نمایشگاه های فرش ماشینی برای خریدارانی که به دنبال یک فرش خوب هستند ، این سوال پیش میاد که بهترین فرش و بهترین جا برای خرید فرش کجاست؟

از اينرو فرش کاشان که زادگاه فرش ماشيني در ايران است يکي از مشهور ترين برند هاي فرش ماشيني در ايران و جهان هست و در بازار فرش ، عنوان فرش کاشان خود به تنهايي به منزله ي کيفيت ، دوام و ضمانت خريد گفته و شنيده مي شود.

اما آيا واقعا نام "فرش کاشان" به تنهايي به معناي کيفيت بالاي فرش هست؟

بايد بگويم خير ! نکته اي که شايد درصد بالايي از مردم يا آن هايي که در زمينه فرش ماشيني و خرید فرش کاشان تخصصي ندارند درمورد آن گاها اشتباه ميکنند اينست که فرش کاشان نام يک شرکت ، يک توليد کننده و يا يک برند نيست. درواقع اگر واضح تر بخواهم توضيح بدهم بايد بگويم معمولا امروزه به کليه ي فرش هاي توليد شده در منطقه ي جغرافيايي کاشان ، فرش کاشان گفته مي شود!

در اين لحظه کاشان با داشتن چندين شهرک صنعتي مانند شهرک صنعتي راوند و شهرک صنعتي آران و بيدگل با بيش از 700 کارخانه فرش و شرکت توليد کننده فرش ماشینی فعال به عنوان بخش اساسي بازار فرش و صادرات فرش ماشيني در ایران قرار مي گيرد. واضح است که در بين اين حجم از توليد کنندگان فرش کاشان ، هم فرش با کيفيت قرار دارد و هم فرش بي کيفيت.

همچنين همانطور که گفته شد هيچگاه هيچ برندي يا کارخانه اي بنام فرش کاشان وجود خارجي ندارد و عبارت فرش کاشان به معناي مجموعه ي بسيار زيادي از کارخانجات مختلف با کيفيت ها و برند هاي مختلف هست.

از دیگر نقاط تولیدکننده فرش ماشینی در ایران میتوان به مشهد و کارخانجات محدود اما تقریبا با کیفیت آن نام برد که البته با اختلاف زیاد بعد از کاشان قرار میگیرند . به طور کلی چند مشخصه ی اصلی در خرید فرش ماشینی می تواند به موفقیت در یک خرید خوب فرش کمک کند:

  1- هر فرش ماشيني که خریداری می کنید يا محصول ارائه شده ، بهترين کيفيت بافته شده در دسته خود (مثلا ریزبافت ترین بافت دسته 700 شانه یا ریزبافترین بافت 1000 شانه) باشد چون معمولا اختلاف قیمت در یک دسته و یک نوع بافت کم است.

2-هر گفته دور از ذهنی را از فروشنده ها باور نکنید یا درمورد صحت آن مطمئن باشید مثل : "این فرش از فلان کشور آمده" یا "نخ این فرش کاملا آلمانی هست" و از این قبیل موارد، در نظر داشته باشید بیشتر این فرش ها در ایران تولید می شوند و معمولا نخ های داخلی هستند به جز فرش های با نخ ترک که کاملا از لطافت بالای آن ها مشخص هست.

3-مطمئن شوید فرش ماشینی که خرید می کنید اصل بوده و داراي استاندارد ، چرم دوخته شده ( با مشخصات فرش) ، شناسنامه کارخانه و مشخصات بافت شده پشت فرش باشد.

4- طرح هایی که انتخاب می کنید و بافت آن ، با اصالت و فرش به روز و درحال بافت باشند که اصطلاحا ميگويند "پشت توليد دارند" و فرش هاي ته انباري يا بي کيفيت کارخانه هاي ورشکسته نباشند.

5- فرشی که خرید میکنید ترجیحا دارای ضمانتنامه کتبی باشد و کارخانه تولیدی و فروشنده آن کاملا مشخص باشد.

گروه تولیدی و تجاری کالا فرش بزرگترین فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی می باشد که با ارائه بهترین های این صنعت در کنار هم امکانات و خدمات خوبی را همچون پرداخت وجه موقع تحویل و ارسال رایگان عرضه می کند.

 قيمت تمامي محصولات فرش کاشان در کالافرش، پايين ترين رنج قيمت فرش ماشینی و قيمت توليدي درب کارخانه مي باشد و امکان قيمت پايين تر از آن روي همين جنس و کيفيت به هيچ وجه چه در بازار هاي فيزيکي و چه در بازار هاي مجازي وجود ندارد.

اکنون برای خرید آنلاین فرش ماشینی کاشان از جمله فرش های 700 شانه ، 1000 شانه و 1200 شانه تنها کافیست وب‌سایت "کالا فرش" به نشانی www.kalafarsh.com را در کامپیوتر یا گوشی همراه خود باز کنید و انواع طرح های فرش‌ ماشینی را مشاهده کنید. شما می‌توانید مشخصات کامل، تصاویر و قیمت هر فرش را مشاهده و بررسی کنید و بهترین فرش را انتخاب کنید تا به ‌صورت رایگان برای شما ارسال شود.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733145