۰ نفر
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

سفر به ترکیه یکی از بهترین تفریحات مردم ایران شده است. همچنین خرید کردن از مهمترین دلایلی است که ایرانیان را به سمت ترکیه جذب می کند. لغو روادید بین ایران و ترکیه نیز دلیلی شده است تا سفر به ترکیه راحت تر از هر زمان دیگری باشد.

یکی از شهرهای خاص و توریست پذیر ترکیه، استانبول با قدمت 600 ساله است. در سال 2010 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا نام گرفت این شهر از جذاب ترین شهرهای جهان برای گردشگری است و سالانه تعداد زیادی از گردشگران را در خود جای می دهد و سومین شهر توریستی جهان می باشد.

استانبول

بسیاری از گردشگران استانبول، ایرانیان هستند. با توجه به اینکه تردد و حتی سکونت ایرانیان در این شهر بسیار زیاد است، بسیاری از مغازه های ایرانی در این شهر ایجاد شده اند و مشغول به ارائه خدمات به هموطنان ایرانی خود هستند.

معرفی استانبول

استانبول مرکز اقتصادی ترکیه است و بزرگترین شهر این کشور محسوب می شود. موقعیت فوق العاده استانبول، خود از مهمترین دلایل محبوبیت و خاص بودن این شهر است. این شهر در کنار تنگه بسفر واقع شده و سواحل دریای مرمره را در خود جای داده است. این تنگه خط مرز بین آسیا و اروپا است و از میان شهر استانبول می گذرد. استانبول تنها کلان شهر در جهان است که در دو قاره جهان قرار گرفته است.استانبول در تابستان بسیار گرم و با رطوبت بالا  و زمستان سردی را برای ساکنان و گردشگران به ارمغان می آورد. در زمستان ها اغلب هوا بارانی و برفی است استانبول از نظر وزش بادهای سهمگین و مداوم نیز معروف است. اگر به باد حساس هستید،حتماً درسفربه ترکیه و انتخاب تور استانبول به خصوص در زمستان از هدبند و لباس های گرم استفاده کنید. اکثر جاذبه ها در یک منطقه یعنی منطقه سلطان احمد واقع هستند و شما نیاز نیست برای دسترسی به آن ها مسافت های طولانی را طی کنید. مسجد سلطان احمد، مسجد ایاصوفیه،حمام های ترکی و بازار شهر استانبول از مهمترین مکان های گردشگری در این شهر هستند.

هزینه ها در استانبول

یکی از ویژگی های مهم شهر استانبول، هزینه های پایین این شهر است. شما در تور استانبول با قیمت های شگفت انگیزی به ویژه در زمستان مواجه می شوید که نداشتن ویزا بر جذابیت هایآن نیز می افزاید. هزینه هتل، غذا و خرید در استانبول بسیار پایین است و شما می توانیدیک سفر به صرفه و ارزان به استانبول داشته باشید. رستوران ها و هتل های استانبول نسبت به قیمت های خود به صرفه و معقول هستند و از بابت هزینه در سفر شما به مشکلی بر نخواهید خورد.

تور گرجستان، تجربه متفاوت سفر اروپایی

گرجستان کشوری اروپایی که افسانه های کهن، آن را بهشتی بر روی زمین می خوانند که خداوند آن را برای خود برگزیده است سفر به تور اروپا ، با هزینه بسیار مناسب و با تجربه مناطق بکر طبیعی در کنار تفریحات مدرن و لذت بخش از جذابیت های گردشگری تور گرجستان است. آب و هوای مناسب و مناظر دلکش و زیبای این منطقه باعث شده تا همه ساله گردشگران زیادی به این کشور سفر کرده و از شهرهای زیبای آن دیدن کنند. تمامی شهرهای توریستی گرجستان آماده و مهیای پذیرایی از مسافران تور گرجستان بوده و به خوبی از مسافران و میهمانان شهر خود پذیرایی می کنند.

مردم گرجستان، مردمی مهمان نواز و خونگرم هستند. این خونگرمی را شاید کمتر بتوان در مردم قاره اروپا پیدا کرد. اصالت در مردم گرجستان حرف اول را می زند و امنیت بسیار بالای این کشور، خیال شما را در این سفر به یادماندنی راحت نگه می دارد.

مردم گرجستان سه نعمت اصالت، حاصل خیزی زمین و امنیت موجود در این کشور را هدیه های گرانقدری از جانب پروردگار می دانند که به علت دست و دلبازی گرجی ها به آن ها عطا شده است. وجود رشته کوه هایی که تعیین کننده مرز گرجستان و روسیه هستند باعث شده تا سرمای سوزان روسیه راه نفوذی برای ورود به گرجستان نیابددو شهر توریستی گرجستان تفلیس و باتومی میباشد و بزرگترین شهر سنگی جهان که شهر سنگی اوپلیستیخه و شهر سیقناقی نیز از جمله جاذبه هایی است که در 120 کیلومتری شهر تفلیس واقع شده و از جمله بهترین مکان های گردشگری برای مسافران تور گرجستان است. کلیسای صخره ای و کلیسای تثلیس نیز از جمله کلیساهای تاریخی در گرجستان

جشن در گرجستان

در تور لحظه آخری گرجستان جشن کریسمس به مدت 1 ماه در شهرهای مختلف گرجستان برقرار است. جشن علیلو یکی از محبوب ترین جشن های گرجستان است که 15 روز پس از سال نو میلادی برگزار می شود. از دیگر جشن های جذاب این کشور که در تور نوروزی گرجستان جشن سبزه سبزکنی، جشن تخم مرغ رنگی و جشن برکت خواهی است که همزمان با عید نوروز ایرانیان برگزار می شود.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735606