۰ نفر
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷

ساندرو نام خودرویی است که اولین بار توسط کمپانی داچیا از زیرمجموعه‌های رنو در کشور رومانی معرفی شد. با ما همراه باشید تا معرفی دقیق‌تری از این خودروی هاچ‌بک و پرطرفدار این روزهای بازار ایران داشته باشیم.

این روزها اگر کمی در خیابان به اطراف خود خوب نگاه کنید، خودروی هاچ‌بکی به نام ساندرو یا مدل بالاتر آن اسنپ‌وی ساندرو را می‌بینید که تبدیل به خودروهای پر طرفداری شده‌اند. اما چرا این خودرو در فاصله‌ی کوتاهی که وارد بازار شده با این استقبال روبه‌رو شده است و چه چیزهایی می‌خواهید از آن بدانید. با شیپور همراه باشید.

کمپانی فرانسوی رنو در کشورهای مختلف کمپانی‌های زیرمجموعه‌ی مختلفی دارد و با خودروسازان متفاوتی از سراسر دنیا همکاری دارد. یکی از خودروهای زیرمجموعه‌ی برند رنو، Sandero است که در بازار ایران به عنوان ال 90 هاچ‌بک نیز شناخته می‌شود. این خودرو برای اولین سال 2007، در کمپانی داچیا از زیرمجموعه‌های رنو در کشور رومانی تولید شده است.

ساندرو در دو مدل ساندرو دنده‌ای و ساندرو اتوماتیک به فروش می‌رسد. قیمت ساندرو دنده‌ای در بازار ایران حدود 45 و مدل ساندرو اتوماتیک حدود 50 میلیون تومان است. این خودروی کامپکت یا به اصطلاح جمع‌وجور، خیلی زود به واسطه‌ی جذابیت‌های ظاهری، مشخصات فنی و محدوده‌ی قیمتی، در بین خانواده‌های ایرانی محبوبیت خود را پیدا کرده است.

با توجه به اینکه هنوز مدت زمان زیادی از ورود ساندرو به بازار نمی‌گذرد، بازار خرید و فروش ساندرو دست دوم به اندازه‌ی مدل‌های صفر یا مانند خودرهای کارکرده‌ی دیگری چون پژو 206 دست دوم داغ نیست. پژو 206، پژو 207، ام‌وی‌ام 315 و برلیانس را می‌توان از رقبای اصلی ساندرو در بازه‌ی قیمت ساندرو دانست.

ساندرو دنده‌ای از یک پیشرانه‌ی 1.6 لیتری، چهار سیلندر خطی، 16 سوپاپ، باک 50 لیتری و جعبه دنده‌ی دستی 5 سرعته بهره می‌برد که در نهایت باعث می‌شود خروجی آن 105 اسب بخار باشد. جالب است بدانید توان این خودرو نسبت به مدل‌های دیگری چون هیوندای i10 و کیا پیکانتو که به مراتب قیمت بالاتری دارند، بیشتر است.

اما ساندرو دنده‌ای از یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر خطی با ظرفیت 1.6 لیتر، جعبه دنده‌ی چهار سرعته اتوماتیک و باک 50 لیتری بهره می‌برد که در نهایت خروجی توان آن 105 اسب بخار است. مصرف سوخت ساندرو دنده‌ای در سیکل ترکیبی جاده و شهری، 6.7 لیتر در 100 کیلومتر و مصر مدل ساندرو اتوماتیک 8.3 لیتر در 100 کیلومتر است.

این خودروی جذاب که توانسته استاندارد آلایندگی یورو 4 را دریافت کند، بر پایه‌ی پلتفرم لوگان ساخته شده که از همین رو از نظر ظاهری، فنی و طراحی داخلی، شباهت‌هایی با تندر 90 یا L90 دارد. البته ناگفته نماند که این خودرو نسبت به مدل تندر 90 پیشرفت‌ها و بهبودهایی داشته است.

علاوه بر ویژگی‌های فوق، ساندرو به چراغ مه‌شکن، آینه‌های برقی همراه با گرم‌کن، سیستم صوتی با پورت یواس‌بی، چهار بلندگو، قفل مرکزی با کروز کنترل، ترمز ABS ضدقفل، پشت سری بالشتی ردیف جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم ضد سرقت و کیسه‌ی هوا مجهز شده است. شاید این امکانات کافی نباشد، اما با توجه به دیگر نمونه‌های موجود در بازار در این محدوده‌ی قیمتی می‌تواند راضی کننده باشد.

این خودرو دارای رنگ‌بندی متنوع است و قیمت قابل قبول، ویژگی‌های ظاهری و فنی، مصرف کم، یدک کشیدن نام رنو و آپشن‌های ساندرو باعث شده است تا این خودرو بتواند خیلی زود جای خود را در بازار متنوع و عجیب و غریب ایران باز کند.

تقاضا برای ساندرو و هر دو مدل ساندرو دنده‌ای و ساندرو اتوماتیک زیاد است و نه تنها نمایندگی‌ها، بلکه نمایشگاه‌داران نیز تمایل زیادی برای فروش این خودرو دارند. البته قیمت بازار کمی بیش از موارد ثبت نامی یا در کارخانه است.

 اما شما به راحتی می‌توانید از بین بیش از 1200 مورد آگهی ثبت شده برای رنو ساندرو در سایت شیپور که به صورت صفر، کارکرده یا حواله به فروش می‌رسند، مدل خود را انتخاب کنید. 

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737028