یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: «امروز نیروهایی که در شرکت های خارجی کار کرده اند، تجاربی ارزشمند دارند و می توانند با سیستم های درست مدیریت جدید کار را پیش ببرند.»

علیرضا کلاهی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با حضور در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین، با مقایسه وضعیت مدیریت و کسب وکار در داخل کشور و کشورهای پیشرفته، اظهار داشت: «مدیریت یک علم است. به هر حال فردی که ۲۰، ۳۰ سال در شرایط تورمی کار کرده و هر سال موجودی که داشته اضافه شده، یاد نگرفته است که منابع را مدیریت کند. فردی که در فضایی کار کرده که مشتری برای او صف کشیده، بحث بازاریابی، نوآوری و مشتری مداری برایش مجهول است.»

او ادامه داد: «شرایط کسب و کار در حال تغییر است و اولین تغییرات را امروز در حوزه کسب و کار شاهد هستیم. در گذشته ما در یک بازار بسته قرار داشتیم و از فضای کار در بازار جهانی دور بودیم.»

کلاهی اظهار داشت: «یک شرکت آلمانی در ترکیه به تنهایی ۱۵ هزار نفر کارمند دارد و ۲ میلیارد دلار از ترکیه صادرات انجام می دهد. می توانست این شرکت آلمانی در ایران حضور داشته باشد.»

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه نیروهای کار در شرکتهای خارجی آبدیده می شوند، گفت: «درست است که شاید شرکت های ایرانی نتوانند با آنها رقابت کنند و یا حتی در خطر ورشکستگی قرار بگیرند، اما این حضور سبب ایجاد رقابت می شود و از سویی، خیلی از مدیران و کارمندان در این فضا آموزش می دیدند.»

او عنوان کرد: «امروز نیروهایی که در شرکت های خارجی کار کرده اند، تجاربی ارزشمند دارند و می توانند با سیستم های درست مدیریت جدید، کار را پیش ببرند.»

متن کامل کافه خبر را می توانید ایـنـجـــــــا بخوانید.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =