تسنیم به نقل از معاون وزیر صنعت نوشت:در صنعت دفاعی توانسته ایم موفق عمل کنیم، چون اولا نیاز ملی بوده و ثانیا افرادی همچون شهید تهرانی مقدم بر روی کار متمرکز شدند و در یک ثبات مدیریتی توانستند کار را به نتیجه برسانند.اگر در صنعت خودرو همین گونه عمل کنیم موفق می شویم.

منصور معظمی، معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان ایدرو با اشاره به اینکه طی دهه های گذشته دولت ها همواره تلاش کرده اند تا استراتژی صنعتی تدوین و توسعه صنعتی را در دستور کار قرار دهند گفت:‌ در زمان آغاز مسئولیت بنده در ایدرو بعد از بررسی تمامی استراتژی های صنعتی 5 حوزه نفت، خودرو، حمل و نقل، صنایع نوین و پیشرفته و تربیت نیرو در اولویت سیاست ها قرار گرفت

وی با بیان اینکه برنامه ایدرو حرکت بر اساس همین اولویت ها است، به پردیس خودرو گفت: تلاش ما این است که با توجه به امکانات مالی،‌ نیروی انسانی در این راه٬ تولید داخلی را رونق و توانمند سازیم.

معظمی در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم صرف هزینه های مختلف در صنعت خودروسازی ولی نتوانسته ایم، خودروساز شویم، اظهار داشت: اینکه خودروسازی طی دهه های گذشته اولویت در صنعت بوده است٬ اشتباه عمل نکرده ایم. ولی اگر از همان روز اول در صنعت خودرو بر روی بخش تحقیق و توسعه و طراحی تمرکز می کردیم امروز می توانستیم همچون خودروسازهای بزرگ دنیا خودروساز باشیم.

وی در تبیین علت عقب افتادگی در صنعت خودروسازی خاطر نشان کرد:‌ یکی از اصلی ترین علل٬ عدم ثبات مدیریتی در صنعت خودروسازی است. از انجا که علی رغم همه تلاش ها٬ استراتژی صنعتی اجماع شده ای تدوین نشده است، لذا با تغییر دولت ها و مدیران سیاست ها نیز تغییر پیدا کرده است.

معظمی با مقایسه صنعت خودرو با صنایع دفاعی گفت: در صنعت دفاعی توانسته ایم موفق عمل کنیم. چرا که اولا نیاز ملی بوده و ثانیا افرادی همچون شهید تهرانی مقدم ها بر روی کار متمرکز شدند و در چارچوب یک ثبات مدیریتی توانستند کار را به نتیجه برسانند. اگر در صنعت خودرو نیز همین گونه عمل کنیم موفق خواهیم شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابزار خرسندی نسبت به نگاه وزیر محترم صنعت تصریح کرد: جای بسیار خوشحالی و امیدواری است که فردی مانند آقای شریعتمداری بر روی تدوین استراتژی صنعتی مدون تاکید دارند و به دنبال این هستند که سمت و سوی صنعت خودروسازی را مشخص کنند.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
    5 0
    دقیقا...تا وقتی این پیرهای فرتوت روی این صنعت چمبره زده اند و اجازه نمیدند کسی وارد حریم شان بشه...همین آشه و همین کاسه
  • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    5 0
    بنده نمیدونم به چه چیزی نیاز داره صنعت خودروسازی و در این مورد هم نظر نمیدم ولی میدونم که به خیلی چیزا نیاز نداره که الان دورش کردن مثل انحصار، مافیا، شورای رقابت، دخالت دولت و ....