۰ نفر
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عضو هیات نمایندگان اتاق ایران نوشت: افزایش قیمت بنزین باعث کاهش مصرف شده و استفاده از وسایل نقلیه عمومی را بیشتر می‌کند.

یحیی آل اسحاق عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به مشکلات داخلی و خارجی پیش روی دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ اظهار کرد: رکود اقتصادی و بیکاری در کنار مشکلات خارجی که عمده آن به فروش نفت و مشکلات بین بانکی مربوط می‌شود، دولت را برای بستن بودجه با مشکلات عدیده‌ای روبه رو ساخته است.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه درآمد‌های نفتی کاهش یافته است، تصریح کرد: آمارهای  شش ماهه دولت نشان می‌دهد که تنها ۶۵ درصد از درآمدهای نفتی محقق شده است و با توجه به اینکه عمده درآمد دولت از فروش نفت است، این کاهش فروش، بزرگترین ضربه را به دولت خواهد زد.

وی با اشاره به همکاری مردم در پرداخت مالیات افزود: با توجه به آگاهی مردم از  اهمیت این موضوع که پرداخت مالیات دست دولت را برای خدمت رسانی بازتر می‌کند و همکاری بسیار خوبی میان مردم و سازمان مالیات شکل گرفته است،  این پرداخت از سوی تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل به درستی انجام می‌شود.

آل اسحاق با اشاره به اینکه کوچک سازی دولت تبعاتی خواهد داشت، ادامه داد:  با توجه به نرخ بیکاری، تعدیل نیرو توسط دولت سبب افزایش بیکاری می‌شود به همین دلیل کوچک سازی باید با احتیاط خاصی صورت گیرد.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه اشتغالزایی اهمیت بیشتری نسبت به افزایش عوارض خروج از کشور دارد، اذعان کرد: افزایش عوارض خروج از کشور در مقابل هزینه‌های سفر‌های خارجی چندان زیاد نیست و  می‌توان با منابع تامین شده از عوارض خروج از کشور چرخ‌های اقتصادی کشور را چرخاند و آمار بیکاری را کاهش داد.

وی با اشاره به طرح حذف یارانه ۳۰ میلیون نفر در لایحه بودجه ۹۷ اظهار کرد: پرداخت یارانه به ۸۰ میلیون نفر انتقاد کارشناسان و نخبگان را به همراه داشته است، آن هم در وضعیتی که دولت برای تامین منابع مالی آن به مشکل برخورده است.

به گفته وی؛ دولت می‌تواند با حذف بخشی از دهک‌های بالا، این بودجه را صرف اشتغالزایی و طرح‌های عمرانی کند.

وی با بیان اینکه مصرف بنزین سیر صعودی داشته است، یادرآور شد: مصرف بنزین به ۱۰۰ میلیون لیتر در روز رسیده و مشکلات زیست محیطی، ترافیک و بیماری‌های تنفسی ناشی از آن رو به افزایش است، از طرفی هم امکانات ارائه سوبسید برای بنزین توسط دولت وجود ندارد و افزایش قیمت بنزین می‌تواند، مصرف آن را کاهش داده و استفاده از وسایل نقلیه عمومی را بیشتر کند.

آل اسحاق در پایان گفت: تحقق سند بودجه به عنوان چشم انداز اقتصادی کشور نیاز به نگاه ملی دارد و باید از برخورد سلیقه‌ای با آن جلوگیری کرد، بنابراین مشکلات و موانع پیش روی بودجه با همدلی دولت، مجلس و مردم قابل حل خواهد بود.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
    7 0
    نه اینکه خودشون از وسایل عمومی استفاده میکنن. به مردم توسیعه میکنن. .حتی مثل سیاست مداران اروپایی ادا استفاده از دوچرخه رو در نمیارن
  • بی نام A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
    8 0
    چه استدلال کشکی...مگه از ١٠٠شد۴٠٠بعد٧٠٠بعد١٠٠٠کم شد؟
  • بی نام A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
    10 1
    والا این دولت بنزین ۴۰۰ تومنی رو کرده ۱۵۰۰ نون روهم که گرون کرد،یارانه ام که دیگه به کسی نمیده، آب و برق و گاز و تلفن روهم که چندین مرتبه گرون کرد، تحریماروهم که برداشت به قول خودش، پولای بلوکه شده توی اروپا رو هم که آزاد کرد، عوارض خروج از کشورم که گرون کرد، مالیت روهم که حدود ۱۳۰ درصد زیاد کردو.... دیگه چی میگید
  • بی نام A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
    7 0
    تجربه این سالها نشون داده که موثر نیست
  • بی نام A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
    8 0
    مگه مردم الان کم از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده می کنند؟یه سر به سیستم اتوبوس ومترو تهران بزنید. لطفا مطالب غیر علمی منتشر نکنید.دنبال استدلال های قوی تر برای اوضاع نابسامان مملکت بگردید
  • بی نام A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
    7 0
    افزایش قیمت بنزین به نرخ تورم اعلام شده اصولی است اما بیش از ان سرگردنه ای وخالی کردن جیب مردم وموجب افزایش فقر است
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    5 0
    دولت دستش را توجیب مردم کرده ودست بردارهم نیست تاچیزی نگیرد برنمیگردد بلاخره یک روزی صبر این ملت هم تمام خواهد شد.