دنیای اقتصاد نوشت: چینی‌ها با ساخت و تکمیل ۷۶ برج بالای ۲۰۰ متر، در صدر فهرست کشورهای سازنده آسمان‌خراش در سال ۲۰۱۷ قرار گرفتند.

این ۷۶ آسمان‌خراش (که نیمی از آسمان‌خراش‌های ساخته شده جهان را تشکیل می‌دهند) در ۳۶ شهر مختلف چین واقع شده‌اند. در این راستا، شهر جنوبی شنزن چین، با تکمیل ۱۲ آسمان‌خراش در سال ۲۰۱۷ برای دومین سال متوالی در رتبه نخست شهرهایی که بیشترین آسمان‌خراش را ساخته‌اند قرار گرفت (تعداد آسمان‌خراش‌های ساخته‌شده در این کلان‌ شهر بیشتر از کل آسمان‌خراش‌های ساخته شده در آمریکا است). همچنین بلندترین برج سال ۲۰۱۷ با ۵۹۹ متر (۱۹۶۶ فوت) در شهر شنزن ساخته شده است (این برج که مرکز مالی پینگ‌آن نام دارد، چهارمین برج جهان است). پیش از این بالاترین رکورد ساخت و تکمیل آسمان‌خراش در جهان در سال ۲۰۱۶ با ۱۲۷ مورد به ثبت رسیده بود. این نهاد همچنین پیش‌بینی کرده است در سال ۲۰۱۸ حداقل ۱۳۰ و حداکثر ۱۶۰ آسمان‌خراش به بهره‌برداری رسد.

در فهرست شهرهایی که بیشترین آسمان‌خراش را در سال ۲۰۱۷ ساخته‌اند همچنین شهر نانینگ چین با ۷ آسمان‌خراش در رده دوم و شهرهای جاکارتا در اندونزی و چنگ‌دو در چین هر یک با ۵ آسمان‌خراش به‌طور مشترک در رده سوم ایستاده‌اند. در رتبه‌بندی کشورها نیز بعد از چینی‌ها، آمریکا با ۱۰، کره‌جنوبی با ۷ و کانادا و اندونزی هر یک با ۵ آسمان‌خراش تکمیل‌شده به ترتیب در رده‌های دوم تا پنجم ایستاده‌اند. به گزارش «سی‌ان‌ان» با وجود تمایل جهانی به ساخت آسمان‌خراش‌، اما بازار این ساختمان‌ها در حال تغییر است.

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    0 0
    دوبی چی پس؟ ما چی پس؟؟