ایسنا نوشت: یک عضو شورای پول و اعتبار گفت که در ماجرای موسسات مالی غیرمجاز ارتباطات عجیب و غریبی برقرار شد که با ورود مسئولان عالی‌رتبه آن ارتباطات قطع شد.

محمدرضا تابش اظهار کرد: موضوع موسسات مالی و اعتباری واقعا مسئله بغرنج و پیچیده‌ای بود. یک عده در این ماجرا کلاهبرداری کردند و وعده های غیرقابل تحقق دادند، ارتباطات عجیب و غریب برقرار کردند و در برخی دستگاه‌ها و برخی نهادها و بیوت برخی علما نفوذ کردند. البته با ورود رهبری و سران قوا آن ارتباطات قطع شد ولی هنوز هم چسبندگی‌هایی دارند و فعل و انفعلاتی انجام می دهند تا در روند حل مسئله کارشکنی کنند.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر حل مشکل ۹۸ درصد سپرده‌گذاران، تصریح کرد: البته دو درصدی که هنوز مشکلاتشان حل نشده، حدود ۳۰ درصد از سرمایه را در اختیار داشتند که ما مدافع حقوق آنها هم هستیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس خاطرنشان کرد: بخشی از این معضل به خصوص درباره سپرده ‌های زیر ۲۰۰ میلیون تومان به صورت نسبی حل شده اما رضایت کامل مردم جلب نشده و سود سپرده های مردم هنوز نسبت به تورم هم پرداخت نشده است. همانطور که رئیس جمهور گفت این موضوع به بعد از شناسایی املاک موکول شده است. هنوز املاک و مستغلاتی که صندوق فرشتگان داشته به کاسپین تحویل نشده البته صورتش را داده اند اما ارزیابی اش درست نیست و تحویل نشده است.

این عضو شورای پول و اعتبار همچنین گفت: بعضی از تجمعات در این زمینه سازماندهی شده است البته این را مراجع امنیتی و انتظامی باید بگویند. البته مجموعا این قضیه به نحو خوبی جمع شده ولی عده ای از مردم هم به حقشان نرسیده اند که ان‌شاءالله این موضوع نیز به بهترین نحو حل خواهد شد و مشکل سپرده‌گذاران بزرگ هم بعد از تحویل املاک حل خواهد شد.

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =