ایلنا نوشت: رئیس بانک مرکزی از تخصیص فاینانس ۴۰ میلیارد یورویی از سوی بانک‌های چینی خبر داد و تاکید کرد: امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم به زودی مشکل فریز شدن حساب‌های بانکی دانشجویان ایرانی در چین رفع شود.

ولی‌الله سیف درخصوص وضعیت روابط بانکی ایران و چین گفت: مذاکراتی با چینی‌‌ها در شرف انجام است. یکی اقدامات مثبت انجام شده خطوط فاینانس خیلی خوبی است که از سوی چینی‌ها برای استفاده در ایران و انجام پروژه‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌اند که برخی از آنها امضا شده و برخی در شرف انجام شدن است.

وی درباره رقم این فاینانس اظهار داشت: رقمی حدود ۴۰ میلیارد یورو در نظر گرفته شده است.

رئیس بانک مرکزی با بیان اینکه متاسفانه روابط بانکی ما هنوز ساختار مناسبی به خود نگرفته است، اظهار داشت: مذاکراتی در شرف انجام است. بعضی از بانک‌های چینی احتیاط‌هایی را می‌کنند اما مقام‌های چینی درصدد این هستند که وارد عمل شده و مشکل را حل کنند.

سیف در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای حل و بازگشایی حساب‌های بانکی فریز شده دانشجویان ایرانی انجام شده است؟ تصریح کرد: این مسئله هم مربوط به همان احتیاط‌ها و مشکلاتی است که بعضی از بانک‌های چینی دارند.

وی ادامه داد: بعد از سفری که به چین داشتم، نامه‌ای را در این رابطه نوشتم و امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم به زودی این مشکل رفع شود.


35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =