ایسنا به نقل از گاردین گزارش داد: یک شرکت ژاپنی حقوق کارمندان و کارکنان خود را به ارز دیجیتالی بیت کوین پرداخت می کند.

یک شرکت خصوصی در ژاپن موسوم بهGMO که در زمینه تجارت آنلاین و زیرساخت های اینترنتی و مالی فعالیت می کند، تصمیم گرفته است که ازماه فوریه سال آینده به منظور آشنایی کارکنان خود با ارز دیجیتالی و رمزنگاری شده بیت کوین، حدود ۱۰۰ هزار ین (معادل ۸۹۰ دلار) از حقوق کارمندان خود را به ارز بیت کوین پرداخت کند.

هارومی ایشی ، سخنگوی شرکت GMO در این خصوص عنوان کرده است که در صورتی که کارمندان اعلام رضایت کنند، ما قادر خواهیم بود حقوق آنها را به بیت کوین پرداخت کنیم.

وی افزود:" ما قصد داریم بدین منظور واقعا از ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده جدید همچون بیت کوین که جهان را درنوردیده است، استفاده کنیم چراکه فعالیتهای شرکت ما نیز در زمینه تجارت آنلاین و اینترنت است".

وی ادامه داد که این پیشنهاد برای حدودا ۴۰۰۰ نفر از کارمندان ما در شرکت GMO ارائه شده است و آنها باید تا زمان تعیین شده به مدیران خود رضایت خود را اعلام کنند.

این شرکت از ماه مه سال جاری میلادی فعالیت های خود را در حوزه تجارت بیت کوین آغاز کرد و پس از گذشت یک ماه، به تجارت استخراج بیت کوین یا بیت کوین ماینینگ روی آورد. و به همین دلیل است که این شرکت قصد دارد مقداری از حقوق کارمندان خود را به این ارز پرداخت کند.

 

این در حالیست که بسیاری از کشورهای جهان ازجمله کشورهای اروپایی درتلاش هستند تا این پول بی افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند چرا که آنها بر این باورند بیت کوین به تجارتهای غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو موادمخدر دامن زده و به علت آنکه مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله راشناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت آن می‌شود.

براساس گفته‌های تحلیلگران، زمانی که بیت کوین در سال ۲۰۰۹ برای نخستین بار در بازارهای جهانی ظهور پیدا کرد، ارزش آن حتی از یک دلار هم کمتر بود و اکنون تا مرز ۱۸هزار دلار هم رسیده است. درواقع، فناوری بیت‌کوین ‌که یک پول رمز نگاری شده است، این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام می‌دهند و همچنین هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی می‌ماند.

بیت‌کوین طی سال جاری، پس از افزایش تقاضاهای سازمان‌دهی شده برای استفاده از ارزهای رمزگذاری شده و توسعه مصرف اصلی و مالی از آن، بیش از ۹۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است. طی سالهای اخیر، ارز مجازی بیت‌کوین توانسته است ارزش بسیار بالایی را برای خود ثبت کند و در آخرین مبادلات بازار جهانی، بیت‌کوین با رسیدن به رقم  ۱۸هزار دلار  رکورد جدیدی را ثبت کند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هموطن IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    2 7
    "...حدود ۱۰۰ هزار ین معادل ۸۹۰ دلار از حقوق کارمندان خود را به ارز بیت کوین پرداخت کند..." خوبه خودتون در آخر خبر نوشتید که هر واحد بیت کویین حدود 18هزار دلار مباله می شود. مبلغ مورد نظر شرکت مذکور، یک صدم بیت کویین هم نمی شود : حدود یک دویستم بین کویین. مثل اینکه بگوییم: نیم ریال، نیم سنت، نیم پشیز پول بدون پشتوانه، نه بانک مرکزی خاصی تضمین کننده آن هست و نه حتی مبدع و مبتکر آن مشخص هست.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    1 3
    راهی آسان برای کلاهبرداری کافی است نویسنده برنامه برنامه را تغییر دهد نه از پول خبری خواهد بود نه از برنامه
    • علی DE ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
      0 0
      شما که کلا خبر نداری بیت کوین چی هست ترجیحا اصلا نظر ندهید
  • بی نام A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    1 3
    بیت و لید و....کوین اقتصاد کشور را فلج خواهد کرددرصدد ترویج آن نباشید