حرف‌های خواندنی سوپراستار جدید استقلال

ستاره جوان استقلال می‌خواهد ملی‌پوش آینده این تیم باشد

سعید اکبری؛ فرشید اسماعیلی از جمله بازیکنانی است که علیرضا منصوریان سرمربی استقلال به او اعتماد زیادی دارد. هر چقدر نیم فصل اول برای جوان های استقلال پر فراز و نشیب بود، برای فرشید روند ثابتی داشت. او از همان هفته اول برای استقلال خوب بازی کرد و در پایان نیم فصل هم جزو بازیکنانی بود که بیشترین دقایق در زمین حضور داشت. اسماعیلی در نیم فصل دوم هم کار را با حضور در ترکیب فیکس منصوریان شروع کرد و حتی می توانست مقابل نفت تهران گلزنی کند. او چندی قبل میهمان کافه خبر بود و به سوالات ما پاسخ داد. 

یکی از بحث های مهم و روز ایران، ماجرای حمله های فضای مجازی است. اسماعیلی با این سوال روبرو می شود، در این باره توضیح می دهد: «به نظرم من بعضی ها باید طرز استفاده درست از فضای مجازی را یاد بگیرند. البته من هیچگاه توهین ها را به پای هواداران واقعی فوتبال نمی نویسم. اما این اصلا خوب نیست بازیکنی 10 بازی خوب انجام دهد و پس از آن یک مسابقه بد باشد، مورد حمله قرار بگیرد. هیچ بازیکنی دوست ندارد بد کار کند ولی گاهی پیش می آید که روز، روز یک بازیکن نیست.» 

البته هواداران استقلال از ابتدای امسال در فضای مجازی هم به حمایت از این تیم پرداختند. اسماعیلی هم در این باره توضیح می دهد: «دقیقا همینطور است. انصافا در فضای مجازی از ما حمایت زیادی کرده و می کنند. این مسئله خیلی در تیم اثر داشته است. البته من خودم زیاد در فضای مجازی نیستم و بچه ها می گویند فضای مجازی ایران دست بهنام برزای است.(خنده) چون طرفداران زیاد دارد.» 

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که با چه بازیکنی در استقلال نزدیک تر از همه هستی، جواب می دهد: «با اکثر جوان های استقلال رابطه خوب و نزدیکی دارم. منتهی با برزای از قدیم بوده ایم و به خاطر همین یک جورهایی مثل برادر هستیم.» 

فرشید از جمله جوان هایی است که با عملکرد خود باعث شد منصوریان به جوان ها اعتماد بیشتری کند. او درباره گسترش حضور جوان ها در فوتبال ایران و چگونگی مراقبت از آنها توضیح می دهد: «به نظر من آقای مهدوی کیا حرف قشنگی زد. ببیند ایشان بدون اینکه هزینه ای از بازیکنان بگیرد، جوان ها را به آکادمی اش می آورد. آقای مهدوی کیا در مصاحبه اش گفت ما بازیکن را از سن 12 سالگی می گیریم و رشد می دهیم. همان بازیکنان از تیم 12 سال به 14 سال می روند. حرف اصلی این بود که بازیکنانی داریم که در سن 12،13 سالگی درحد اروپا هستند ولی وقتی به سن 16،17 سالگی می رسند رها می شوند. ما باید برنامه ریزی کنیم که این بازیکنان رها نشوند و به سادگی استعدادهایمان را از دست ندهیم.» 

اما راهکار چیست؟ هافبک استقلال توضیح می دهد: «چرا فدراسیون فوتبال سرمایه گذاری نمی کند؟ باید فدراسیون سازماندهی لازم را انجام دهد و با حمایت از مربیانش، زمینه را برای پیشرفت مهیا کند. اینکه مدام در تیم های پایه تغییرات بدهیم و هر روز یک مربی بیاید، نتیجه نمی دهد. ثبات است که به پیشرفت کمک می کند.» 

اسماعیلی از جمله بازیکنانی است که اگر بتواند روند رو به رشد خود را در استقلال ادامه دهد، حتی شانس حضور در تیم ملی ایران خواهد داشت. او وقتی با این سوال روبرو می شود که فکر می کنی چقدر شانس دعوت به تیم ملی را خواهی داشت، پاسخ می دهد: «قطعا من هم به اندازه دیگر بازیکنان شانس دارم که به تیم ملی دعوت شدم. آقای کی روش فضایی در تیم ملی به وجود آورده که نشان می دهد به سن و سال اهمیت نمی دهد.»

اسماعیلی درباره خودش توضیح می دهد: «خب من 22 ساله هستم و به نظر خودم زیاد جوان نیستم. در فوتبال اروپا به بازیکن 16،17 ساله می گویند جوان. من تلاشم این است که هر چه زودتر بتوانم به تیم ملی دعوت شوم.» 

البته فرشید در پست خود رقیب های نسبتا زیادی در تیم ملی دارد. رفیعی، دژاگه و پهلوان از جمله این بازیکنان هستند. خودش در این باره توضیح می دهد: «شما به هر تیمی که بروید رقیب دارید. تیم ملی هم که دیگر نیازی به توضیحی ندارد. در آنجا بهترین ها جمع هستند. دیگر هر بازیکنی که می خواهد به تیم ملی برسد و بازی کند، باید تلاشش را چند برابر کند.»

اسماعیلی درباره دو پا بودنش می گوید: «خب من دو پای کامل نیستم. به نظر خودم هنوز پای چپم ضعیف تر از پای راستم است ولی هنوز دارم روی آن پا کار می کنم تا قوی تر شود.»

او درباره حمایت هواداران استقلال در فصل جاری چنین نظری می دهد: «هواداران که تا اینجا حمایت فوق العاده ای از تیم داشته اند، به ویژه از جوان های استقلال که جا دارد از آنها همین جا تشکر کنم. در همه جا حامی جوان هستند. ان شالله که در نیم فصل دوم بتوانیم کاملتر باشیم. همه ما در استقلال برای یک هدف می جنگیم و آن موفقیت تیم است. ان شالله که با بازی های خوبمان بتوانیم دل آنها را شاد کنیم. باید اینجا از بازیکنان با تجربه تیم هم تشکر کنم که انصافا همه جوره به ما کمک کردند و باعث شدند تا با تجربه تر شویم. به خود من دو سال است که کمک زیادی کرده اند و امیدوارم بتوانم جواب زحمات آنها را هم بدهم.» 

فرشید اسماعیلی درباره تغییر پستش در استقلال و بازی در پست هافبک دفاعی می گوید: «مربی هر جا که بخواهد من بازی می کنم. این وظیفه من است که برای سرمربی بازی کنم و در خدمت تیم باشم. خب راستش من خودم همیشه عاشق بازی رونالدوی برزیلی بودم و به خاطر همین ابتدا فوروارد بازی می کردم. در فجر سپاسی یک خط عقب تر رفتم و حالا در استقلال هم هافبک دفاعی بازی می کنم.» 

سوال آخر از اسماعیلی درباره شانس استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر است. او بدون هیچ مکثی می گوید: «فوتبال هیچگاه قابل پیش بینی نیست. این لیگ را هم نمی شود پیش بینی کرد. مگر ما سال گذشته هفته ها صدر جدول نبودیم ولی آیا در پایان فصل قهرمان شدیم؟ اختلافی که بین ما و تیم های صدرنشین وجود دارد زیاد نیست. سال گذشته پرسپولیس 12 امتیاز از ما عقب تر بود ولی در نهایت بالای سر ما قرار گرفت. قبول دارم که امسال تیم ها بهتر شده اند ولی فاصله هم زیاد نیست. فاصله ها کم شده است. می توانیم در نیم فصل دوم این عقب افتادگی را جبران کنیم.» 

استقلال در هفته آینده لیگ برتر در حالی مقابل استقلال خوزستان قرارمی گیرد که هوادارانش محروم هستند. اسماعیلی در این باره هم حرف های جالبی می زند: «ما از هواداران می خواهیم مراعات کنند و خدای ناکرده به کسی توهین نکنند ولی من یک سوال دارم. انصافا ما چه کاری برای هوادار فوتبال کرده ایم؟ هواداری که باید ساعت ها زیر آفتاب یا در سرما بنشیند. ما برای این هوادار چه امکانات رفاهی فراهم آورده ایم؟ متاسفانه می بینیم یک ساعت بعد از بازی هوادار دارد کنار اتوبان راه می رود و منتظر است یک ماشین او را سوار کند.  این صحنه واقعا تلخ است. واقعا این هوادار که وسط بازی نگران آن است که چطور بعد از مسابقه به خانه اش برود و عصبی می شود، چه توقعی داریم؟ هوادار فوتبال ما با معرفت ترین هوادار دنیاست. شما در هیچ کجای دنیا هواداری را پیدا نمی کنید که با مشکلات اقتصادی و این شرایط به ورزشگاه برود.»

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =