ایسنا نوشت : معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: محصول هنداونه استان خوزستان با کیفیت بالا و سالم است و کود و سموم مصرفی آن زیرنظر کارشناسان تعیین و استفاده می‌شود.

محمد قاسمی‌نژاد در خصوص تلاش‌های صورت گرفته در راستای تولید محصولات سالم، اظهار کرد: در سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی کردیم و بسیاری از سموم پرخطر کلاً حذف شده‌اند. طبق نظر کارشناسان کشاورزی در این سال‌ها، بسیاری از سموم دارای دوره بالانس طولانی و با دوز بالا، حذف شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که موضوع عودت هندوانه صادراتی ایران توسط کشور عمان ربطی به محصول هندوانه خوزستان ندارد، افزود: ممکن است صادرات از مبادی خوزستان باشد اما محصول متعلق به استان دیگری است و همچنین تأکید می‌کنیم محصولات استان خوزستان سالم و دارای کیفیت بالایی است و تقریباً سموم قالب استفاده برای این محصول در قالب بیولوژیک بکار گرفته می‌شود.

قاسمی‌نژاد در خصوص برنامه مصرف سموم شیمیایی عنوان کرد: یک برنامه در ارتباط با مصرف کود شیمیایی جهت مصرف بهینه و در قالب آزمون خاصی، داریم و ما نیز به عنوان مسئولان کشاورزی استان، به این موضوع اهمیت و توجه ویژه‌ای می‌کنیم و با کارشناسی و با استفاده از آزمایشگاه، کودی سالم و قابل مصرف را در اختیار گیاه قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: سالانه و بر اساس برآوردهای انجام‌شده، حدود 600 هزار تن کود نیاز داریم اما در نهایت کود مصرفی ما حدود 300 هزار تن است. همچنین کود مصرفی با رعایت معیارهای در نظر گرفته‌شده مصرف می‌شوند و هیچ‌گونه مشکلی ندارند.

قاسمی‌نژاد با بیان این‌که برداشت هندوانه در استان خوزستان به پایان رسیده است، گفت: هندوانه خوزستان سالم است و هیچگونه مشکلی ندارد و به خارج و داخل کشور صادر می‌شود و کشاورزان استان به مقدار کافی کود مصرف می‌کنند تا به سلامت مردم آسیبی وارد نشود.

وی ادامه داد: کشت هندوانه در شهرستان‌هایی از جمله اهواز، گتوند، هفتکل، اندیمشک، رامهرمز، دزفول، رامشیر، بهبهان و باغملک صورت می‌گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690482

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =