۰ نفر
۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
ماتسودا یا مزدا؟

جوجیرو ماتسودا در سال ۱۹۲۰ میلادی، شرکت سهامی خاص ماتسودا را در شهر هیروشیما کشور ژاپن تاسیس کرد.

بنیانگذار این شرکت خودروسازی، نام تجاری مزدا را به دلیل علاقه‌اش به آیین زرتشت و الهام از اهورا مزدا روی محصولات خود گذاشت که در جهان به این نام شناخته شده است اما خود ژاپنی‌ها محصولات این شرکت را با همان نام تجاری ماتسودا می‌شناسند.

مزدا در سال‌های جنگ جهانی دوم برای ارتش ژاپن اسلحه و جنگ افزار تولید می‌کرد. اولین ماشین چهار چرخ این شرکت با نام مزدا ۳۶۰ در سال ۱۹۶۰ وارد بازار جهان و ایران شد.

خودروهای ژاپنی از گذشته تاکنون در ایران طرفداران زیادی داشته‌اند و گروه بهمن از سال ۱۳۳۸ به مونتاژ خودروهای مزدا در ایران می‌پردازد. این نمایندگی در سال تاسیس خود اقدام به مونتاژ وانت سه چرخ مزدا با ظرفیت ۲۰۰ کیلوگرم کرد و در سال ۱۳۵۰ به مونتاژ وانت‌های مزدا مانند مدل‌های ۱۰۰۰ و یا ۱۶۰۰ پرداخت. در این متن، دو نوع از اتومبیل‌های جدید مزدا را که گروه بهمن وارد بازار می‌کند را معرفی خواهیم کرد.

مزدا ۳

خودور سواری مزدا ۳ که در سال ۱۳۹۶ در ایران مونتاژ شد، یکی از جدیدترین اتومبیل‌های سواری این شرکت است که با حداکثر توان خروجی ۱۴۷.۴ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و همچنین حداکثر ۱۸۷ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه و توان خروجی حجمی ۷۴ اسب بخار بر لیتر تولید می‌شود. 

مزدا ۳ دارای دنده اتومات، فرمان هیدرولیک، مصرف سوخت پایین، استاندارد آلایندگی یورو ۵ است، از دیگر خصوصیات این خودرو می‌توان به ۶ کیسه هوا (۲ عدد برای راننده و سرنشین، ۲ عدد جانبی نصب شده برای سرنشینان جلو و ۲ عدد پرده‌ای نصب شده برای سرنشینان عقب و جلو) سیستم ضد قفل ‌ABS ، قفل مرکزی دارای ریموت کنترل، سیستم ضد سرقت و دزدگیر، سیستم صوتی Mp3  با ورودی AUX و کنترل از روی فرمان همراه با ۶ بلندگو اشاره کرد.

مزدا ۳ صفر در رنگ‌های نقره‌ای، سفید، مشکی، قرمز و ... را می‌توانید با پرداخت ۱۱۸ میلیون تومان خریداری کنید، در صورت تمایل برای خرید دست دوم آن می‌توانید در قسمت آگهی خرید و فروش خودرو مزدا در دیوار این ماشین را مثلا با ۱۴۰ هزار کیلومتر کارکرد ۶۵ میلیون تومان بخرید.

وانت مزدا  کارا  2000

وانت مزدا کارا ۲۰۰۰ تک کابین از خودروهایی محسوب می‌شود که برای حمل وسایل و صاحبان این نوع مشاغل بسیار مناسب است.

این ماشین با ظرفیت دو سرنشین دارای موتور خطی چهار سیلندر تک میل بادامکی و حجم موتور ۱۹۹۸ سی سی است. حداکثر توان این اتومبیل انژکتوری ۷۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۱۵۶ نیوتون متر در ۲۳۰۰ دور در دقیقه است.

شاید یکی از مزیت‌های ماشین وانت مزدا ، نوع سوخت آن است که بنزینی و گاز سوز است. از دیگر مشخصات وانت مزدا ۲۰۰۰ می‌توان به ۵ دنده معمولی بودن آن، کلاج تک صفحه‌ای با فنر دیافراگمی، ترمز ضد قفل ABS  و EBD و همچنین ترمز جلوی دیسکی و ترمز عقب کفشکی اشاره کرد.

این وانت برای حفظ ایمنی راننده و سرنشین مجهز به کیسه هوای ایمنی شده است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688566