۰ نفر
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

ایسنا نوشت: کارشناس مسئول گروه ریاضی دفتر تالیف کتب درسی آموزش و پرورش گفت: گرایش به ریاضیات بین دانش آموزان کم شده است.

سمینار یکروزه بررسی کتب جدید التالیف ریاضی سال اول و دوم متوسطه با حضور دبیران ریاضی سراسر استان به همت خانه ریاضی شهرستان خوی در محل سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد و امیری کارشناس مسئول گروه ریاضی دفتر تالیف کتاب های درسی وزارت آموزش و پرورش با اشاره کاهش گرایش محصلان به سمت ریاضی اظهار کرد: سختگیری مولفان و معلمان و کاربردی نکردن آن موجب شده که دانش آموزان به سمت نمره گرایش پیدا کنند.

او گفت: در سالهای اخیر هم مسائل اقتصادی موجب رویگردانی جامعه از ریاضی و علوم پایه شده است و دانش آموزان علی رغم میل خودشان در رشته های پزشکی ادامه تحصیل می‌دهند. او ادامه داد: در این جلسات معلمین ریاضی مسایل و مشکلات موجود در کتب ریاضی را بیان می کنند تا برای سال های بعد تغییرات و تمهیدات لازم در کتب ریاضی صورت گیرد. این مولف کتب ریاضی نبود زمان کافی برای تالیف درسی را از دیگر مشکلات در این حوزه عنوان کرد.

در این سمینار حسن زاده رییس خانه ریاضی خوی نیز با اشاره به اهمیت برگزاری چنین سمینارهایی گفت: خانه ریاضی مصمم است اهمیت ریاضی و کاربرد آن را در جامعه برای مردم به صورت راحت و آسان ارائه کند. در ادامه دبیران ریاضی سوالات، ایده ها و راهکارهای خودشان را در خصوص کتب درسی ریاضی بیان کردند.

۴۷۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =