ایسنا نوشت: اخیرا تصاویری از چهره دانش‌آموز جیرفتی که از سوی مدیر مدرسه‌اش مورد ضرب و شتم قرار گرفته، در فضای مجازی منتشر شده که بازتاب‌های فراوانی به همراه داشت.

برادر «دانیال رفیعی» دانش آموز آزاردیده به توضیح ماجرای ضرب و شتم دانیال پرداخت و گفت: اوایل دی ماه برادرم به همراه دو تن دیگر از هم مدرسه‌ای‌هایش در حیاط مدرسه درگیری لفظی پیدا می‌کنند، مدیر مدرسه متوجه می‌شود و ابتدا آن دو دانش آموز دیگر را که گویا از اقوامش بوده‌اند به داخل دفتر مدرسه می برد و با آنها صحبت می کند.

وی مدعی شد: سپس مدیر آن دو نفر را به خانه می‌فرستد و در حالی که همه دانش آموزان رفته بودند و 10 دقیقه از زنگ آخر مدرسه گذشته بود برادرم را کتک می زند و مشتی به بینی و دهانش می‌کوبد. برادرم بیهوش بیرون مدرسه رها شده بود که توسط مردم به بیمارستان می‌رسد.

رفیعی گفت: از پزشکی قانونی سه ماه طول دوره درمان گرفتیم و از مدیر مدرسه شکایت کردیم؛ البته شنیده‌ایم وی خودش استعفا داده و آموزش و پرورش با او برخوردی نکرده است.

رفیعی افزود: اکنون وضعیت جسمانی‌ برادرش برای حضور در مدرسه مساعد است و علیرغم آنکه زخم لبش خوب نشده اما از امروز مدرسه رفته است.

سلاجقه، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش کرمان نیز در این باره گفت: در پی تنبیه بدنی دانش آموز مدرسه شهید فاریابی شهرستان جیرفت توسط مدیر مدرسه در تاریخ پنجم دی ماه جاری، این مدیر متخلف هفتم دی ماه به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان اداره کل آمورزش و پرورش استان کرمان معرفی شده و از سمت مدیری مدرسه نیز برکنار شده است.

وی افزود: اکنون دانش آموز در همان مدرسه در حال تحصیل است.

سلاجقه در عین حال گفت: تهدید ولی دانش آموز توسط رئیس حراست اداره کل آموزش و پرورش استان مبنی بر این که «اگر رضایت ندهید از ادامه تحصیل فرزندتان در مدرسه جلوگیری می شود»، صحت ندارد.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت: مدیر متخلف برکنار شده است

مجید امیرتیموری رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت نیز ضمن تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص وضعیت دانش‌آموزی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، گفت: روز پنجم دی ماه متاسفانه این اتفاق رخ داده که یک روز بعد ضمن برکناری مدیر مدرسه از سمتش، مدیر جایگزین نیز معرفی شده است.

وی ادامه داد: روز هفتم دی ماه یعنی دو روز بعد از این اتفاق مدیر متخلف به هیات تخلفات کارکنان اداری معرفی شده است.

امیرتیموری با ابراز تاسف بیان کرد: وضعیت دانش‌آموز را پیگیری کرده‌ایم و در حال حاضر در همان مدرسه مشغول به تحصیل است.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت با تکذیب ادعایی مبنی بر تهدید صورت گرفته از طرف حراست اداره کل آموزش و پرورش نسبت به خانواده دانش‌آموز، گفت:‌ خانواده دانش‌آموز هیچگونه ملاقاتی با حراست نداشته‌اند لذا این ادعا از اساس کذب بوده و آن را تکذیب می‌کنم.

امیرتیموری افزود: آنچه در حیطه وظایف اداره شهرستان بوده انجام شده و پرونده مدیر متخلف توسط هیات تخلفات کارکنان در دست پیگیری و رسیدگی است.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    1 4
    اشتباه کردید چون حق با مدیر بوده