ایسنا نوشت: معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشجویان کارشناسی ارشد در همه زیرنظام‌ها موظف به ارائه پایان نامه هستند، گفت: با دانشگاه‌هایی که خارج از آیین‌نامه‌های آموزشی ابلاغی تصمیم گیری کنند، برخورد خواهد شد.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر ارائه پایان نامه از سوی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد تمامی زیرنظام‌های آموزشی را ضروری دانست و اظهار کرد: هیچ دانشگاهی خارج از آیین نامه و ضوابط نمی تواند قانون جدید آموزشی و پژوهشی تدوین کند. بنابراین آنچه که در آیین نامه ذکر شده است باید ملاک عمل تمامی دانشگاه‌ها و زیرنظام‌های آموزشی قرار بگیرد.

وی در ادامه گفت: در آیین نامه‌ آموزشی که به همه دانشگاه‌ها و زیرنظام‌های آموزشی نیز ابلاغ کردیم به صراحت تاکید شده است که همه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در همه دانشگاه‌ها برای فارغ التحصیلی موظف به ارائه پایان نامه هستند.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: همه زیرنظام های آموزشی موظف به تبعیت از قانون هستند و با دانشگاهی که خلاف قانون عمل کند برخورد خواهد شد، بر اساس آیین نامه آموزشی تاکید شده است که در موارد خاص نیز اگر دانشجویی نتواند و یا نخواهد پایان نامه ارائه دهند نیز چگونه باید عمل شود که این موارد نیز باید ملاک عمل همه دانشگاه‌ها قرار بگیرد و هیچ زیرنظامی اعم از دانشگاه آزاد، مراکز غیرانتفاعی و دولتی مجاز به این نیستند خارج از آیین نامه قانون جدیدی وضع کنند مگر در مواردی که به دانشگاه تفویض اختیار شده باشد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک دانشجو A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    2 0
    جالب است همزمان با اعلام اخبار حتی یک نفر در وزارت علوم نمیداند قضیه چیست و وضعیت دانشجویان آموزش محور به چه صورت خواهد بود؟ در ایام امتحانات یک خبر پر از ابهام را اعلام کرده اند و هیچ کس از جزئیات آن در وزارت و حتی دفتر خود ایشان جوابگوی ابهامات نیست
  • ناشناس DE ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    0 0
    پس دانشجویان مجــــــازی که آموزش محــور هستند که پایان نامه نــدارند