رئیس هیأت مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه‌های مختلف کشورهای غربی به دلیل اقتدار روزافزون ایران به دنبال یادگیری زبان و ادبیات فارسی و همچنین فرهنگ شیعه و اسلام هستند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، علی اکبر ولایتی امروز در مراسم تکریم دکتر حسین ابراهیمی و معارفه علیرضا شیخ عطار سرپرست اداره کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی در مدت 3 سال به 10 هزار دانشجو افزایش یافته است، این افزایش و رشد بیانگر ظرفیت خوب دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین درخواست‌های فراوان برای پذیرش است.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مدیریت فعلی این دانشگاه عقیده دارد که ایران به دلیل ظرفیت‌های عظیم تاریخی و فرهنگی، در همه حوزه‌ها توان و شرایط منطقه‌ای و جهانی شدن را دارد.

وی با تأکید بر اینکه قدرت فرهنگ جمهوری اسلامی ایران سبب نشر و گسترش اسلام در شرق ایران و در کشور چین شده است، گفت: در چین مسجدی است که وقت و زمان نمازهای پنج‌گانه را به زبان فارسی و به خط نستعلیق در جلوی در مسجد نوشته‌اند.

ولایتی افزود: «ابن بطوطه» نیز در یکی از کتاب‌های خود می‌نویسد که در سفری با تعدادی از اهالی شعر و هنر در چین می‌دیدم که آنها اشعاری را به زبان‌های چینی، عربی و فارسی به ویژه شعر سعدی را به طور مکرر می‌خواندند.

وی به معماری مرکب از ایرانی، هندی و انگلیسی مجموعه دهلی نو اشاره کرد و افزود: سقف یکی از تالارهای این عمارت به شعری از نظامی گنجوی و به خط نستعلیق آراسته شده است.

وی با اشاره به دیدار خود با شیخ حمودی رئیس جدید مجلس انقلاب عراق در هفته گذشته، گفت: رئیس مجلس انقلاب عراق در این جلسه تمایل خود را نسبت به تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی شهرهای عراق اعلام کرد و ما براساس تفاهم نامه‌ای که از قبل با "حکیم" به امضا رسانده بودیم، در شهرهای کربلا، نجف، بغداد، بصره و اربیل شعبه دانشگاه آزاد اسلامی را تأسیس خواهیم کرد.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آمادگی خود را برای تبدیل واحد لبنان به یک واحد جامع در دیدار با سید حسن نصرالله مطرح کردیم، گفت: ایشان نیز آمادگی را خود برای گرفتن مجوز از وزارت علوم کشور لبنان اعلام کرد.

ولایتی افزود: همچنین در نامه ای به جناب بشار اسد آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای تأسیس شعبه را اعلام کردم و ایشان نیز دستور تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در تمام شهرهای سوریه را صادر کردند. بشار اسد در سوریه در بالاترین سطح پذیرفتند که دانشگاه آزاد اسلامی شعبه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه شعبات دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای مختلف موفق عمل کرده است، گفت: دانشگاه های مختلف کشورهای غربی اقتدار روزافزون ایران را مشاهده می کنند و به دنبال یادگیری زبان و ادبیات فارسی و همچنین فرهنگ شیعه و اسلام هستند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: کشورهای غربی از تبادل استادان زبان فارسی به منظور گذراندن دوره های تکمیلی و آموزش زبان و ادبیات فارسی به دانشجویان استقبال می کنند.

ولایتی با بیان اینکه زبان فارسی در حال حاضر با زبان فارسی دوران قاجار تفاوت دارد و کامل تر شده است، گفت: هیچ زبانی به اندازه زبان فارسی به روز نیست و بیشتر کتاب هایی که هنوز به مرحله چاپ کاغذی نرسیده، به زبان‌های انگلیسی و فارسی ترجمه می شود که حکایت از پیشرفت زبان فارسی دارد.

وی با بیان اینکه تنها کشوری که به زبان فارسی انواع کتاب های تخصصی را با افتخار آموزش می دهد، ایران است، اظهار کرد: کشورهای دیگر به دنبال ایجاد کرسی های زبان فارسی، اسلام شناسی، ایران شناسی و شیعه شناسی هستند و ما باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    47 3
    خخخخخخخخ
  • بی نام A1 ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    88 0
    دانشگاه ازاد اسلامی واحد رقه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو میپذیرد.علاقمندان جهت اطلاعات بیشتر به سایت ازمون مراجعه فرمایند.
  • هادی A1 ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    92 3
    دیگه دستور لازم نداشته.وقتی که دانشگاه مجانی بخایم بسازیم از خداشونه
  • بی نام IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    70 4
    یعنی اونا پول دانشگاه رو دارند بدهند یا ایران پولشونو بده؟
  • بی نام EU ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    87 4
    خدا رحم کرد این بابا رییس جمهور نشد.....ایجاد دانشگاه تو یه سرزمین با تلی از آوار و خاک که حتی زیرساختهای اولیه شم از بین رفته
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    6 69
    یه خوبی هم داره..اون سوری ها میشن دانشجو شهریه بدن..ما مهندسانی که برامون کار نیست میریم اونجا درس میدیم.خوبه که
  • مهدی A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    47 1
    کاش حوزه علمیه و چند نهادی موازی هم تاسیس کنند.
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    72 2
    چرا مسئولان ما همه چیز را برعکس میگن به جای اینکه بگن هزینه بازسازی دانشگاه ها و خوابگاه ها در سوریه افتاده به گردن دانشگاه آزاد میگن بشار اجازه تاسیس دانشگاه آزاد در سوریه را داد
    • بی نام AT ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
      16 2
      دمت گرم
  • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    48 3
    من که از حقم نمیگذرم
    • بی نام GB ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
      24 2
      حق؟خخخخخخ
  • ایمان A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    67 1
    علاوه بر دانشگاه مدرسه.بیمارستان.پل.جاده.سینما. مسجد .حوزه علمیه.فرهنگسرا.مسکن..........هم درخواست کردند.
  • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    82 2
    برخی تصمیمات فقط از سر لجباری و دشمنی با مردم ایران گرفته می شود. تصمیم جدید آقای ولایتی هم از همین نوع است.
  • بلالمی RO ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    16 2
    میخوام دانشگاه ازاد واحد رقه رشته پزشکی اطفال درس بخوانم استاد منهم جناب اقای دکتر
  • اردلان IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    24 2
    یک سئوال برای من پیش اومده آیا در صورت تاسیس دانشگاه آزاد در سوریه دانشجویان سوری شهریه میدن یا ما باید زحمت اون رو هم بکشیم .
    • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
      20 2
      مفتیه دیگه اونجا. مثل پراید. ولی ایرانیها باید پول بدن.
  • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    18 1
    تموم شد دیگه. کل ملت سوریه تا دو سال دیگه کارشناسی ارشد گرفتن