ایسنا نوشت: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از آزادی بیش از 90 درصد دانشجویان بازداشتی تجمعات اخیر خبر داد و گفت: با جدیت پیگیری وضعیت دانشجویانی که هنوز آزاد نشده‌اند نیز هستیم.

دکتر غلامرضا غفاری با اعلام این مطلب که آمار دقیقی از دانشجویان در بازداشت نداریم، اظهار کرد: بسیاری از دانشجویان بازداشتی تجمعات اخیر آزاد شدند، اگر چه آمار دقیقی از تعداد دانشجویان در بازداشت نداریم؛ اما یقینا تعداد این دانشجویان محدود است و در تلاش هستیم این دانشجویان نیز به‌زودی آزاد شوند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر مقدمات آزادی دانشجویان بازداشتی از طریق مراجع ذی‌ربط و وزارت علوم در حال انجام است، امیدوار هستیم به زودی این دانشجویان نیز آزاد شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: متاسفانه آزادی این تعداد دانشجویان بازداشتی تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم محقق نشد و برنامه امتحانی بسیاری از دانشگاه‌ها یا تمام شده و یا در روزهای پایانی قرار دارد.

غفاری به آزادی بیش از 90 درصد دانشجویان بازداشتی تجمعات اخیر اشاره کرد و گفت: ما پیگیر آزادی سایر دانشجویان نیز هستیم، اما زمان و پروسه آزادی این دانشجویان بر عهده نهادهای دیگر است و ما فقط پیگیر به نتیجه رسیدن مقدمات آزادی این افراد هستیم.

وی در پایان گفت: بیشتر دانشجویان بازداشتی اتفاقات اخیر از دانشگاه تهران بودند که خوشبختانه اکثر آن‌ها آزاد شده‌اند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =