ایسنا نوشت: روز گذشته دانشجویان رشته مجسمه سازی به دلیل اعتراض به تقسیم شدن کارگاه کارخود و اختصاص بخشی از آن به دانشجویان تئاتر اقدام به مسدود کردن درِ دفتر مدیر گروه مجسمه‌سازی دانشگاه هنر با استفاده از آجر کردند که این کار بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت. در این راستا رییس دانشگاه هنر گفت: دانشجویان در این موضوع عجولانه رفتار کردند.

غلامرضا اکرمی در خصوص اقدام روز گذشته دانشجویان رشته مجسمه سازی مبنی بر آجر چیدن و مسدود کردن درِ اتاق یکی از مدیران گروه این دانشگاه، اظهار کرد: این موضوع به دلیل اختلاف بین دانشجویان با مدیر گروه رخ داد زیرا قرار بوده که کارگاهی که دانشجویان مجسمه سازی در آن کار می کردند را بین دانشجویان رشته‌های تجسمی و تئاتر تقسیم کنند که این کار با مخالفت دانشجویان روبرو شد و آنها روز گذشته و همزمان با ارسال نامه اعتراضی به دفتر اینجانب، دست به اقدامی عجولانه ( مسدود کردن درِ اتاق مدیر گروه) زدند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته دانشجویان نامه ای به ریاست دانشگاه در این باره نوشته بودند، گفت: در این رابطه دستور پیگیری و رسیدگی داده بودم و خواسته بودم در صورتی که لازم نیست این کار انجام نشود ولی دانشجویان قبل از گرفتن جواب نامه خود و در حرکتی شتابزده این کار را انجام داده‌اند.

رییس دانشگاه هنر با اشاره به کمبود فضای فیزیکی و کارگاهی در دانشگاه هنر اظهار کرد: به دلیل کمبود فضای فیزیکی تصمیم گرفته شده بود که این کارگاه که مورد استفاده دانشجویان تجسمی بود بین دانشکده تئاتر و تجسمی تقسیم شود که مورد اعتراض دانشجویان تجسمی قرار گرفته است و در حالیکه هنوز این تقسیم کارگاه حتی صورت نگرفته است..

وی با اشاره به اینکه دانشجویان در ساعت خلوتی دانشگاه اقدام به این کار کرده‌اند و بدون استفاده از ملات این دیوار را جلوی درب اتاق مدیر گروه دانشگاه چیده اند، اظهار کرد: متاسفانه این خبر به همراه عکس های آن در فضای مجازی نیز بازتاب یافت.

اکرمی با اشاره به اینکه همچنان این موضوع بررسی می‌شود و مشکلات رفع خواهند شد، گفت: پیش از این نیز دستور بررسی داده بودیم و تاکید می کنم که دانشجویان در این موضوع عجولانه رفتار کرده اند.

فرزندم بر اساس شایستگی عضو هیات علمی دانشگاه شده است

رییس دانشگاه هنر در خصوص عضویت پسرش در کادر هیات علمی دانشگاه هنر و مطرح شدن این موضوع در فضای مجازی با هشتگ "ژن خوب" گفت: پیش از اینکه من در دانشگاه هنر مسئولیت داشته باشم فرزندم در این دانشگاه با رتبه خوب در رشته انیمیشن پذیرفته شده بود و همه سال های تحصیل را شاگرد اول دانشگاه در رشته خود بوده و اگر من در این دانشگاه مسئولیتی دارم تقصیری متوجه فرزندم نیست.

وی ادامه داد: پسر من از طریق طی کردن روال عادی و قانونی در فراخوانی که در سال 94 توسط وزارت علوم اعلام شد تقاضا کرده است و گزینش علمی وی در دانشکده بدون دخالت بنده انجام شده است.

اکرمی گفت: بحث سفارش از سمت من نبوده است و توانایی های وی مورد قبول هم دوره‌ای‌ها و اساتید است ضمن اینکه وی کارهای اجرایی قوی نیز در بیرون دانشگاه انجام داده و به عنوان یک انیماتور شناخته شده و در جشنواره های خارجی نیز جوایزی دریافت کرده است.

وی با اشاره به اینکه تمام مراحل جذب در این دانشگاه قانونی انجام شده است، گفت: وزارت علوم هم مسائل را بررسی کرده و تایید کرده که همه چیز قانونی بوده و من در جذب پسرم به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه هنر نقشی نداشته ام.

رییس دانشگاه هنر گفت: دانشگاه از نظر حرکت رو به جلو در شرایط خوبی قرار دارد ولی همواره معاندینی وجود دارند و معمولا سد راه می شوند تا به هر بهانه ای مشکل درست کنند.

وی ادامه داد: در سطح کشور مسئولین و مدیران زیادی هستند ولی مگر این مدیران فرزندانشان حق زندگی و کار ندارند؟ و اگر از طریق قانونی در جایی مشغول به کار شدند دلیل بر دخالت والدینشان نیست. البته ممکن است در مجموعه های بزرگ در این زمینه تخلفاتی روی دهد اما نمی‌توان این موضوع را تسری داد.

اکرمی تاکید کرد: این شیوه بد و غیر اخلاقی است که هر جایی کاری انجام می‌شود مبنای آن را برخلاف و کار غیرقانونی بگذاریم و من در پیش خدای خود رو سفیدم که دخالتی نداشته‌ام و فرزندم بر اساس شایستگی عضو هیات علمی دانشگاه شده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    2 0
    آقای دکتر اکرمی از زمان ریاست شما دانشگاه هر زوز فقیرتر شده. الان ترم چهارم است که حق التدریس اساتید پرداخت نشده است. دست کسی هم که به شما نمی رسد.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 0
    برای امثال ما که پدر و مادرمون کارمند ساده س این جور سفارش ها وجود نداره، برای همینم بنده با رتبه 50 دکترا هیچ جا قبول نشدم چون تو همه مصاحبه ها استادا ردم کردن
  • بی نام A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    3 0
    دانشجوها خق دارند. این دو رشته هر دو هنری هستند اما دو مکان متفاوت از نظر فیزیکی نیاز دارند.
  • بی نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    2 0
    در فراخوان شهریور 94 وزارت علوم شرط «رشته ی پایه ی هنری مرتبط» برای رشته ی انیمیشن دانشگاه هنر قید شده است. رشته ی پایه ی فرزند آقای دکتر اکرمی کارشناسی فیزیک است و این با فراخوان مربوطه همخوانی ندارد.
  • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 0
    یه گلی هم میزدن که دیگه مصداق بارز درشو گل گرفتن باشه
  • الف IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    0 2
    متاسفانه با دکتر اکرمی ریاست دانشگاه آشنایی چندانی ندارم اما درمورد فرزندشون با قطعیت می تونم بگم یکی از بهترین انیماتورهای فعلی ایران هستن
  • بی نام A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 0
    خدا را شکر پل صراطی هم که ببینیم آقازاده با پارتی هیات علمی شده یا نه.