ایلنا نوشت: رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان درباره اینکه چرا گزارش نهایی تحقیق و تفحص از صندوق هنوز در صحن علنی بررسی نشده‌است، گفت: کمیته تحقیق و تفحص در رابطه با این پرونده به وظیفه‌اش عمل کرده و گزارش را به هیات رییسه ارجاع داده است. صد‌ها مورد پرونده‌ در نوبت رسیدگی قرار دارند و نمی‌شود؛ گفت که کدام اولویت دارد.

پس از گذشت حدود ۲ ماه از ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به هیات رییسه مجلس، اما هنوز این پرونده در صحن علنی قرائت نشده است، پرونده‌ای که بنا به گفته رییس کمیسیون آموزش مجلس سنگین‌ترین پرونده اقتصادی بعد از انقلاب بوده است و یکی از متهمان آن با بدهی ۴۰۰ میلیاردی از ایران گریخته است، از همین رو تسریع در رسیدگی به این پرونده امری ضروری محسوب می‌شود.

جبار کوچکی‌نژاد، رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت متهمِ فراریِ ۴۰۰ میلیاردی در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: اطلاعی ندارم؛ ایشان وکیل دارد و دنبال کار‌هایشان و اسناد مورد نیاز است و نمی‌دانم که این فرد آیا برمی‌گردد و بدهی خود را پس می‌دهد یا خیر.

وی با اشاره به اینکه این موضوع مربوط به قوه قضاییه است که پیگیر فرار این متهم باشد، گفت: قوه قضاییه باید نسبت به برگرداندن این فرد اقدام کند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان درباره آخرین وضعیت افراد بازداشت شده در این پرونده و آزادی آن‌ها، گفت: اطلاعات افراد بازداشتی در اختیار مرجع قضایی است.

کوچکی‌نژاد درباره اینکه چرا گزارش نهایی تحقیق و تفحص از صندوق هنوز در صحن علنی بررسی نشده‌است، گفت: ما گزارش نهایی تحقیق و تفحص از صندوق را تهیه کردیم و به هیات رییسه برای قرائت در صحن ارسال کردیم و اطلاعی نداریم که چه زمانی قرار است، بررسی شود.

سید حمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش نیز در پاسخ به این سوال که یکی از متهمان مالی این پرونده از ایران خارج شده است، اما با توجه به اهمیت این پرونده و ارقام بدهی‌های مطرح شده در آن، چرا روند بررسی این پرونده در صحن علنی سرعت نمی‌گیرد؟ گفت: کمیته تحقیق و تفحص در رابطه با این پرونده به وظیفه‌اش عمل کرده و گزارش را به هیات رییسه ارجاع داده است. صد‌ها مورد پرونده‌ در نوبت رسیدگی قرار دارند و نمی‌شود؛ گفت که کدام اولویت دارد.

وی افزود: مراجع نظارتی جدا از هیات تحقیق و تفحص، به پرونده ورود کرده‌اند و اگر نیاز به اقداماتی باشد، آن مراجع کار خودشان را انجام داده و یا می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون آموزش اضافه کرد: علت طولانی شدن رسیدگی به پرونده در صحن علنی، روال عادی اداری است؛ البته به زودی گزارش در صحن علنی قرائت می‌شود و امیدوارم سریع‌تر به مراجع ذی ربط ارجاع داده شود.

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • س ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    4 0
    حساب کن تعداد پرونده ها چقد زیاده که هنوز نوبت این نشده
    • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
      0 0
      این کشور انقدر ثروتمنده که دزداش همه میلیاردی می دزدند و در می رن و 90 درصد مردم هم.....
  • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    0 0
    400 میلیارد دزدیده؛ شوخی که نیست. فکر کردید گوسفند دزدیده که فوری بگیرند و دستش را قطع کنند؟