ایرنا نوشت: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر تعداد زنان تحصیلکرده بیکار در کشور ۳ برابر تعداد آقایان هستند که باید برای اشتغال آنها اقدامات جدی انجام داد.

معصومه ابتکار روز سه شنبه در نشست امضای انعقاد تفاهم نامه بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به منظور اجرایی شدن «طرح اندوخته بانوان مهر ایران» با موضوع اعطای تسهیلات قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار، گفت: توجه به موضوع اشتغال بانوان باید در دستور کار همه مسئولان اجرایی قرار گیرد البته تاکنون نیز برنامه ریزی های خوبی در این زمینه انجام شده است.

او گفت: اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران با امضای این تفاهم گام مهمی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار برمی دارد، اقدامی بسیار ارزشمند است و در واقع گره ای از زندگی زنان سرپرست خانوار باز می کند. ابتکار ضمن تقدیر از بانک قرض الحسنه مهر ایران برای اعطای تسهیلات ۳ میلیون تومانی به ۳۳ هزار زن سرپرست یا بدسرپرست خانوارها در کشور ادامه داد: این تفاهم نامه خاص زنان سرپرست خانوار است و در واقع این افراد از یک تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد بهره مند می شوند.

او ادامه داد: پیش از این نیز برای زنان سرپرست خانوار تدابیری با ارگان ها و مسئولان اجرایی کشور اندیشیده شده است و به جز بانک قرض الحسنه مهر ایران با بانک های دیگر نیز مذاکراتی انجام شده و با برخی از این بانک ها نیز به تفاهم رسیده ایم. معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اضافه کرد: علاوه بر زنان سرپرست خانوار، تلاش ما این است که تسهیلات اشتغالزایی و کارآفرینی نیز برای بانوان برنامه ریزی شده است.
او گفت: همچنین بانک قرض الحسنه مهر ایران با ایجاد صندوق های خانگی، یک سیاست دوستدار خانواده دارد و باید اعلام کنیم معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز حامی این سیاست ها است و به زودی آنها را احضا خواهیم کرد. ابتکار ادامه داد: حمایت از صندوق های خانوادگی نیز از دیگر برنامه های این بانک به شمار می رود و اگر یک خانواده صندوقی را تشکیل دهد ما هم حمایت می کنیم، این کار بسیار ارزشمندی است و باید مورد حمایت قرار گیرد.

او همچنین از مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران دعوت کرد تا گزارشی از اقدامات این بانک در راستای حمایت از بانوان را در کارگروه خانواده سالم این معاونت ارائه دهد چون یکی از رویکردهای معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، تقویت بنیان های خانواده و خانواده های گسترده در کشور است. ابتکار ادامه داد: متاسفانه اکنون مساله خانواده گسترده در حال کمرنگ شدن است و این نوع حمایت ها می تواند بسیار به تقویت این موضوع کمک کند.
معصومه ابتکار ، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مرتضی اکبری ، مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران روز سه شنبه در محل این معاونت تفاهمنامه همکاری امضا کردند. قرار است براساس این تفاهمنامه از فردا زنان سرپرست خانوار با سپرده ٢٠٠ هزار تومانی می توانند مبلغ ۳۰ میلیون ریال را دریافت کنند.

اهداف این تفاهمنامه، توزیع فرصت ها، منابع و امکانات میان زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست و دختران خود سرپرست هرگز ازدواج نکرده به منظور رفع نیازهای ضروری و همچنین راه اندازی و یا توسعه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد، کوچک و ارزش آفرین است.
موضوع این تفاهمنامه نیز همکاری طرفین در اعطای تسهیلات قرض الحسنه سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست و دختران خودسرپرست هرگز ازدواج نکرده سراسر کشور، از محل منابع سپرده قرض الحسنه پس انداز بانک به مبلغ یک هزار میلیارد ریال و در راستای اجرایی شدن طرح اندوخته بانوان مهر ایران و با رعایت منابع و مصارف بانک و همچنین تسهیل در شرایط اعطای تسهیلات قرض الحسنه به سایر بانوان کشور است.
براساس آمارها بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد.

۴۷۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =