ایسنا نوشت: عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر خطاب به شهردار تهران گفت: آقای نجفی اجازه بدهید که نگران باشیم که مبادا پلاسکو به سرنوشت شبیه گود کنار برج میلاد شبیه شود و این در حالیست که در سال 1400 چگونگی مدیریت و ساخت پلاسکو بخشی از کارنامه مدیریت شهری دوره پنجم خواهد بود و پلاسکو کارنامه ما خواهد بود. لذا باید توافق حداکثری از سوی همه طرفین ایجاد شود.

علی اعطا صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت فداکاری آتش نشانان شهید، گفت: دکتر حجت معاون معماری و شهرسازی شورا در رابطه با پیگیری‌های انجام شده در خصوص بازسازی پلاسکو به مواردی اشاره کرده است که لازم است در خصوص آنها توضیحاتی را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه اخیرا معاون شهرسازی و همچنین بنیاد مستضعفان اعلام کرده بزودی پروژه احداث مجدد ساختمان پلاسکو در محل برج و دو قطعه زمین مجاور آن کلنگ زنی می‌شود، گفت: معاون شهرسازی شب گذشته گفته است که در شش ماهی که تجهیز کارگاه و خاکبرداری انجام می‌شود نقشه‌ها تهیه می‌شود و پروانه را صادر می‌کنیم اما این کلام دلسوزانه جای نگرانی دارد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: بر اساس ضوابط و مقررات تا پیش از صدور پروانه، هیچ گونه عملیات اجرایی نباید انجام شود. به خصوص اینکه در موضوع پلاسکو تا امروز اختلاف نظرهایی در خصوص تراکم، زیربنا، تعداد طبقات و ... وجود دارد و به عبارت دیگر هنوز یک طرح نهایی و اجرایی به منظور اخذ پروانه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در خصوص پلاسکو با توجه به میزان تراکم و تعداد طبقات لازم است کمیسیون ماده پنج مجوز صادر کند و با توجه به اینکه مدرسه ژاندارک در حریم پلاسکو قرار دارد باید سازمان میراث موافقت روشنی با این طرح داشته باشد، گفت: در حال حاضر طرحی در دست نیست و طبیعتا توافقی هم نشده است.

اعطا با بیان اینکه صرفا مرحله اول مسابقه طراحی معماری برای دریافت ایده‌ها برای طرح جدید پلاسکو برگزار شده و طرح نهایی تهیه نشده است و طبعا مجوزی هم صادر نشده است، گفت: نگران هستیم که عملیات عمرانی پلاسکو آغاز شود اما به دلیل عدم موافقت مراجع تصمیم گیر کار با مشکل مواجه شود و شاهد سرنوشتی شبیه گود برج میلاد باشیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =