ایسنا نوشت: ۲ فروند بالگرد و هواپیمای نظامی پس از تعمیر به ناوگان نیروی دریایی ارتش در جاسک ملحق شد.

معاون مهندسی و پدافند غیر عامل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی الحاق دو فروند بالگرد و هواپیمای نظامی به ناوگان نیروی دریایی ارتش در جاسک گفت: یک فروند بالگرد AB ۲۱۲ که از سال ۱۳۹۰ از رده خارج شده بود پس از ۶۵ هزار ساعت تعمیر در پایگاه هوادریای بوشهر، به ناوگان هوایی نیروی دریایی ارتش در جاسک اضافه شد.

امیر دریا دار حسن جعفری افزود: این بالگرد توانایی مراقبت و گشت خطوط دریایی، ریزش چترباز، آمبولانس هوایی، امداد و نجات و عملیات خاکی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یک فروند هواپیمای ۶۰۴ پس از تعمیر با هدف جابجایی افراد و گشت دریایی به ناوگان نداجا ملحق شد.

بازسازی 3 بالگرد هوانیروز

همچنین ایرنا نوشت: امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی روز سه شنبه با اعلام خبر بازآماد (بروز رسانی) و بازسازی 3 فروند بالگرد 214 گفت: با حضور امیر سرتیپ عبدالعلی پورشاسب معاون ارزیابی قرارگاه خاتم‌ الانبیاء(ص) ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش 2 فروند بالگرد 214 بازسازی (هنگرکویین) و یک فروند دیگر از بالگردهای 214 بازآماد (اورهال یا بروز رسانی) شد.

فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش (هوانیروز) تصریح کرد: 2 فروند بالگرد 214 که از نظر فنی دچار نقص فنی شده بودند، توسط کارکنان فنی هوانیروز بازسازی شدند و از این پس می‌ توانند در ماموریت‌ها کمک حال هوانیروز باشند.

امیر سرتیپ دوم خلبان قربانی ادامه داد: همچنین تعداد سه دستگاه آتلیه تعمیراتی توسط کارکنان مجرب و توانمند هوانیروز طراحی و تولید شد که این دستگاه‌ها قابلیت تعمیر بالگردها در مناطق مختلف دارند.

وی توضیح داد: در گذشته چنانچه بالگردی دچار نقص فنی می ‌شد، باید توسط خودروهای حمل بالگرد از منطقه به مرکز تعمیرات اعزام و نسبت به تعمیر آن اقدام می‌شد اما با تولید آتلیه تعمیراتی مشکل حمل و نقل بالگردها رفع شد.

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: این دستگاه‌ها از امروز در اختیار پایگاه‌های هوانیروز مسجد سلیمان، کرمان و کرمانشاه قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یک دستگاه خودروی شستشوی موتورهای بالگردهای هوانیروز که توسط متخصصین فنی هوانیروز طراحی و تولید شده نیز رونمایی شد. دستگاه یادشده قابلیت شستشوی موتورهای بالگردی پس ماموریت‌های محوله را دارد‌.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =