بابلسر فاقد بیمارستان جنرال دولتی است

رئیس شبکه بهداشت و درمان بابلسر گفت:بابلسر فاقد بیمارستان جنرال دولتی است

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از بابلسر،محسن نبی زاده در نخستین مجمع شهرستانی سلامت بابلسر در سالن اجتماعات میزبان بابلسر با بیان اینکه بابلسر شهرستانی محروم در حوزه سلامت است،اظهار کرد: از سال 69که شهرستان بابلسر از شهرستان بابل جدا شد تنها دو مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان احداث شد و 57درصد از مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت استیجاری بودند تا اینکه بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار خوبی در حوزه بهداشت شهرستان رقم خورد.
وی خاطرنشان کرد: با شروع به کار دولت تدبیر و امید ،کمک خیران و حمایت دکتر هاشمی وزیر بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان صد در صد ملکی شده و چهار مرکز جامع سلامت نیز در شهرستان احداث و به بهره برداری رسیده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بابلسر با بیان اینکه در این مدت 11خانه بهداشت احداث ،تجهیز و به بهره برداری رسید،گفت: در حال حاضر 45 خانه بهداشت شهرستان ملکی و با تجهیزات کامل در حال خدمت رسانی به مردم می باشند.

نبی زاده با اشاره به اینکه در سال گذشته در شهرستان بابلسر 11کارگروه سلامت با 68مصوبه که 64مصوبه اجرایی شد،اظهار کرد: در هفت ماهه امسال نیز 7جلسه کارگروه سلامت با 49مصوبه که 42مصوبه اجرایی شد و این جز با تعامل و همکاری دستگاهها صورت نمی گرفت.

وی با بیان اینکه با وجود تمام اقدامات انجام شده اما بابلسر شهرستانی محروم و فاقد بیمارستان جنرال دولتی است،عنوان کرد: مراکز بهداشتی درمانی ما زمانی کامل می شود که کلینیک ویژه که تا کنون 85درصد پیشرفت فیزیکی داشته است،با همکاری هم احداث و به بهره برداری برسد.
رئیس بهداشت و درمان بابلسر با اشاره به اینکه 40 پزشک خانواده 22پزشک در حوزه شهری و 18پزشک در محدوده روستایی در کل شهرستان در حال خدمات دهی می باشند،گفت: همچنین 38مراقب سلامت و ماما در شهرستان فعالیت دارند.
نبی زاده با اشاره به شناسایی 9.5 درصد از بیماران دیابتی در شهرستان معادل 7700نفر توسط پزشکان خانواده شناسایی شدند،اظهار کرد: بیش از 15درصد جمعیت بالای 30 سال که معادل 11هزار و 950 نفر می باشند و دچار بیماری فشارخون هستند توسط پزشکان خانواده شناسایی و تحت مراقبت هستند.
وی تصریح کرد: در بحث کلینیک ویژه که در حال حاضر توسط شورای شهر بابلسر به صورت استیجاری در حال خدمات دهی می باشد و روزانه بیش از 300 بیمار ویزیت می شوند جوابگوی بیماران نبوده و ساختمان کلینیک ویژه که در زمینی به متراژ ۱۶۶۲ متر درزمین اهدایی ۷۰۰۰ متری مرحوم صالحی در حال احداث می باشد باید هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =