برگزاری اجلاسیه مدیران مدارس علمیه لرستان به میزبانی پلدختر / 1600 طلبه مشغول تحصیل هستند

اجلاسیه فصلی مدیران مدارس علمیه استان لرستان با حضور امام جمعه پلدختر و مدیران حوزه علمیه استان به میزبانی حوزه علمیه پلدختر برگزار شد.

اسمااسماعیل پور،خبرآنلاین لرستان، مدیر حوزه علمیه استان لرستان اظهار داشت: اجلاسیه فصلی مدیران مدارس علمیه استان لرستان هرسال به صورت دوره ای جهت ارتقا سطح کمی و کیفی آموزش ، پژوهش ، تهذیب و اخلاق و پیشبرد برنامه های مدارس علمیه در شهرستان های استان لرستان برگزار می شود.

حجت الاسلام علی میناپور افزود: در برگزاری این اجلاسیه ها پیرامون موضوعاتی که به مدارس علمیه استان ابلاغ می شود به بحث و تبادل نظر پرداخته می شود.

وی افزود :در اجلاسیه پاییزی در شهرستان پلدختر ساماندهی هدایت تحصیلی ، آموزشی یکی از دستورالعمل ها بود که توسط معاون آموزشی حوزه علمیه استان تبیین شد.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: پژوهش دیگر برنامه مورد بحث در این اجلاسیه بود که معاون پژوهش حوزه های علمیه استان پیرامون دومین جشنواره علامه حلی به آن پرداخت.

وی تهذیب و تربیت را از دیگر برنامه های این اجلاسیه عنوان کرد و افزود: امسال در رابطه با مسایل اخلاقی و تهذیب طلاب بیشتر با موضوعات انس با قرآن و علوم اهل بیت (ع) آشنا می شوند.

حجت الاسلام میناپور خاطر نشان کرد: در این اجلاسیه ها مشکلات و مسایل مدارس علمیه شهرستان ها ی استان با توجه به نظرات و پیشنهادات اساتید در جهت خدمت رسانی بهتر و بیشتر به طلاب مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: یکهزار و 600 طلبه در 13 مدرسه علمیه استان لرستان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 200 نفر در ادارات و سازمان های دولتی مانند تبلیغات اسلامی و اوقاف مشغول خدمت هستند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: یکهزار و 400 نفر از پایه یک تا دهم و درس خارج تحت پوشش مدارس علمیه این استان مشغول تحصیل هستند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =