معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی باید نگاه ویژه‌ ای به ورزش استان داشته و بپذیرند که هزینه کردن در امر ورزش، به نوعی درآمد برای آنهاست.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، سید بیوک موسوی در جلسه شورای عالی ورزش استان، با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر برای اولین بار در استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه برگزاری مسابقات بین ‌المللی، تاثیر زیادی در توسعه اقتصادی زنجان داشته و به نوعی موجب ارتقاء شان و جایگاه اقتصادی استان می‌ شود، لذا باید تلاش شود تا بهره کافی از ظرفیت بخش خصوصی در جذب حامیان مالی مسابقات به دست آید.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت همه دستگاه ‌های استان متناسب با ماموریت‌ های سازمان‌ ها و نهادها در برگزاری هرچه بهتر و آبرومندانه این رویداد ورزشی، افزود: با توجه به اینکه برگزاری مطلوب این مسابقات در سالجاری، باعث می شود تا سایر مسابقات بین ‌المللی نیز در آینده در استان برگزار شود، بنابراین باید با معرفی قابلیت‌ ها و توانایی‌ های استان در زمینه های مختلف طی زمان برگزاری این مسابقات، باعث شد تا ورزشکاران با خاطره و ذهنیت مثبتی، استان و کشور را ترک کنند.
این مقام مسئول با تقدیر از زحمات هیات بدمینتون و اداره کل ورزش و جوانان استان در جذب میزبانی این مسابقات، ابراز کرد: تمامی هیات های ورزشی استان نیز باید با برنامه ریزی های صورت گرفته، بتوانند مسابقات بین المللی دیگری را در استان برگزار کنند؛ هر چند که ممکن است زیرساخت ‌های لازم برای برگزاری سایر مسابقات در استان فراهم نباشد، اما با برگزاری مسابقات، نواقص به ‌طور خود به‌ خود مشخص شده و مسئولین، سعی در برطرف کردن این نواقص می ‌کنند.
وی با اشاره به اینکه معمولاً اکثر موفقیت‌ های کسب شده در بخش ورزش توسط استان ‌ها و کشورها، متناسب با امکانات آن منطقه می‌باشد، ادامه داد: برای مثال، کشورهای توسعه ‌یافته غالباً در رتبه های اول تا دهم مسابقات المپیک قرار می‌گیرند، این در حالی است که مشاهده می ‌شود ورزشکاران ایرانی با وجود محدودیت‌ ها، پا به‌ پای این ورزشکاران رقابت کرده و در برخی اوقات نیز تلاش شان به نتیجه می ‌رسد که این امر، خیلی مهم بوده و جای خرسندی دارد.
موسوی به محدودیت ‌های مالی و اعتباری استان اشاره کرد و یادآور شد: به عنوان مثال وجود مناطق آزاد تجاری، موجب توسعه و پیشرفت اقتصادی برخی استان‌ ها شده است؛ این در حالی است که زنجان، علیرغم تمام محدودیت‌ ها، هر ساله ورزشکاران زیادی را به مسابقات بین ‌المللی اعزام کرده و حتی در بین 3 استان برتر کشور در کسب مدال در بازی ‌های آسیایی قرار می‌گیرد.
معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، با بیان اینکه پرداختن به امر ورزش نباید محدود به اداره کل ورزش و جوانان شود، گفت: بیشتر دستگاه‌ های اجرایی استان از جمله دانشگاه‌ ها، نیروهای خبره ‌ای در حوزه ورزش دارند که می‌توانند کمک شایانی به توسعه این مقوله مهم در اجتماع نمایند.
موسوی با تمجید از برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان دولت در استان، اظهار کرد: باید با ارزشیابی و ارزیابی عملکرد، مشخص شود که مدیران اجرایی استان، چه اندازه در امر ورزش استان، سهیم بوده اند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =