دبیرکل موتلفه: سختگیری‌ها برای مبارزه با فساد خیلی بیشتر از زمان حاضر باید باشد

ایسنا نوشت:

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: برای مبارزه با فساد سختگیریها خیلی بیشتر از زمان حاضر باید باشد و قوای سه گانه خیلی بیشتر از آن چه تاکنون در میدان بوده اند باید حضور داشته باشند.

محمد نبی حبیبی که برای شرکت در جلسه دبیران استانی و شهرستانی حزب موتلفه به مشهد سفر کرده است روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در خصوص حکم قضایی محکومیت صادر شده برای رحیمی، معاون اول دولت احمدی نژاد افزود:معتقدم قوای سه گانه تا به حال راجع به موضوع مبارزه با فساد آن طور که باید و شاید وسط میدان نبوده اند و ضعیف عمل کرده اند و هر سه قوه در مبارزه با فساد باید کارنامه ای با نمرات خیلی بهتر از نمراتی که تا به حال به دست آورده اند کسب می کردند.

وی گفت: توصیه من این است که اول باید با دانه درشتهای فاسد اقتصادی برخورد شود و هیچ نظر حزبی، جناحی، گروهی و شخصیتی نباید در احکام قضایی ذره ای دخالت داشته باشد و قوه قضائیه نباید با ملاحظه شخصیت افراد در احکام قضایی تغییراتی بدهد.

دبیرکل موتلفه اسلامی گفت: البته نمی گویم قوه قضائیه این کار را کرده است اما در هر صورت این ضرورتی است که باید مورد رعایت دائمی این قوه باشد.

حبیبی گفت: ما اصولا از این جهت به احکام قضایی ورود نمی کنیم که در قوه قضائیه به عنوان یک قوه مستقل، روی موضوعات مختلف بررسی و حکم صادر می شود و این که کسی بگوید با این حکم موافقم و با این حکم مخالفم به نظرم حرف قابل قبولی نیست.

وی افزود: قوه قضائیه، حکم صادر می کند و به این حکم اگر ایرادی هم وارد باشد سازو کارهایی در همین قوه پیش بینی شده که با استفاده از آن ساز و کارها معترضی که محکوم شده می تواند اعتراضش را اعلام کند بنابر این من اصولا با این که یک تشکیلات حزبی یا یک دستگاه اجرایی بگوید که با این حکم قضایی موافقم یا مخافم را حرف درستی نمی دانم.

دبیرکل موتلفه در پاسخ سوال ایرنا درباره نزدیکی این حزب سنتگرا و قدیمی اصولگرا به احزاب نوپایی چون جبهه پایداری گفت: سیاست کلی موتلفه برای انتخابات سال 94 از چند ماه پیش طراحی و برای اجرا به استانها و شهرستانها ابلاغ هم شده و آن استفاده از ظرفیت موتلفه برای تقویت ائتلاف جریان اصولگرایی است.

حبیبی افزود: این که فقط با یک گروه و یا یک تشکل ارتباط برقرار کنیم را کار ناقصی می دانیم و معتقدیم با همه شخصیتها، نهادها و تشکلهای اصولگرا باید در ارتباط باشیم تا بتوانیم به هدف مهم تقویت اصولگرایان دست پیدا کنیم.

وی گفت: اخیرا موتلفه چند جلسه با جمعیت ایثارگران و دو جلسه هم با جبهه پایداری برگزار کرده است و در جلسات آقای تقوی نیز شرکت می کند و ارتباطش را با جامعتین نیز برقرار نگهداشته و باب مراوده با شخصیتهای گوناگون اصولگرا را نیز کاملا باز گذاشته است و در چارچوب این سیاست کلی است که با یک تشکل خاص جلسه می گذارد.

اجلاس سراسری دبیران استانها و شهرستانهای حزب موتلفه اسلامی روز پنجشنبه پشت درهای بسته در مشهد برگزارشد.

در حالی این نشست یک روزه با شعار 'بصیرت انقلاب، همگرایی ولایی' در محل تالار نور اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در مشهد برگزار شد که خبرنگاران رسانه ها اجازه نیافتند در صحن اجلاس حزب موتلفه اسلامی حضور یابند.

اجلاس سراسری دبیران استانها و شهرستانهای حزب موتلفه اسلامی با حضور اعضای شورای مرکزی و دبیرکل این حزب مسائل سیاسی روز، امور درون تشکیلاتی و موضوع همگرایی اصولگرایان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

'محمدنبی حبیبی' دبیرکل حزب موتلفه اسلامی و آیت الله 'سیداحمد علم الهدی' امام جمعه مشهد از سخنرانان اصلی این نشست بودند.

پایگاه اینترنتی حزب موتلفه اسلامی نیز پیشتر اعلام کرده بود دبیران استانها و شهرستانهای حزب در این اجلاس به بررسی روند همگرایی اصولگرایان در سراسر کشور پرداخته و آخرین تحولات سیاسی کشور، منطقه و جهان را مورد بررسی خواهند داد.

حزب موتلفه اسلامی که پیش از این با نامهای جمعیت موتلفه اسلامی و هیاتهای موتلفه اسلامی نیز شناخته می شد از قدیمی ترین و ریشه دارترین احزاب ایران محسوب می شود که از سال ۱۳۴۲ فعالیت خود را آغاز کرده است.

شورای مرکزی این حزب 35 عضو دارد. دفاتر استانی و شهرستانهای حزب موتلفه نیز هم اینک در 30 مرکز استان و 180 شهرستان فعال هستند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    0 0
    باید مجازات فساد اقتصادی خیلی شدید و بازدارنده باشد و از ان طرف باید نظارت هم خیلی بیشتر باشه