سافت‌بنک ژاپن همراه با فیس‌بوک و آمازون کابل زیردریایی 60 ترابیت بر ثانیهای را به طول 14000 کیلومتر از آمریکا تا فیلیپین خواهند کشید.

 

 

به گزارش خبرآنلاین، غول‌های مخابراتی ژاپن کابل جدیدی از امریکا به ژاپن و سپس فیلیپین را تعریف کرده اند که طول آن 8700 مایل خواهد بود و دیتای 60 ترابیت بر ثانیه ای را تا 2020 منتقل خواهد کرد.

سیستم کابلی مذکور را کنسرسیوم ژوپیتر اجرایی خواهد کرد که از لس آنجلس شروع شده و در دونقطه ژاپنی به نام های شیما در استان Mie و مارویاما در استان چیبا روی زمین آمده و سپس با رفتن به زیردریا مجددا از منطقه Daet در فیلیپین سربرخواهد آورد. علاوه بر سافت بنک، فیس بوک و آمازون، کمپانی های NTT ژاپن، PCCW Global از هنگ کنگ و PLDT از فیلیپین در این کنسرسیوم حضور دارند.

دلیل ورود سافت بنک به این پروژه اتصال میلیاردها ابزار مربوط به اینترنت اشیاء است که به زودی رخ خواهد داد و باعث شده تا سرمایه گذار ژاپنی در این راه پیش قدم شود.

رشد تقاضا برای پهنای باند در منطقه پاسیفیک و آسیای جنوب شرقی به دلیل توسعه روزافزون استریمینگ ویدئویی، ویدئوهای 4K و 8K، واقعیت مجازی است که در این راه آمازون و فیس بوک نیز می خواهند سهمی از آن داشته باشند.

ماه گذشته بود که کابل اینترنت زیردریایی مایکروسافت و فیس بوک به طول 4 هزار کیلومتر راه اندازی شد. در حالی که گوگل نیز برای خط Indigo که آسیا و استرالیا را بهم از زیردریا وصل می کند، برنامه های خود را اعلام کرد.

 

 

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =