دستیار صوتی و هوشمند الکسای آمازون ستاره شوی 2017 لاس وگاس بود.

 

به گزارش خبرآنلاین، فناوری هوشمند را در محصولات متنوع سال گذشته از اسپیکر گرفته تا رادیو،لامپ، جاروبرقی و ... دیدیم و امسال شرکای سخت افزاری آمازون، فناوری الکسا را در محصولات بیشتری نصب کرده و بازار خانه هوشمند را اشباع کردند.{لینک}

نکته جالب اینکه دو برند گوگل و آمازون در تاریخ 50 ساله CES معروف نبوده و اگر هم درخشیده‌اند بیشتر به خاطر سرویس‌ها و خدمات اینترنتی بوده است تا سخت افزار!

اما حالا در شوی 2018 همه چیز عوض شده و این دو گل مجلس شده و با دستیاران صوتی خود، آمازون با الکسا و گوگل با گوگل اسیستانت؛ اغلب نوآوری‌های سخت افزاری را در دل خود جای داده‌اند. خانه هوشمند و دستیاران هوشمند تِم اصلی سی‌ای‌اس شده و کمپانی‌های شریک گوگل و آمازون، بهترین محصولات خود را به این فناوری اختصاص داده تا استراتژی خانه هوشمند و اینترنت اشیاء را توسعه دهند.

«مهارت» و «انجام دستور» دو کلید اصلی ماجرای دستیاران هوشمند است تا به محض دریافت دستور صوتی کاربر، عملیات مورد نظر را انجام دهند.

گوگل با نصب بنرهای مخصوص در محیط بیرونی نمایشگاه جلب توجه کرده است و الکسا نیز در جای جای داخل نمایشگاه خودنمایی می‌کند.

برخی محصولاتی که به الکسای آمازون مجهز شده‌اند به شرح زیر است:

Garmin Speak Plus  دوربین ویژه گارمین که با الکسا وضعیت آب و هوا و ... را به شما می‌گوید.

Roav Viva کیت خودروی مجهز به بلوتوث که انکر آن را ساخته و شارژ سریع را به ابزار داخل خودرو ارائه می‌کند که با دستورات الکسا کار می‌کند.

Vuzix AR glasses عینک هوشمند واقعیت افزوده که با الکسا ترکیب شده است.نقشه را نشان داده و نتایج مسابقات ورزشی را می‌گوید.

HiSense TVs اپ‌های مخصوص نتفلیکس، آمازون ویدئو، یوتیوب و ... داخل تلویزیون با دستورات صوتی الکسا مدیریت می‌شوند.

Kohler Konnect حمام و دستشویی هوشمند که با دستور الکسا مدیریت می‌شود.

 

 

 

 

برخی از محصولات معرفی شده و مجهز به گوگل اسیستانت نیز به شرح زیر است:

iHome iGV1 ساعت هشدار با نمایشگر ماتریس که از طریق بلوتوث سرویس موسیقی گوگل هوم را پشتیبانی می‌کند.

Haier Android TVs تلویزیون اندرویدی هایر فول اچ دی و 4K که سِتِ کروم کست گوگل را پشتیبانی می‌کند و تمام عملیات‌های باز و بسته کردن اپلیکیشن را با دستور صوتی گوگل انجام می‌دهد.

LG ThinQ TVs تلویزیون هوشمند ال جی و همچنین هاب هوشمند موسوم به DeepThinQ AI به هوش مصنوعی و گوگل اسیستانت مجهز هستند. اسپیکر هوشمند ال جی به نام ThinQ Speaker نیز گوگلی است.

Schlage Smart Lock  قفل هوشمند خانه که با صدای شما باز و بسته می‌شود. البته با الکسا و اپل هوم کیت نیز کار می‌کند.

Gourmia kitchen appliances   چهار محصول لوازم خانگی این برند همگی به گوگل اسیستانت مجهز شدند که در اتصال با یکدیگر پروژه خانه هوشمند و اینترنت اشیاء را نیز پشتیبانی می‌کنند.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =