مهر نوشت: ۲۰۲ نماینده مجلس در نامه ای به سران سه قوه خواستار حراست از نظام و حل مشکلات مردم و مبارزه با فساد شدند.

۲۰۲ نماینده مجلس در نامه ای به سران سه قوه خواستار حل مشکلات مردم شدند و تاکید کردند نمایندگان مجلس ضمن اعلام آمادگی از روسای قوای درخواست می کنند تمام توان خود را برای حراست از نظام، مقابله با دشمنان، اصلاح ساختارها، حل مشکلات مردم به ویژه اشتغال جوانان از طریق تولید و مبارزه با فساد به کار گیرند.

متن این نامه به شرح زیر است؛

جناب آقای حسن روحانی رئیس جمهور محترم، رئیس قوه قضاییه حضرت آیت الله آملی لاریجانی جناب آقای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی

با سلام

«اگر مسئولان ضعف ها را برطرف کنند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.» مقام معظم رهبری

تشکر از زحمات جنابعالی و با عنایت به سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم در ۱۹ دی ماه سال جاری نکات ذیل برای یادآوری و اقدام لازم تقدیم می شود.

با توجه به مطالبه رهبری از مسئولان به نکات مهم از بیانات ایشان اشاره می گردد:

۱-تاکید بر اینکه مردم همیشه در صحنه بوده اند و در صراط مستقیم انقلاب حرکت نمودند و در لحظات حساس وارد صحنه شده و قائله را ختم کردند.

۲-دشمنی آمریکا و انگلیس و عوامل آنها در منطقه و تفکر شکست از جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست.

۳-مبارزه ملت ایران از طریق ملت با ضد ملت، ایران با ضد ایران، نبرد اسلام با ضداسلام که همزمان با ابعاد دیگر زندگی از قبیل پیشرفت های علمی و تامین امنیت و آرامش از آنها غفلت نشده است.

۴-تمامی دشمنی های آمریکا به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و توطئه های دشمن در طول ۴۰ سال گذشته دشمنی با انقلاب اسلامی بوده است که همیشه دفع شده است.

۵-تشکر از مردم که اعلام کردند که مقام معظم رهبری فرمودند نه یک بار بلکه هزار بار از مردم تشکر می کنم. ملت ایران حقیقتا ملتی رشید، وفادار، باهمت، زمان شناس و لحظه شناس هستند و بصیرت و انگیزه خود را به اوج رساندند.

۶-اعتراض ها و درخواست های مردم همواره بوده و هست، در همین یک سال اخیر برخی از مردم در شهرها و یا در مقابل مجلس به دلیل مشکلات صندوق ها و موسسات مالی اجتماعاتی داشتند که هیچ کس با آنها مخالفتی نکرد، باید حرف مردم شنیده و به خواسته های آنها رسیدگی شود و در حد وسع و توان پاسخ داده شود.

۷-دخالت معاندان و دشمنان در مسائل اخیر تحلیل نیست بلکه طبق اسناد و مدارک موجود اعلام می شود اما این موضوع نباید موجب شود از ضعف ها و مشکلات خودمان غافل شویم.

۸-دشمنان مگس گونه روی زخم ناشی از مشکلات و ضعف ها می نشینند، پس اجازه ندهید زخم ایجاد شود و اگر ایجاد شد سریع آن را مداوا کنید زیرا اگر مشکل داخلی نداشته باشیم فضاسازی و تبلیغات سوء دشمنان اثر نمی کند و آمریکا هم نمی تواند هیچ غلطی کند.

۹-دفاع از حقوق مردم و تلاش برای حل مشکلات و مسائل آنها مهمترین وظیفه همه مسئولان است، قشرهایی از مردم به ویژه طبقات ضعیف تحت فشار هستند و باید همت همه مسئولان صرف حل مشکلات شود.

۱۰-شناخت مشکلات جامعه و تمرکز برای حل اساسی آنها اساسی ترین اولویت در شرایط کنونی کشور است.

۱۱-همه بدانند که مشکل حل نشدنی و گره بازنشدنی در کشور وجود ندارد اما باید در این زمینه آماده تر و پا به رکابتر باشیم و کار و تلاش کنیم.

۱۲-وحدت و همدلی در این شرایط که دشمن لجوج تهدید می کند و درصدد ایجاد مشکلات است ضروری است. مسئولان باید هم افزایی داشته و از تضعیف یکدیگر خودداری کنند.

۱۳-تمرکز مسئولان به خصوص مسئولان اجرایی کشور بر مسائل کلیدی به ویژه اشتغال و حل مشکل واردات ضروری است.

۱۴-بیکاری منشا بسیاری از مفاسد است باید با رونق تولید آن را حل کرد البته پول پاشیدن بی برنامه و بی حساب و کتاب مشکلی را حل نمی کند.

۱۵-می توان گفت همه مسئولان به صورت مستقیم و غیرمستقیم منتخب مردم هستند که باید با برنامه مناسب ابتکار و جدیت، آمادگی و به روز بودن در برنامه ها و فعالیت ها و با آمادگی جسمی و عصبی فعالیت ها برای حل مشکلات افزایش یابد.

همانگونه که پیشتر اشاره شد رهبر معظم انقلاب با توجه به تلاش مسئولین و پشتیبانی از آنان تکالیف بزرگی را بر دوششان نهادند و حتی خود را در این تکالیف شریک نمودند و درخواست ایشان از مسئولان حفظ و حراست از دستاوردهای نظام با اهرم دشمن شناسی، آگاهی از توطئه های دشمن و هم افزایی، وحدت ملی و تلاش بی امان برای تولید و اشتغال و مبارزه با آسیب های اجتماعی است.

جان کلام این است که سخن برخواسته از دل رهبر انقلاب با مردم شریف قم سرشار از مطالب ارزنده ای است که باید آن را با گوش جان شنید و عمیق و دقیق بررسی کرد و تکالیف قوای سه گانه را احصا نمود و در اسرع وقت با تشکیل کمیته ها و ستادهای مشترک موضوع را تبیین نموده و در راستای اصلاح ضعف ها، اصلاح کرد.

ما نمایندگان مجلس ضمن اعلام آمادگی خود از روسای سه گانه درخواست می نماییم توان توان خود را برای حراست نظام و ارزش های آن، مقابله با توطئه های دشمنان و سازمان دهی امور و اصلاح ساختارها و ایجاد شرایط مناسب برای رفع مشکلات معیشتی مردم به ویژه اشتغال از طریق تولید و نیز مبارزه با بی عدالتی و فساد به کار گیرند.

23214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =