دود واردات تیلاپیا در چشم تولیدکنندگان ماهی‌های سردآبی چهارمحال و بختیاری

خانه ملت نوشت : نماینده مردم اردل در مجلس با بیان اینکه تولیدکنندگان ماهی‌های سردآبی چهارمحال و بختیاری در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند،گفت: صادرات آبزیان دریایی جایگزین واردات تیلاپیا به کشور شود.

علی کاظمی بابا حیدری درباره وضعیت تولیدکنندگان ماهی‌های سردآبی در استان چهارمحال و بختیاری،گفت: واردات تیلاپیا مانع رونق تولید پرورش دهندگان ماهی سردآبی به حدی شده است که برخی از تولید کنندگان ماهی امسال تولید ماهیان سردآبی را متوقف کردند.

نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حمایت از تولید داخلی باید واردات ماهی تیلاپیا به کشور متوقف شود، تصریح کرد: قابلیت تولید ماهیان سردآبی در کشور به حدی است که ما باید به جای واردات ماهیان سردآبی به فکر صادرات ماهیان سردآبی به بازارهای جهانی باشیم.

کاظمی بابا حیدری افزود: نگاه به صنایع تبدیلی ماهیان سردآبی راهکاری تاثیرگذار برای درآمدزایی بیهنه در این عرصه است و از همین رو ما شاهد هستیم که هم اکنون از ضایعات ماهیان هزاران محصول بدست می‌آید.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای اساسی برای رعایت چارچوب‌های اقتصاد مقاومتی سرمایه‌گذاری بهینه در پرورش ماهیان سردآبی است که باید در اولویت قرار بگیرد افزود: متاسفانه با واردات تیلاپیا، اقتصاد تولیدکنندگان ماهی به شدت به خطر افتاده است.

نماینده مردم اردل در مجلس با بیان اینکه تولید کنندگان ماهی سردآبی درآستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند،گفت: صادرات آبزیان دریایی جایگزین واردات تیلاپیا به کشور شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس یادآورشد: ورود تیلاپیا به کشور در مقاطعی برای تنظیم بازار انجام شد اما این روند پس از تنظیم بازار نیز ادامه پیداکرد بنابراین با این اوصاف صنعت ماهی در کشور دچار مشکلات عدیدهای شد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =