محمدرضا عارف گفت: رفع حصر را باید با نگاه امنیتی و به نفع نظام تمام کنیم و اینکه کی و چه زمانی تمام می شود مساله‌ای است که در حال حاضر شورای عالی امنیت ملی آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و دبیرخانه این شورا فعال شده و البته ما کمیته ای در فراکسیون امید به همین منظور تشکیل دادیم و امیدواریم که در مجموع بتوانیم به نتایج خوبی برسیم

به گزارش خبرانلاین به نقل از خبرگزاری ها، محمدرضا عارف در دیدار با انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان که ظهر امروز چهارشنبه ۲۷ دی در محل فراکسیون امید برگزار شد، در مورد موضوع حصر گفت: امروز روند قابل قبولی در این زمینه وجود دارد و اگر از ما می‌پرسیدند ما می‌گفتیم که هر چه زودتر این مسیر تمام شود به نفع امنیت ملی و کشور است ولی بالاخره امیدی‌ها و اصلاح‌طلبان که تصمیم گیرنده نیستند البته ما هم نظر می دهیم ولی در مجموع ما باید بگوییم روند قابل قبول است و باید کمک کنیم این روند قابل قبول بدون اینکه سیاسی شود ادامه یابد.

وی گفت: ما این مساله را باید با نگاه امنیتی و به نفع نظام تمام کنیم و اینکه کی و چه زمانی تمام می شود مساله‌ای است که در حال حاضر شورای عالی امنیت ملی آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و دبیرخانه این شورا فعال شده و البته ما کمیته ای در فراکسیون امید به همین منظور تشکیل دادیم و امیدواریم که در مجموع بتوانیم به نتایج خوبی برسیم.

عارف گفت: فضا در حال حاضر بهتر شده و محدودیت‌هایی که تا ۶ ماه قبل بود خیلی کمتر شده است و احساس می‌کنیم که به سمت حل موضوع می‌رویم.

اهم صحبت های او از این قرار است:

*{ با مخاطب قرار دادن دانشجویان }: شما چه رسالتی برای خودتان قائل هستید؟ شما به عنوان جنبشی که ۷ دهه تجربه داشته است چه نقشی برای خودتان قائل هستید؟ آیا نقش دهه ۲۰ و رودررویی با توده‌ای‌ها را دارید؟ یا نقش بعد از دهه ۳۰ و مقابله با حکومت وقت را؟ قطعاً هیچکدام از این نقش‌ها را ندارید.

* من اعتقاد جدی دارم که جنبش دانشجویی ما نباید آلت دست جریانات سیاسی شود، موضع من را همه شما می‌دانید، حتی وقتی اتحادیه دانشجویان تحکیم وحدت در انتخابات زیر لیست چپ را امضا کرد بنده مخالف بودم و وقتی جامعه اسلامی استادان زیر لیست راست را امضا می‌کرد نیز مخالف بودم چرا که من معتقدم جنبش دانشجویی و دانشگاه‌های ما باید پیشتاز باشند و نه دنباله رو.

* بنده مخالف فضای امنیتی در دانشگاه‌ها هستم و در جمعی هم مطرح کرده‌ام که فضای امنیتی دانشگاه‌ها حتی از قبل از ۹۲ بدتر شده است؛ ما احساس می‌کردیم باید بعد از سال ۹۲ فضای دانشگاه‌ها فرهنگی باشد.

* فضای امنیتی در دانشگاه‌ها به نفع هیچ کس نیست و هیچ گروهی در کشور نمی‌تواند ادعا کند که این فضا به نفعش است، حتی گروه‌های امنیتی نیز نمی‌توانند این ادعا را داشته باشند، چنین فضایی به ضرر همه است چرا که دانشجویان باید در فضای آرام و با نشاط فعالیت کنند.

*{در پاسخ به سوالی درباره دانشجویان بازداشتی} ما در فراکسیون امید کارگروهی را برای بررسی وضعیت دانشجویان به ریاست آقای فرید موسوی نماینده تهران داریم که این مسایل را پیگیری می‌کند. بنده حتی در این زمینه موضع گرفته‌ام و گفتم که پرونده دانشجویان ستاره دار باید بسته شود.

* اینکه اتحادیه داشته باشید حق شما دانشجویان است و قانون و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز این اجازه را به شما داده است. نمی شود جریان رقیب سه اتحادیه دانشجویی داشته باشد ولی با بهانه‌های بی‌ربط به انجمن هایی که مجوز گرفته‌اند اجازه تشکیل اتحادیه ندهند.

* تمامی مسئولان متفق‌القول هستند که شروع اعتراضات مردمی بوده است و به رسمیت شناخته می‌شود. اما در ادامه کار دشمنان و مخالفین نظام سعی کردند موج سواری کنند و بنده با توجه به گزارش‌های محرمانه مسئولان که در مجمع و شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس ارایه شد اینکه دشمنان قصد موج سواری داشتند را رد نمی کنم.

* ما در مجمع تهران به طور جدی موضوع حمایت از تجمعات قانونی را مورد پیگیری قرار دادیم و از آقای مقیمی استاندار تهران خواسته‌ایم مکان خاصی را برای این قبیل تجمعات در نظر بگیرد و وی قول‌هایی در این زمینه دادند و البته شورای شهر تهران طرح دو فوریتی دارد و امیدواریم با استناد به اصل ۲۷ قانون اساسی این قبیل مسایل سامان پیدا کند.

 

 29216

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =