اردبیل مقام اول کشوری را در کشت انتظاری حبوبات به خود اختصاص داد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال بخش این استان مقام اول کشوری را در کشت انتظاری حبوبات به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ عدیل سروی در جلسه اصلاح الگوی کشت گفت: توسعه کشت پائیزه انتظاری حبوبات به مساحت 6 هزار هکتار با هدف استفاده بهینه از نزولات آسمانی و مقابله با سرما و خشکسالی نیز با موفقیت در این استان اجرا شد.

وی اظهار کرد: سیاست تغییر الگوی کشت با تاکید بر مدیریت بهره وری آب و تولید محصولات با نیاز آبی پایین و ارزش افزوده بالا در استان صورت می گیرد به نحوی که از توسعه کشت بی رویه محصولاتی همچون سیب زمینی جلوگیری شود. وی گفت: در سال جاری سطح زیرکشت سیب زمینی کاهش یافته و به جای آن در سطح 530 هکتار ذرت شیرین کاشته شد که بازار فروش مطمئنی داشته و کشاورز پس از برداشت محصول خود نگران فروش آن نیست.

سروی افزود: برای جلوگیری از فرسایش خاک و تغذیه مستقیم دام در مناطق بادخیز بویژه نمین و اردبیل در سطح 400 هکتار اقدام به کشت خلر شد و ماشک نیز در سطح چهار هزار و 600 هکتار بعد از برداشت محصول گندم کاشته شد تا ضمن استفاده از خاک زراعی پس از برداشت محصول اصلی حداکثر استفاده و بهره وری از زمین زراعی بعمل آید.

او گفت: این کار در کنار کمک به افزایش درآمد خانوار غذای پر انرژی و مقوی احشام و واحدهای دامپروری سنتی و نیمه صنعتی استان را نیز تا حدودی تامین می کند.

اردبیل از قطب های مهم کشاورزی کشور است ، در سال های اخیر با ادامه سیاست های موفقیت آمیز اصلاح الگوی کشت شکوفایی بخش کشاورزی استان در تولید انواع محصولات زارعی و مهم سرعت گرفته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =