اقتصادی مقاومتی راهکار برون رفت از مشکلات/ باید در برابر فشارهای خارجی توانمند شویم

امام جمعه تبریز، یادآور شد: رهبری اولویت اصلی در مسیر انقلاب را اقتصاد مقاومتی می دانند زیرا بهبود شرایط اقتصادی باعث رفع فقر و رکود و بیکاری و نیز آسیبهای اجتماعی خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین از تبری، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم، عصر چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن در هتل کایا، صنعت و معدن مهمترین را عامل رشد اقتصادی و بهبود استانداردهای زندگی دانست و گفت: در گزارشات مجمع جهانی اقتصاد بخش صنعت محرک اصلی رشد موفقیت و نوآوری کشورها محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: بخش صنعت و معدن در کشورها علاوه بر ارزش افزوده بیش از سایر بخش ها منجر به اشتغال می شود.
حجت الاسلام آل هاشم، با تاکید بر اینکه بخش صنعت عامل مهمی در رشد پایدار اقتصادی کشور است و بالاترین سهم نیروی کار را در اقتصاد دارد، گفت: صنعت در بهره وری، تجارت، تحقیق و توسعه سهم بسزایی دارد و امروزه بسیاری از مشاغل بطور مستقیم و غیرمستقیم به این بخش وابسته اند.
نماینده ولی فقیه در تبریز با بیان اینکه، در ایران نیز بخش صنعت و معدن نقش مهمی دارند، اذعان داشت: حدود ۱۸ درصد از اقتصاد کشور مربوط به این بخش است ولی سهم صنعت و معدن در توسعه و پیشرفت کشور بالاست.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات کشور اشتغال نیروی کار است که بخش صنعت با بالاترین سهم در اقتصاد ایران نقش آفرینی می کند.
امام جمعه تبریز، یادآور شد: علاوه بر این برای حل مشکل بیکاری و اشتغال بخش صنعت دارای ظرفتیت های عظیمی است که می تواند مشکلات کشور را حل کند.
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم ادامه داد: بنظر می رسد برای رونق بخشی صنعت الزاماتی نیاز است که از جمله رفع مشکلات مالی صنعت، دسترسی به فناوریهای نوین، زمینه سازی برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی، ضرورت توسعه بخش خصوصی، توسعه سامانه های ارتباطات و حمل و نقل، زمینه سازی برای جذب کامل نیروی انسانی متخصص باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در تبریز تاکید کرد: وضعیت اقتصادی از دغدغه های رهبری بوده و راهبرد اقتصاد مقاومتی را هم بر این اساس مطرح کرده اند.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: اقتصادی که برای یک ملت حتی در شرایط فشار و تحریم زمینه ی رشد و شکوفایی فراهم می کند، اقتصادی که در شرایط تحریم و فشار و دشمنی ها باعث رشد و شکوفایی شود و بستر را برای افزایش توسعه اقتصادی و کاهش آسیب پذیری فراهم کند.
وی خاطرنشان کرد: امروز در موقعیتی قرار داریم که نیاز به اقتصاد مقاومتی برای مقابله با توطئه های دشمن بسیار اهمیت دارد و بهترین راهبرد حل مشکلات است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686148

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =