در روز جهانی بدون نایلکس از سوی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز کیف دستی های پارچه ای در هایپر مارکت های بزرگ تبریز توزیع شد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، همزمان با ۲۱ تیرماه روز جهانی بدون نایلکس و از سوی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز ، کیف دستی های پارچه ای در فروشگاهها و هایپر مارکت های بزرگ شهر تبریز توزیع شد.
اجرای این طرح در روز بدون نایلکس و با هدف حذف کیف دستی های پلاستیکی و کیسه های نایلونی در خریدهای روزانه شهروندان و احیاء شیوه های قدیمی خرید در استفاده از زنبیل و کیف دستی های پارچه ای و ترویج استفاده از کیف دستی های پارچه ای صورت گرفت که مورد استقبال مدیران فروشگاهها و خریداران قرار گرفت.
شایان ذکر است با توجه به تجزیه ناپذیر بودن انواع نایلکس ها که مدت زمان ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال برای از بین رفتن آنها در طبیعت نیاز است و انباشت آنها در طبیعت علاوه بر وارد آوردن آسیب جدی بر محیط زیست و تخریب منابع طبیعی مورد زشت شدن منظر شهری نیز می شود.
روز ۲۱ تیر ماه ۱۲ جولای روز بدون نایلکس نامگذاری شده و همه ساله برنامه های ویزه ای در راستای حذف نایلکس ها از چرخه زندگی در سطح دنیا به مورد اجرا در می آید.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =