مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی روز یکشنبه اعلام کرد تفاهم نامه‌ای بین باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، سازمان لیگ و شرکت توسعه با هدف واگذاری بلیت فروشی الکترونیکی ورزشگاه آزادی به این شرکت به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، مصطفی مدبر در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر این تفاهم نامه به امضا رسید و با انجام مناقصه براساس آیین نامه فدراسیون فوتبال درصدی از آن به شرکت مجری و مابقی به تیم های مختلف لیگ برتر تخصیص داده خواهد شد. البته این کار به منظور بازساری سریعتر ورزشگاه آزادی و قسمت های مختلفی که نیاز به باسازی دارد انجام می شود.وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه باتوجه به معرفی نشدن هیات مدیره پرسپولیس آیا این تفاهم نامه عملیانی می شود یا خیر گفت: چون قرارداد حقوقی است این موضوع مشکلی را در اجرای تفاهمنامه ایجاد نمی کند.

وی با اشاره به واگذاری بلیت‌فروشی ورزشگاه آزادی به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی،‌ گفت: استادیوم ورزشی محلی برای مسابقات مختلف داخلی، ملی، ‌بین‌المللی و ... است و بلیت فروشی آن همیشه دغدغه اصلی تمام دوستان، اصحاب رسانه، ورزشکاران و تماشاگران بود. طی تفاهمنامه‌ای که بین سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال و پرسپولیس و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به امضا رسیده است قرار است در آینده بلیت‌فروشی بعد از انجام مناقصه عمومی به صورت الکترونیکی به شرکت توسعه و نگهداری واگذار شود. بدون شک بعد از این واگذاری عواید بلیت فروشی را طبق آیین‌نامه‌ای که در گذشته در فدراسیون فوتبال بوده است در اختیار سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و تیم‌های مختلف قرار خواهیم داد. در حقیقت شرکت توسعه به عنوان مجری برنامه سعی دارد با این واگذاری تجهیزاتی که در اختیار خود و همچنین در اختیار فدراسیون فوتبال است بتواند کار بلیت‌فروشی را با نظم و انضباط بیشتری نسبت به گذشته انجام دهد. قطعا از این مساله هیچ کسی به ویژه تیم‌های ورزشی ضرر نخواهند کرد بلکه تماشاگران می‌توانند به موقع و با در دست داشتن شماره صندلی مربوطه در استادیوم آزادی حضور پیدا کنند و بدون هیچگونه دغدغه و مشکلی بازی‌های فوتبال را دنبال کنند.

مدبر ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر بلیت‌فروشی یکی از معضلات اساسی شده است که اکثر کسانی که بلیت تهیه می‌کنند قادر نیستند حتی با در دست داشتن بلیت در استادیوم آزادی حضور پیدا کنند و بازی فوتبال را تماشا کنند. ما باید بتوانیم این فرهنگ را در بین فوتبال دوستان جا بیندازیم تا مشکلی در آینده نداشته باشیم. یکی از حسن‌های دیگری که این واگذاری خواهد داشت این است که ما می‌توانیم از محل بلیت‌فروشی درصدی که به شرکت توسعه و نگهداری اختصاص پیدا می‌کند برای نگهداری چمن‌ها، بازسازی فضاهای کوچک و سایر موارد استفاده کنیم و باری از دوش دولت برداریم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی خاطرنشان کرد: ما تمام تلاش‌مان بر این است تا فشاری به تیم‌های استقلال و پرسپولیس از لحاظ بلیت فروشی وارد نشود و پیش‌بینی ما بر این است همان درصدی را در گذشته تیم‌های ورزشی از بلیت فروشی دریافت می‌کردند همان درصد را دوباره پس از واگذاری دریافت کنند تا از مساله بلیت‌فروشی متضرر نشوند. به هر صورت انگیزه اصلی ما به عنوان یکی از مجریان اصلی برای ورود به کار بلیت‌فروشی این است تا بتوانیم به جامعه فوتبال خدمت کنیم و این کار را به خوبی ساماندهی کنیم.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در ادامه با بیان اینکه برای بازسازی ورزشگاه آزادی و تحکیم بستر و سازه پروژه به 160 میلیارد اعتبار نیاز است، گفت: به نظر می‌رسد اتمام این پروژه دو سال طول بکشد تا بتوانیم آزادی را به طور کامل بازسازی کنیم.

وی اضافه کرد: استادیوم آزادی با قدمت نزدیک به 50 سال طبیعی است که همچون سایر پروژه‌ها نیاز به بازسازی کامل دارد. ما کاری که طی سال‌های گذشته برای این مجمع انجام دادیم نگهداری به موقع بود تا بتوانیم از زمین چمن آن و سایر فضای ورزشی به خوبی استفاده کنیم و در آن تمام مسابقات ملی، باشگاهی و لیگ را برگزار کنیم. البته تا به امروز این نگهداری به نحو احسن انجام شده و مشکلی برای اجرای پروژه‌های خود نداشتیم اما برای بازسازی تمام قسمت‌های ورزشگاه آزادی نیاز به کار ویژه داریم. همچنین طی گزارش‌هایی که از شرکت‌های نظارتی بر این کار داشتیم متوجه شدیم در اضلاع مختلف ورزشگاه آزادی نشست‌هایی در بخش سازه داریم که از نظر فنی و مهندسی این نشست‌ها طبیعی است. به هر صورت این نشست‌ها نیاز به تحکیم، بازسازی و نگهداری دارد.

مدبر با بیان اینکه در نشست عمودی به هیچ عنوان با خطر ریزش مواجه نیستیم، اظهار کرد: نشست‌های عمودی که در بخش‌های مختلف ورزشگاه آزادی صورت گرفته است مطلقا خطر ریزش در آن وجود ندارد مگر اینکه در زمان لرزش، شدت لرزش به حدی باشد که موجب ریزش بخش‌های مختلف ورزشگاه آزادی شود اما در حرکت‌های طبیعی خطر ریزش وجود ندارد. با بررسی‌هایی که طی سال‌های گذشته صورت گرفته است که متاسفانه برخی نیز با گرفتن فیلم‌هایی سعی کرده‌اند به دستگاه‌های مختلف این مساله را بقبولانند که ورزشگاه آزادی در معرض ریزش قرار دارد باید بگویم اینطور نیست و با افراد ذیصلاح بررسی‌هایی که صورت گرفته است این اطمینان را می‌دهم که در نشست‌های عمودی استادیوم ورزشگاه آزادی هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی افزود: بعد از بازی ایران و ازبکستان کار را شروع کردیم و با برداشت لایه اول که لایه هفت سانتی‌متری بود سکوهایی روی آن قرار داشت. ما سعی کردیم لایه اولیه را برداریم و بنا داریم بعد از ترمیم این لایه، کار صندلی‌گذاری آن را انجام دهیم. در حقیقت به دنبال آن هستیم تا گرادن‌هایی را که آسیب دیده‌اند را در ابتدا آب‌بندی کنیم و با شیوه جدید همانند نقش جهان آن را بچینیم و در نهایت کار صندلی‌گذاری را انجام دهیم. سپس در فنداسیون و سازه اصلی، کار بازسازی را ادامه دهیم. بدون شک اگر بازسازی به این شکل انجام شود برای 50 سال آینده در این سازه مشکل دیگری نخواهیم داشت و ورزشگاه آزادی تا 50 سال آینده می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد برخی از پارکینگ‌های آزادی به اتومبیلرانی واگذار شده و باعث کوچک شدن فضای پارکینگ‌ها در ورزشگاه آزادی شده است، اظهار کرد: استادیوم آزادی به صورت یک مجموعه ورزشی بزرگ دیده شده و در سال‌های مختلف بر اساس ضرورت‌هایی که وجود داشت این استادیوم را متاسفانه تکه تکه کردند. حتی بعضی وقت‌ها ما شاهد هستیم که در زمان مسابقه تمام خیابان‌های اطراف آزادی بسته می‌شود. حتی بخش بزرگی از پارکینگ آزادی طی بررسی‌هایی که انجام دادیم زمینی به مسافت پنج هزار متر به اتوبوسرانی واگذار شده که بر اساس اجاره‌نامه‌ای که از ستاد اجرایی فرمان امام داشتند این زمین به اتوبوسرانی واگذار شده است. طی بررسی‌ها و اسنادی که در دست داشتیم متوجه شدیم که زمین واگذار شده اصلا مربوط به آزادی نیست. ما در حال بررسی این موضوع هستیم. همچنین طی جلسه‌ای که با وزیر ورزش و جوانان داشتم برخی از فدراسیون‌ها به ویژه 15 فدراسیون درخواست داشتند که بخش‌هایی از استادیوم ورزشگاه آزادی برای انجام تمرینات در اختیار آنها گذاشته شود که تصمیم گرفتیم در طرح جامع استادیوم آزادی این مساله را اجرایی کنیم و بر اساس نیاز فدراسیون‌ها این مساله در طرح جامع استادیوم آزادی به اجرا گذاشته خواهد شد.

مدبر ادامه داد: همچنین در طرح جامع این مساله عنوان شده مکان مشخصی برای فدراسیون‌ها دیده شود که این هم نیاز به ساماندهی دارد. ما بعد از بازسازی مجموعه ورزشی آزادی سعی خواهیم کرد مکان‌های مشخصی را برای فدراسیون‌هایی که واقعا نیازمند هستند در نظر بگیریم. من نیاز فدراسیون‌ها را رد نمی‌کنم اما با این وضعیت معتقدم تکه تکه شدن مجموعه آزادی شرایط خوبی نیست و باید این مساله به درستی ساماندهی و در اختیار فدراسیون‌ها گذاشته شود. تلاش ما بر این است تا پارکینگ‌ها را با قوت حفظ کنیم و آنهایی که نیاز به تخریب دارند تخریب و پارکینگ‌ها را چند برابر کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی همچنین از طبقاتی شدن پارکینگ‌های ورزشگاه آزادی در دو ضلع شرقی و غربی خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که بتوانیم در ضلع شرقی و غربی بین پنج سالن و پایین استادیوم ورزشگاه آزادی پارکینگ طبقاتی با گنجایش 1200 و 1500 خودرو ایجاد کنیم. برآوردی که از هزینه ساخت پارکینگ طبقاتی داشتیم 30 میلیارد تومان است که بنا داریم یک پارکینگ هفت طبقه‌ای با همکاری بخش خصوصی به زودی در ورزشگاه آزادی ایجاد کنیم. البته در این زمینه نیاز به همکاری شهرداری داریم تا بتوانیم هر چه سریعتر پارکینگ طبقاتی خود را تاسیس و همچنین برخی از فضاهای آن را برای کارهای اقتصادی در نظر بگیریم.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص بدهی باشگاه استقلال و پرسپولیس بابت اجاره اماکن ورزشی به این شرکت، افزود: ما طبق تفاهمنامه جدیدی که به امضا رسانده‌ایم سعی می‌کنیم از محل بلیت فروشی اجاره اماکن ورزشی را از این دو باشگاه دریافت کنیم تا مشکلی که سال‌های قبل داشتیم دیگر برای شرکت تکرار نشود. البته در مورد بدهی‌های سنواتی که فدراسیون‌های مختلف به شرکت توسعه دارند از جمله محل اجاره سالن‌ها، فضاهای اداری و ... ما سعی می‌کنیم از محل 27 صدم درصد که برای وزارت ورزش و جوانان در نظر گرفته می‌شود در طی پنج سال بدهی قبلی مستهلک شود و در طول پنج سال 15 تا 20 درصد از بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: استقلال و پرسپولیس از محل بدهی‌های سنواتی طلب خیلی بالایی ندارند. در مورد طاهری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس باید بگویم ما با وی نیز تفاهمنامه‌ای منعقد کردیم که این تفاهمنامه عمومی است و به تغییر و تحولات باشگاه ارتباطی ندارد حال اینکه طاهری به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در آینده بماند یا خیر، تفاهمنامه ما عمومی است و با تغییر و تحولات مدیریت این تفاهمنامه بلیت‌فروشی که بین شرکت توسعه و نگهداری و باشگاه پرسپولیس منعقد شده است، فسخ نمی‌شود.

وی همچنین در رابطه با حمایت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از حضور بانوان در استادیوم یکصدهزار نفری برای تماشای مسابقات، گفت: ما در استادیوم یکصد هزار نفری یا 12 هزار نفری و یا سایر مکانها به لحاظ سخت افزاری برای حضور بانوان مشکل خاصی نداریم. ما حتی حاضریم محل مشخص، سرویس‌های بهداشتی مشخص و سایر موارد و تمهیداتی که برای حضور بانوان در استادیوم یکصد هزار نفری یا 12 هزار نفری لازم است فراهم کنیم تا بانوان بتوانند از نزدیک مسابقات را تماشا کنند. همان‌طور که در مسابقات والیبال این مساله اتفاق افتاد اما به هر صورت ما تابع سیاست کشور هستیم و سیاستگذاری برای این کار با ما همراه نیست.

مدبر در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اینطور به نظر می‌رسد ورزشگاه‌هایی در اطراف تهران در حال ساخت و ساز است و این مساله بدون مناقصه از سوی شرکت توسعه به اقوام نزدیک مقامات ارشد داده شده است، نظر شما در این باره چیست؟ گفت: من این مساله را تکذیب می‌کنم. ما با توجه به رویکردی که برای ساخت و ساز داریم تلاش ما بر این است که به سمت ساخت و ساز سریع، ارزان و با کیفیت پیش برویم و بتوانیم شرایط خوبی را برای ساخت ورزشگاه‌های مختلف در تهران ایجاد کنیم. ورزشگاه پنج هزار نفری که با سازه‌های بتنی ساختیم و به بهره‌برداری رساندیم 25 میلیارد برای ما هزینه داشت. هیچ وقت در شرکت توسعه، ما نه توصیه مقامی را داشتیم و نه کسی به ما گفته که کاری را بدون مناقصه انجام دهیم، این مساله را کاملا تکذیب می‌کنم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی پیرامون این پرسش که به نظر می‌رسد صندلی‌گذاری استادیوم امام رضا (ع) با کیفیت بهتری نسبت به ورزشگاه آزادی و نقش جهان انجام شده است، در این باره نظر شما چیست، یادآور شد: صندلی که ما همزمان برای نقش جهان و استادیوم آزادی استفاده کردیم از تولیدات داخلی و با هزینه 35 هزار تومان بود اما استادیوم امام رضا (ع) از تولیدات خارجی است و هزینه آن 170 هزار تومان بود پس طبیعی است که باید در کیفیت تفاوتی وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که اینطور به نظر می‌رسد که برای آموزش تنیس، فدراسیون تنیس 75 دلار از هر هنرآموزی دریافت می‌کند، گفت: در مورد تنیس باید بگویم اجاره زمین مشخص است و طبق مصوبه‌ای که داریم معلوم است که چقدر باید برای آموزش هنرآموز پرداخت کند. طبق صحبتی که با رییس فدراسیون تنیس داشتم عنوان کرد در این خصوص نرخ مصوبی وجود ندارد و این نرخ بستگی به توافقی که بین مربی و هنرآموز صورت می‌گیرد، است. شرکت توسعه در مورد نرخ زمین و مصوباتی که خود دارد بدون کوچک‌ترین مشکلی کارها را پیش می‌برد اما زمانی که روند کار توافقی بین مربی و هنرآموز صورت می‌گیرد سعی می‌کنیم در این زمینه دخالتی نداشته باشیم.

مدبر پیرامون برخی از احکام‌های قضایی که به شرکت توسعه و نگهداری در طی چهار سال اخیر ارسال شده است، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که جدیدا ما با آن مواجه هستیم احکام قضایی است که پشت سر هم به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ارسال می‌شود و بدون اطلاع بودجه‌ای از اعتبارات ما بر اساس احکام قضایی برداشته می‌شود. یکی از این احکام‌ مربوط به بودجه عمرانی ماست که اعتباری نزدیک به 153 میلیارد تومان از بودجه عمرانی ما توسط ستاد اجرایی فرمان امام در مورد مجموعه سوارکاری شهدای امام برداشته شده است. در سال 82 در اظهارنامه‌ای که ستاد اجرایی به دادگاه انقلاب اسلامی در این خصوص ارجاع داده بود این مساله عنوان شده که مجموعه سوارکاری شهر امام جزو اموال سلطنتی است و باید به ستاد اجرایی فرمان امام این بودجه تعلق بگیرد. ما متاسفانه در این زمینه تا حدودی تعلل کردیم و فکر نمی‌کردیم این مساله اتفاق بیفتد. حکم قطعی و اجرا شده به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارجاع داده شده است. متاسفانه اگر نتوانیم این مساله را ثابت کنیم این میزان بودجه از اعتبارات ما برداشت خواهد شد. واقعا به راحتی حکم صادر می‌کنند و ما نمی‌دانیم این حکم‌ها چگونه به راحتی اجرا می‌شود. احکام قضایی ما را به تازگی دچار مشکل جدی کرده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با اشاره به وضعیت سالن افراسیابی و واگذاری آن به این شرکت، خاطرنشان کرد: سالن افراسیابی با گنجایش دو هزار نفر از هشت سال قبل برای بازی‌های آسیایی در اختیار جودو گذاشته شد و به مدت کوتاهی در اختیار شرکت توسعه و نگهداری قرار داده شد. این سالن یک سالن مسابقاتی است نه فضای تمرینی و قرار بود در این سالن رشته‌های مختلف برای مسابقات استفاده کنند. حتی قرار بود بازی‌های توپی نیز در این سالن برای مسابقات استفاده کنند. از هشت سال گذشته تا به الان این سالن در اختیار جودو قرار دارد و متاسفانه شرایط خوبی را برای نگهداری سالن فدراسیون جودو فراهم نکرده است. ما طی بازدیدی که از این سالن در زمان انتخابات داشتیم و یکی از کاندیداها این سالن را برای بحث انتخابات انتخاب کرده بود شرایط نامناسبی داشت. ما سعی کردیم بازسازی اولیه را در این سالن انجام دهیم و بازسازی نهایی را بعد از واگذاری این سالن به شرکت توسعه به اتمام برسانیم اما متاسفانه جودو همکاری لازم را با ما نداشت و بازسازی این سالن همچنان به قوت خود باقی مانده است. البته طی صحبتی که با وزیر ورزش و جوانان داشتیم قرار بود که از این سالن محلی برای برگزاری مسابقات استفاده شود اما من نمی‌دانم چرا فدراسیون جودو با وجود اینکه سالن کبکانیان را نیز در اختیار دارد دست از این سالن بر نمی دارد.

وی همچنین از حضور بانوان در بخش‌های مدیریت شرکت توسعه و اماکن ورزشی خبر داد و گفت: با توجه به شعار دولت مبنی بر استفاده از ظرفیت بانوان در بخش‌های مدیریتی ما نیز بنا داریم در آینده در بخش‌های مختلف مدیریتی از حضور بانوان استفاده بهینه‌ای داشته باشیم.

مدبر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که چه تضمینی برای بازسازی ورزشگاه آزادی دارید که این پروژه نیز همانند نقش جهان 20 سال طول نکشد و بازسازی این ورزشگاه در دو سال به اتمام برسد، گفت: بازسازی ورزشگاه آزادی با نقش جهان متفاوت است و ما سعی داریم بازسازی ورزشگاه آزادی را بخش به بخش انجام دهیم. در حال حاضر بازسازی طبقه دوم ورزشگاه را که سه بخش است سعی کردیم به اتمام برسانیم و بعد از اتمام این بخش، بخش دیگر را شروع کنیم. نقش جهان سازه‌ای داشت که تماشاگران نمی‌توانستند از فضای آن برای تماشای مسابقات فوتبال استفاده کنند اما ورزشگاه آزادی این مشکل را ندارد و ما الان برای اتمام همین بخش هفت میلیارد بودجه پیش‌بینی کرده‌ایم که پولش را فعلا از جیب خود پرداخت کردیم تا طبقه دوم ورزشگاه آزادی به اتمام برسد. ما امیدواریم کار اتمام ورزشگاه آزادی همانند نقش جهان نباشد و سریعتر کار بازسازی را به اتمام برسانیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ما برای بودجه‌های عمرانی خود 560 میلیارد اعتبار در نظر گرفته بودیم که 50 درصد آن به شکل‌های مختلف به شرکت توسعه و نگهداری تخصیص داده شد. در حال حاضر ما هیچ بدهی به پیمانکار خود نداریم و سعی کردیم مطالبات پیمانکار را به صفر برسانیم. شاید در اسناد مشکل داشته باشیم اما همه مطالبات پرداخت شده است. ما سعی کردیم در سال 95 پروژه‌های قابل توجهی از جمله نقش جهان را افتتاح کنیم و به بهره‌برداری برسانیم. حتی خود شما دیدید که بازی سپاهان نیز بعد از افتتاح نقش جهان انجام شد و مورد رضایت بازیکنان، مربیان و همه مسئولان بود. چادر نقش جهان نیز به زودی کشیده خواهد شد، ضمن اینکه افتتاح میانرود شیراز با 50 هزار نفر گنجایش را انجام دادیم و به بهره‌برداری رسید به طوریکه الان این استادیوم برای انجام بازی‌های لیگ برتر و دسته اول قابل استفاده است. حتی درباره یادگار امام نیز ما در رابطه با چمن مشکلاتی داشتیم که الان چمن یادگار امام آماده بهره برداری است بنابراین تمام پروژه‌هایی را که در طی این مدت قولشان را داده بودیم سعی کردیم به بهره برداری برسانیم. امسال بودجه ما 450 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که اگر تخصیص بودجه به طور کامل انجام شود 40 پروژه دیگر نیز امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. ضمن اینکه ما در طی چهار سال گذشته هیچ پروژه جدیدی نداشتیم و تمام پروژه‌هایی که تا به امروز به بهره بردای رسانده‌ایم متعلق به سال‌های قبل بوده است.
43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =