استاندار البرز : اجرای طرح تحول سلامت ریسک بزرگی بود که دولت آن را پذیرفت

استاندار البرز گفت: با توجه به شرایط بودجه ای محدود در کشور و ثروت های بلوکه شده ، اجرای طرح تحول سلامت ریسک بزرگی بود که دولت با همت آن را پذیرفت.

به گزارش خبر آنلاین،سیدحمیدطهائی صبح چهارشنبه در جشنواره "عمران و سلامت "که در دانشگاه علوم پزشکی استان و با حضور معاون وزیر بهداشت برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت امام صادق (ع) و پیروان مکتب شیعه گفت: جلسه تذکر و تشکر است،از همه خادمانی که توفیق خدمت به جامعه را پیدا کردند و من باب شکر این نعمت ، انشااله این شکر نعمت نعمت الهی را مضاعف تر خواهد ساخت.
وی بیان کرد: یاد خاطره ورودم در سال 93 به این استان افتادم ،در یکی از جلسات استانداران با هیات دولت،خدمت دکتر هاشمی آمار پایین البرز را متذکر شدم که در کنار پایتخت قرار داریم اما در شاخص های این وزارتخانه عدد و رقم قابل قبولی نداریم.
وی بیان کرد: ایشان روزی در ماه مبارک رمضان،از صبح زود بازدید از بیمارستانهای البرز را آغاز کرده بودند و آن روز گفتند که از نزدیک وضعیت این استان را دیدم و وضعیت بیماران بستری در راهروها را نظاره گر بودند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده از آن برهه تا کنون افزود: اما امروز مدرن ترین تخت ها و طرح های معماری جدید را شاهد هستیم و فضای مطلوبی برای مداوای بیماران ایجاد کرده اند و پزشکان،پرستاران و پیراپزشکان خوبی را گرد هم اورده اند.
استاندار البرز گفت: طرح تحول سلامت،ریسک بزرگی بود که دولت با همت آن را پذیرفت و در شرایط بودجه ای محدود کشور و ثروت های بلوکه شده اجرای آن را قبول کرد.
وی بیان کرد: طی 10 سال گذشته در آن دوران ،درامدهای نفتی به صفر رسیده بود و مشکلات یک به یک چهره نشان می داد اما دولت از حرکت متوقف نشد.
طهائی توسعه بیمارستاها،درمانگاه ها اقصی نقاط کشور در این دوران را خاطر نشان کرد و گفت: همه این اقدامات به لطف خدا،همت دولتمردان و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب اسلامی و وحدت کلمه رقم خورد.
ّوی افزود: همین امر موجب شد تا در دور دوم انتخابات امار دکتر روحانی از 51 درصد دور اول به بالاترین درصد مشارکت در کشور برسد که اگر سایت در شب انتخابات بسته نمیشد قطعا امار مشارکت مردم استان البرز بیش از اینها می شد.
وی بیان کرد: مردم قدردان زحمات دولت تدبیر و امید بودند و با ارا خود این حمایت را اعلام کردند و با قوت و قدرتی برای ادامه کار خواهد بود و در مجامع بین المللی نیز از حقوق ملت دفاع می کنند.
وی افزود: افتخار می کنیم دولت توانست گام بلندی در جهت پیاده کردن اهداف و برنامه داشته باشد اینکه ظرف 2 سال،1400 تخت بیمارستانی با کیفیت بالا ایجاد شود.
طهایی در ادامه با اشاره به عدم توازن بین رشد جمعیت و زیرساخت ها علی رغم تلاش ها تصریح کرد: ما بعنوان خادمان نیز باید بدانیم بر اساس اخرین سرشماری سال 95 رشد جمعیت 1/23 است در کشور در استان البرز 2/4 نزدبک دو برابر رشد متوسط کشور و پیام این امار برای همه این است که تلاش شان نسبت به متوسط کشور باید دو برابر باشد.
وی افزود: در مقایسه ای که رشد جمعیت در کنار ایجاد زیرساخت ها وجود دارد، تلاش ها ادامه دارد و به همت مدیران جهادی کار را ادامه می دهیم.
وی همچنین با اشاره به سفر هیات اقتصادی البرز به کشورهای مختلف از نگاه سفرا افزود: نگاه ها به جمهوری اسلامی به ویژه بعد از انتخابات تغییر کرده است و وزارت خارجه و حماسه مردم نقش افرین و تاثیرگذار بوده است.
وی با اشاره به اقدامات دولت در بجث ایجاد شبکه دولت الکترونیک گفت:
برای اولین بار در کشور سیستم اتسعلامات بین دستگاهی ایجاد شده که در حوزه علوم پزشکی و سلامت نیز این شکبه بعنوان نمونه و پایلوت اجر خواهد شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =