شایعه حضور مهدی محمد نبی به جای اکبر طاهری مهمترین خبر این دو سه روزه فوتبال ایران است.

آریا صالحی؛ حضور علی اکبر طاهری در دو سال گذشته در پرسپولیس همراه با ایجاد ثبات نسبی در این تیم بوده است. او در این دو سال توانسته یک دومی لیگ و یک قهرمانی بدست بیاورد. قهرمانی بعد از حدود یک دهه و البته موفقیت در آسیا و بازی های روان تیم که همه با حضور برانکو در تیم اتفاق افتاد ، سبب شده است که طاهری به محبوبیت در تیم برسد.

اما طاهری که هیچ پیشینه ای در ورزش نداشت و از ایران خودرو به ورزش آمده بود دقیقا چه کرد و به این جا رسید؟ طاهری که بازنشسته ایران خودرو باید باشد ، از رفقای صمیمی محمود گودرزی ، وزیر پیشین ورزش بود. کسی که آمد و به شاهراه حیاتی ورزش یعنی صندوق حمایت از پیشکسوتان فرستاده شد.

او را گودرزی به هیات مدیره پرسپولیس هم فرستاد و بار اول مدتی کوتاه سرپرست تیم شد اما فشارها سبب شد که برش دارد. در دوران سیاه مدیریت های مختلف باشگاه ، امیر خادم توانست با دو راهکار بزرگ برای قرمزها و آبی ها ، آنها را به سامان برساند . اول اینکه کاری کرد از شمول واگذاری خارج شوند و بعد اینکه توانست به این طرح سامانه هواداری خودکفای شان کند. دو تیم یک باره به کف درآمد 30 میلیارد تومانی رسیدند. در مورد خاص پرسپولیس معاون حقوقی وزیر ورزش که خودش هم قهرمان المپیک بوده و از بهترین های تاریخ کشتی ایران ف یک تنه ایستاد و برانکو را برای پرسپولیس آورد. مردی که توانست تحول فنی ایجاد کند.

درست در این زمان بود که مشکلات ایجاد شده در باشگاه سبب شد دوباره طاهری را وزیر در پرسپولیس بگذارد. تیم به مسیر آرامش رسیده بود و طاهری توانست در شرایط باز مالی ، تیم را حفظ کند.

طاهری با جپی پر از پول و یک مربی خوب و نسلی از ستاره های جوان که رو آمده بودند و پول های خارج از شمولی که امثال حسین هدایتی به تیم می دادند، در دو سال اخیر ، توانسته تیمی کم دردسر داشته باشد. او به شدت از سوی گودرزی هم حمایت می شد و سال قبل درحالی که ورودی مالی تیمش بیش از 40 میلیارد تخمین زده شده ، گفته شد تیمش را با 22 میلیارد برای بازیکن و هزینه جاری بسته اند و احتمالا باید جالا خزانه ای پر پول داشته باشد!

او درحالی که پرونده مدیر استقلال یعنی افشارزاده به بهانه ریخت و پاش مالی را به دادسرا داده شد ، به عنوان یک مدیر الگو از سوی گودرزی معرفی شد و حالا شاید با خزانه ای که باید پر از پول باشد باید تیم را به مدیر بعدی بسپارد. البته اگر حرف های گودرزی و صورت های مالی پرسپولیس درباره هزینه های فصل قبل دقیقا همان باشد و تیم واقعا 22 میلیارد تومانی بسته شده باشد.

از زمانی که سلطانی فر به جای گودرزی آمد اما شرایط پرسپولیس عوض شد. دیگر طاهری یکی یک دانه و سوگولی وزیر ورزش نبود. شرایط تغییر کرده بود. او چندباری استعفا داد و سعی کرد فشار را روی متولیان ورزش زیاد کند. این مدیر بازنشسته که برای ماندنش در تیم نیاز به مجوز از سوی هیات دولت بود ، خیلی دیگر جایگاه محکمی نداشت. در طول رخدادهای مهم این چند ماه هم او خیلی پا به پای ورزشی ها نیامد و شرایط را به سمتی برد که می شد پیش بینی کرد دوران مدیریتش رو به پایان است.

البته وزیر ورزش چندی قبل در دیدار با روزنامه نگاران ورزشی گفته بود مدیریت روی تیم هایی که باید سالی حدود 25 میلیارد هزینه کنند و درآمدی حدود 40 میلیارد تومانی و تضمین شده دارند ، خیلی کار دشواری نیست و نباید این همه حاشیه برای شان ایجاد شود.

با این منطق پس خیلی عجیب هم نیست که دیگر دوران کاری طاهری را بشود تمام شده فرض کرد و حالا گزینه ای پرسپولیسی برای تیم معرفی شده است که کارلوس کی روش او را در هفته های اخیر بهترین مدیر فوتبالی ایرانی لقب داده است!

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    17 9
    مدیریت باثباتی داره آقای طاتری. امااگرسلطانی فر بخواهد مدیرتیم رو عوض کنه اولااشتباه محض کرده دوما حاشیه های فراوانی برای خوددرست میکند که ممکن است باحضورنبی,پرسپولیس ازثبات لازم برخوردارنباشد.....چرا سلیقه ای عمل میکنید وقتی افرادوسیستم راه را درست می پیمایند
  • بی نام RO ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    29 17
    بخوان دكتر طاهري رو عوض كنن، همه ميريزيم جلو باشگاه، طاهري خط قرمز ماست
    • بی نام A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
      1 0
      شما دوغِ تو بنوش
  • بی نام A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    27 8
    فدراسیون و وزارت ورزش وزیر و محمدرضا داورزنی مخالف جدی طاهری هستند روحانی ما وزیر کاسب نمیخواهیم وزیر کاردان میخواهیم
  • احمد A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    12 85
    پرسپولیس ارث پدری اقای طاهری که نیست این اقای طاهری بیشترازامثال علی پروین برای تیم زحمت نکشیده ایشان بازنشسته شدندبرایشان خوب نیست بمانن ایشان وهرمدیری سیاسی وغیرورزشی ازسرصدقه ونام پرسپولیس وپیشکسوتانش به نون نوایی رسیدن