تعداد افتتاحیه‌ها و نمایشگاه‌هایی که در آخرین جمعه تیرماه برگزار می‌شوند، بیانگر آن است که تا اواسط تابستان شاهد کم رونقی هنرهای تجسمی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آخرین جمعه از تیر ماه 96، تهران از 17 افتتاحیه میزبانی خواهد کرد، همچنین 25 گالری در این هفته با نمایشگاه‌های پیشین خود میزبان علاقه‌مندان هستند.

با پایان تیرماه و ادامه تعطیلات تابستانی پس از سپری کردن دو هفته بسیار پررونق از نظر افتتاحیه‌ و همچنین تنوع آثاری، این هفته شاهد کاهش چشم‌گیری هستیم که به نظر می‌آید تا پایان مرداد و اواسط تابستان ادامه داشته باشد.

در آخرین جمعه تیر و اولین هفته مرداد موزه هنرهای معاصر همچنان میزبان مجموعه «شیرها»ی پرویز تناولی است، همچنین خانه هنرمندان هم پذیرای نمایشگاه سرامیک بنیاد مرز خواهد بود.

گالری گلستان هم بیست و پنجمین دوره «صد اثر، صد هنرمند» را از 30 تیر برگزار می‌کند.

با وجود نبود تنوع در گونه هنری نمایشگاه های این هفته، بازهم نقاشی بیشترین افتتاحیه را دارد و پرفورمنس آرت، مجسمه و عکاسی در نمایشگاه‌های گروهی که برگزار می‌شوند با اقبال خوب هنرمندان روبه‌رو شده‌اند.

در ادامه با هنرمندان، آثارشان و جزییات برگزاری نمایشگاه‌‌هایی که این جمعه افتتاح می‌شوند، بیشتر آشنا می‌شویم.

نگارخانه آتشزاد: مجموعه عکس‌های حسین موسوی صدر با عنوان «کهکشان‌های کوچک» 30 تیر تا پنجم مرداد به تماشا در می‌آید.

گالری دید: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «تجربه» برگزار می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از شیرین جواهری، نسترن حاجی‌عرب، نیلوفر رضوانی، مهسا شمس‌فرد، فریده عزیزی، مریم کریمی، شبنم ناصرپور، نازنین نخ‌باف و فرشته نمد کلاهی به نمایش در می‌آید که افسانه آخوندی و الهام شکیبی‌نیا گردآوری آن را به عهده داشتند. این نمایشگاه 30 تیر تا 10 مرداد میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری ژینوس: مجموعه دوم نمایشگاه گروهی نقاشی «تقابل ذهن و رنگ» که گروه هنری مونولی برگزار کننده آن است با گردآوری محمد انصاری و لیلی علی حسینی و با ارائه آثاری از فرحناز بهار، پیمان پورحلم، محمد جاهد، ارغوان جعفری، گلایل حسینی‌نژاد، سارا رحیمی، سحر صنیعی، بهاره غلامی، محیا قبادی، بنفشه نجفی 30 تیر تا سوم مرداد به نمایش در می‌آید.

گالری سایه: نمایشگاه «چگونگی» که شقایق احمدیان آن را گردآوری کرده است از 30 تیر افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه آثاری از هانیبال الخاص، حسینعلی ذابحی، کامبیز خدابنده‌شهرکی، علی قطره، شقایق احمدیان، یگانه خسروی‌منش، مهدی شریفی، سارا حقیقی، محمد لهراسبی، هما صدر، الهام فرزان‌مهر، سوگند طباطبایی، کوشا موسوی، سپیده صولتی، فرانک ژین، اصغر کفشچیان مقدم، ریحانه کفشچیان مقدم، طاهره جعفری، حسین فرخی، پرستو ارفعی، نسرین امیری، کیمیا ملکیان، مریم شریفی شورجه، زهرا پریاری، ویدا جیلانچی، بنفشه حیدری کهلی، مژده منصوری و بهاره رحیمی ارائه شده است.

این نمایشگاه تا چهارم مرداد میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری شکوه: نمایشگاه نقاشی‌های فیروزه بختیاری با عنوان «طبیعت از نگاه فیروزه بختیاری» از 30 تیر به نمایش در می‌آید. این نمایشگاه تا پنجم مردادماه برپاست.




گالری طراحان آزاد: «مردم سازی» نمایشگاه آثار حامد بزاز زادگان است که 30 تیر تا چهارم مرداد 5 میزبان علاقه‌مندان هنر است.

گالری فردا: نمایشگاه «سایه سار» که به نمایش آثار نقاشی نفیسه سجادیه، لادن شفیعی، سها عابد دوست، علیرضا مجیدی و نگار مقیمی دهکردی اختصاص دارد این هفته جمعه 30 تیر افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه تا پنجم مردادماه برپا خواهد شد و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت 16:30 تا 20:30 مراجعه کنند.

گالری گلستان: رویداد تابستانی «صد اثر صد هنرمند» برای بیست و پنجمین سال پیاپی از جمعه 30 تیر ماه آغاز به کار می‌کند که در آن 257 اثر با تنوع چشمگیر فرم و محتوا ارائه می‌شود و تا 25 مرداد هر روز از 16 تا 20  دایر است.

گالری محسن: مجموعه‌ای از آثار مجسمه، طراحی و نقاشیِ سه هنرمند جوان، میلاد جهانگیری، ناهید بهبودیان و سهیل مختار، با عنوان «بختک» در گالری محسن به نمایش درمی‌آید. این نمایشگاه به بررسی ارتباط بین تاریخ، طبیعت، شهود و روایت می‌پردازد. «بختک» 30 تیر تا 18 برپاست.

گالری نگر: «زن و حافظه کم» نمایشگاه نقاشی‌های الهام خیزان 30 تیر تا پنجم مرداد به نمایش در می‌آید.

گالری هپتا: این گالری روز جمعه 30 تیر ماه میزبان نمایشگاهی گروهی با عنوان «دمیک» خواهد بود. رابطه انسان با زمین به عنوان زیستگاه، دغدغه مشترک هنرمندان حاضر در این نمایشگاه است. دمیک عنوانی است که به کهن بودن این رابطه اشاره دارد؛ دَمیک صورت دیرینه کلمه زمین است. از این رو، گیاه ماده مشترک آثار این هنرمندان شده است و هر کدام از هنرمندان با نگاه شخصی و رویکردهای متفاوت نسبت به موضوع یاد شده آثاری در قالب چیدمان‌های مشارکتی، عکس، ویدئو و پرفورمنس خلق کرده‌اند.

در این نمایشگاه آثاری از عذرا بیکدلو، مولود پیله‌ورابریشم، علی خالقی، سارا شاه‌محمدیان، مهدیه صفی‌پور و فرناز مختاباد به نمایش در می‌آید و تا چهارم مرداد میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری هوم: «مارسمیولوژی» عنوان نمایشگاه نقاشی‌های میترا نابغی است که از 30 تیر تا 27 مرداد برگزار می‌شود.

کافه گالری تماشاخانه ایرانشهر: مراسم افتتاحیه نمایشگاه نشانه‌های حسین حجتی‌فرید از ساعت 18:30 جمعه 30 تیر در کافه گالری ایرانشهر با حضور و نمایش آثاری از استاد، داریوش مختاری بر گذار خواهد شد .همچنین در آیین افتتاحیه این نمایشگاه از جناب مختاری برای سال ها تلاش و فعالیت در این حوزه تقدیر به عمل خواهد آمد. این نمایشگاه تا تاریخ 14 مرداد ماه، از ساعت دایر است.




پلتفرم 28: نتايج كارگاه مدرسه تابستانى Iaac در پلتفرم ٢٨ و آب انبار از روز جمعه 30 تیر به مدت سه روز به نمايش گذاشته خواهد شد.

نگارخانه چهار: نمایشگاه گروهی آثار مجسمه و نقاشی تحت عنوان «رویای نیمه شب» از جمعه 30 تیر به مدت یک ماه برگزار می‌شود.

گالری فرهنگسرای ارسباران: نمایشگاه گروهی عکاسی احسان ادیبی، توحید بهرام پوری و بابک صابریان از روز جمعه 30 تیر تا 10 مرداد برپا می‌شود.

گالری علیها: «مدهوش» عنوان نمایشگاه نقاشی سوزان عظیمی است که از 30 تیر تا ششم مرداد میزبان علاقه‌مندان است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =