ایسنا نوشت: به دنبال هشدار وزارت امور خارجه انگلیس مبنی بر احتیاط در سفر به کره شمالی به دلیل خطرناک بودن این کشور، پیونگ یانگ آموزش زبان انگلیسی را متوقف کرد.

به رغم محدودیت‌های مسافرتی اعمال شده توسط آمریکا بر روی کره شمالی و افزایش تنش سیاسی در اطراف شبه جزیره کره مربوط به آزمایشات موشکی و مانورهای نظامی، دانشگاه خصوصی "علوم و فناوری پیونگ یانگ" (PUST)، که آموزش در آن به زبان انگلیسی انجام می‌شود، سال تحصیلی خود را طبق برنامه، هفته گذشته شروع کرد.

این دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد: برنامه‌های اولیه برای کلاس‌ها مطابق با منابع موجود تنظیم شده و دانشگاه همچنان به عنوان تنها دانشگاهی که در خارج از کشور کره شمالی نیز فعالیت دارد، کار منحصر به فرد خود را ادامه می‌دهد.

این دانشگاه اعلام کرده است که داوطلبان غیرآمریکایی مایل به تدریس بیشتری را استخدام می‌کند، اما در حال حاضر این ترم با 20 تا 25 داوطلب خارجی غیر آمریکایی آغاز شده است.

با این حال، جایگزین کردن شهروندان آمریکایی ممکن است آسان نباشد. دولت انگلیس هفته گذشته هشدار سفر خود را مبنی بر انجام سفرهای فقط ضروری به کره شمالی بروز کرد و منجر به تعلیق برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی هفت دانشگاه و سه مدرسه در پیونگ یانگ شد.

دفتر امورخارجه انگلیس می‌گوید: در حالی که زندگی روزانه و عادی در شهر پیونگ یانگ ممکن است آرام به نظر بیاید، وضعیت امنیتی در کره شمالی می‌تواند به طور ناگهانی و بدون هشدار قبلی پیش از اقدامات احتمالی مقامات کره شمالی، تغییر کند. این موضوع خطرات قابل توجهی را برای بازدید کنندگان و شهروندان بریتانیایی به وجود می‌آورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس گفت: شورای آموزشی پیونگ یانگ زمانی که هشدار سفر به کره شمالی توسط بریتانیا بروز شد، برنامه آموزش زبان انگلیسی را متوقف کرد. شورای آموزشی در حال بحث در مورد گسترش برنامه آموزش زبان انگلیسی بود، اما پس از تعلیق این برنامه، این بحث‌ها متوقف می‌شود.

بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس در خصوص توصیه‌های سفر به کره شمالی در روز 3 سپتامبر در پی آزمایش هسته‌ای زیرزمینی کره شمالی که می‌تواند منجر به بی ثباتی بیشتر در منطقه شود، صادر شد.

42238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابوالفضل A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    5 1
    بیچاره مردم کره شمالی. هر اتفاقی بیفته این مردمش هستن که ضرر می کنن